Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
19 augustus 2016 om 18:58 In reactie op: Vectra 1.6 16V 2000,, pingelt af en toe geen storingen??? #18324973
Motor niet te heet of temp sensor defect en dus verkeerde data doorgeeft ?
19 augustus 2016 om 18:45 In reactie op: Vectra 1.6 16V 2000,, pingelt af en toe geen storingen??? #18324968@saluma wrote:
@mab58 wrote:
Gewoon 95 rijden.98 is voor andere motoren.
Waarom kun je bij een Kadett E (!) al een stekker omzetten van 95 naar 98? De ECU in de Vectra is gebaseert op 95 en niet op 98.Dus volgens jou gaat ie pingelen bij 98 ?
ja[/quote]
En niet op 95 ?Het is nog steeds zo dat de kans op pingelen afneemt bij gebruik van 98 ipv 95.
En die Kadett kan dus ook op 95, N motoren, rijden ipv 98,S motoren, dmv een schakelaar.
19 augustus 2016 om 18:29 In reactie op: Vectra 1.6 16V 2000,, pingelt af en toe geen storingen??? #18324965Gewoon 95 rijden.98 is voor andere motoren.
Waarom kun je bij een Kadett E (!) al een stekker omzetten van 95 naar 98? De ECU in de Vectra is gebaseert op 95 en niet op 98.[/quote]
Dus volgens jou gaat ie pingelen bij 98 ?19 augustus 2016 om 15:17 In reactie op: Vectra 1.6 16V 2000,, pingelt af en toe geen storingen??? #18324959Vroeger zetten we de voorontsteking wel eens iets vroeger icm 98. Kon je de motor iets meer toeren laten maken.
19 augustus 2016 om 15:11 In reactie op: Vectra 1.6 16V 2000,, pingelt af en toe geen storingen??? #18324957@saluma wrote:
Dat zou inderdaad door een verkeerde brandstof komen.Wat tank je dan? 98? dan gaat ie pingelen
Hoe hoger het octaangetal hoe beter de klopvastheid en dus minder last van pingelen.
Dus nokkenassensor en krukassensor melding. Beide vervangen of geeft de een ook melding als de ander defect is.
@caponoble wrote:
ik ben eruit, een vectra c gts heeft een lampvoet P14,5S
ik moet dus deze hebben: 12258WHVB1
En hoe heet de voet van de andere lamp dan ?
Heb begrepen dat ATE nu onderdeel uitmaakt van de Bosch Group.
ATE schijf niet op voorraad dus de Bosch gezonden, gebruik deze maar.
Alles zit eronder en ligt meteen beter op de weg. Helt minder over en ligt direct stil na een drempeltje oid.
Nu nog een afspraak maken met van der Meulen in Dokkum. Schijnt een specialist te zijn welke in overleg met de eigenaar alles uitlijnt.Remschijven en -blokjes net ontvangen maar ipv ATE 24.0110-0225.1 heb ik Bosch 0 986 478 420 ontvangen.
Nu geloof ik meteen dat ook Bosch schijven wel goed zijn maar zijn ze net zo goed als ATE schijven ?
En de ATE schijven zouden gecoat zijn terwijl de Bosch schijven dat niet zijn.
Iemand die me daar uitsluitsel over kan geven ? Of is het een pot nat, alleen andere naam ?
Besteld bij auto-onderdelen24.nl. Komt uit Duitsland maar dat doet er niet toe.als ie gouden vloeistof lekt issie oververhit.
@omegast wrote:
de motorkap isoleren , net als bij een diesel :jerry
De motor hoor je stationair al bijna niet lopen in m’n CDX.
@warhamstr wrote:
Ik kan je een set oordoppen adviseren, en draag er voor de zekerheid oorkappen overheen.
En powerflex’ monteren en verwachten dat eea stiller word??
Verwacht dat het stiller wordt dan het gekraak nu van de draagarmen. En tegelijk beter weggedrag is heel mooi meegenomen.
@warhamstr wrote:
Leaf kopen, zo stil als een accutol.
Het gaat op dit forum over auto’s.
@omegast wrote:
loud pipes saves lifes… :D
And I’m exasperated with the noise.
@warhamstr wrote:
De motor boven de uitlaat uit willen horen… :wtf stiller dan een frisse fabriekspijp krijg je het niet hoor.
Probeer ik eerst een DB-Killer.
@omegast wrote:
banden met lagere rolweerstand..
Bij banden kijk ik het eerst naar de rij eigenschappen. Rij nu op Conti TS850 en in de zomer op Hankook Kinergy.
@Pitbullpietje wrote:
Een uitlaat geeft niet alleen geluid uit de uitgang.
Het materiaal is vrij dun, en het is goed mogelijk dat het geluid door de pijp heen naar buiten komt.
Dat is vaak ook het verschil tussen een (heel dure) kwaliteitspijp of een (heel goedkope) aftermarketpijp.
Bij een betere uitlaat is het materiaal net ff dikker, waardoor hij al stiller is.
Ook de dempers zelf zitten net iets beter in elkaar waardoor er minder geluid uit komt.Je zegt dat je ‘s morgens stiller de straat uit wil.
Bij mij is het duidelijk hoorbaar of de motor warm of koud is.
Ik begin vrij vroeg, en als de motor koud is, en verder is het doodstil op straat, dan heb ik het gevoel of ik de hele buurt wakker maak.
Als ik op het werk kom, ben ik er zeker van dat de auto minder
En dat is niet eens alleen het geluid van de motor en uitlaat, maar ook van het onderstel. :DKlopt wel, maar wil dat de auto in z’n geheel minder geluid produceert.
Voor de ophanging heb ik nieuwe dempers en veren besteld en wil diverse rubbers gaan vervangen door Powerflex/Whiteline bussen.
Maakt hopelijk niet alleen minder geluid maar verbetert tegelijk het weggedrag.Ik wil niet zonder bumper rijden en ik zit met de trekhaak dus een dergelijke DB-Killer zit er niet in.
Begrijp wat Fearless bedoelde maar bedoelde zelf dat de uitlaat er nog niet zolang onder zit.
Toen ik de auto kocht, met 89.000km – nu 109.000km, zat er nog niet zo lang een nieuwe onder en ik ga er vanuit dat een uitlaat langer dan een paar 1000 K km’s meegaat. Maakt ook niet lawaai of zo maar wil eigenlijk een “no noise” uitlaat.
Zien hoe stil je deze zelf kunt krijgen zonder kapitalen te spenderen.
Misschien verschillende dingen toepassen. Een grotere middendemper met DB-Killer zou kunnen.Het is niet dat ze lek zijn of zo, alleen bij lasnaden wat roest en verder niet, maar zou willen dat je alleen de motor nog hoort en de uitlaat eigenlijk niet meer. Vertrek ‘s ochtends soms wat vroeg en dan het liefst zo stil mogelijk.
Standaard uitlaat.
Het zijn de standaard schijven en blokjes (€ 132.82) van ATE en verder de Bilstein B4 dempers met B3 verzwaarde veren (€ 534.00) geworden.
Ben benieuwd hoe dat straks rijdt.Zelf geen last van, net G3 in laten bouwen, maar misschien een temp sensor oid ?
Gaat pas op gas rijden als temp hoog genoeg is (paar honderd meter is voldoende). Als sensor te lage temp aangeeft of deze varieert dan schakelt ie misschien weer terug.Heb zelf net een knap 15″ alu setje gekocht voor € 75 en 4 nieuwe Conti’s ts 850 in de maat 195/65 erbij. Dus voor € 300 was ik klaar. Uiteraard rijdt ie wat “slapper” met die hogere wangetjes maar voor winterbanden mag het wmb wel wat hoger zijn ivm sneeuw.
Banden bij topbanden gekocht.
Niet bij stil gestaan maar er zijn inderdaad een paar lijntjes, 2 of 4, kapot.
Zijn die te repareren of moet ik uitkijken naar een andere achterruit ?Yep
Ik ben ruim 1.90 m, heb de stoel helemaal naar achteren en zit dan prima met m’n handen, op m’n benen, aan het stuur. Nu houd ik er niet van om in een auto te liggen dus de leuning staat aardig rechtop. Bevalt prima.
Op mp heb je een aanbieder (hiw) welke het heeft over een fake mcu chip. Kun je deze van dx.com voorzien van nieuwe software of niet ?
Hoe zit het met de aanbieder op de mp van de opel site ?Vrijdag een Vogels VGI erin gekregen.
Vandaag even een ritje snelweg, 130 – 145km/u, levert een verbruik van 1 op 10 op. Niet gek mi.
Rijdt er verder ook prima op. -
AuteurBerichten