Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heeft volgens mij helemaal geen nut… zeker als je eerst vet op de lip hebt gedaan, denk niet dat het afdichtmiddel dan nog lekker hecht op de afstandsring..
Zoals ik het me voor kan stellen moet het afdichtmiddel ook aan de binnenzijde van de afstandsring. Dus om de aansluiting van de ring met de as van de krukas dicht te maken.
De buitenzijde van de afstandring loopt inderdaad door de keerring en hoeft vanzelfsprekend niet voorzien te worden van dichtmiddel.Dit is zoals ik denk dat het zou moeten.
Ik hoop dat iemand dit kan bevestigen zodat ik het goed doe zodra ik er weer aan begin
Zie punt 7. -Smeer het voorvlak van de afstandring dun in met afdichtmiddel.
@Vinci. Als dit niet hoeft wat kan ik dan verkeerd doen. Graag hoor ik van jullie.Ik heb de voorste krukasdichting vv maar hij lekt nog…
Volgens mij heb ik een foutje gemaakt met de opvulring,
moet hier niet een beetje afdichtkit aan ofzo, nu zit hij gewoon zo rond de krukas en aan de buitenkant dicht hij af aan de krukasdichting. Ik zou denken dat aan de binnenkant van de ring afdichtkit moet?Ik heb hetzelfde probleem. Ook lekkage langs de keerring. Afgelopen zaterdag nieuwe keerring erin….. nog steeds lekkage:swear. Het opel-handboek er nog maar eens op nageslagen.
Er staat inderdaad iets van: Smeer het voorste dichtvlak van de opvulring lichtjes in met dichtingsmiddel. (effe uit mijn hoofd);)
Volgens mij moet het dan inderdaad zo zijn zoals KadettGSI en Fearless zeggen.
(de opvulring wordt vastgetrokken door de bout van het krukastandwiel en draait dus mee met de krukas, de buitenzijde van de opvulring loopt door de keerring. Aansluiting met de krukas zal dan afgedicht moeten worden)Als iemand nog meer info heeft dan hoor ik het graag.
(dan kan alles weer los om het wel goed te doen………)Ik heb deze “rare” distributieriem er momenteel ook op zitten. (crossauto)
Ik had de volgende distributieriem besteld en gekregen (Hersteller: FEBI BILSTEIN Hersteller-ArtikelNr: 11033 Details Breite [mm]: 24 Zähnezahl: 141
Het vergelijkingsnummer is 0636 567 (opel nummer). Deze komt overeen met een contitech CT724 HTDH 9,525M).
De nieuwe ziet er ongeveer uit als CHDN 9,525M.
(zie bijlage, krijg hem niet anders in beeld)Voor het nieuwe seizoen toch alles maar even vervangen door een setje van contitech na het lezen van alle eventuele nare gevolgen.
[file]108[/file]
Bougies zijn nieuw en normaal vastgedraaid.
In pricipe zou de ring van de bougie alles goed moeten afdichten aangezien deze nieuw is.Verder zou ik het niet weten.
Maar zoals gezegd loopt de motor verder wel goed.
Ik zit me trouwens te bedenken. Kan ik de schroefdraad van mijn onderblok niet beschadigen door het nu al enkele malen loshalen van mijn carter?
Ik zit er aan te denken om hier draadeinden in te draaien (met loctite) en dan alles vastzetten met zelfborgende moeren.
Is dit een optie of werkt dit niet?
Spanrol is: rand naar buiten
Looprol is: rand naar binnenOke, duidelijk. Zo heb ik het ook gedaan.
Wat zit er eigenlijk voor oliepomp pakking tussen? Weet je 100% zeker dat het daar niet lekt?
Ik heb ook een nieuwe metalen oliepomppakking geplaatst.
Blijft nog steeds lekken.
Ik denk dat ik binnenkort alles maar weer loshaal en nog royaler met de vloeibare pakking aan de gang ga.Pan is inderdaad splinternieuw.
Hij lekt ook alleen aan de voorzijde bij de oliepomp. Daar maakt het volgens mij niet uit hoelang de boutjes zijn. De gaten in de pomp zijn door en door.Ik zal in elk geval de overige boutjes loshalen en kijken of deze niet te lang zijn.
-
AuteurBerichten