Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ok ik ga ff kijken :)
ok maar er moet toch wel iets kant en klaars voor te krijgen zijn lijkt mij
dan moet ik alleen nog weten hoe ik zeker weet dat de nokassen goed staan want die kunnen natuurlijk op 2 manieren dat die blokeer plaat er in kan als je begrijpt wat ik bedoel :)
ja toch :)
klopt dat weet ik maar ik kan toch ook gewoon draaien tot de zuiger van cilinder 1 op het b.d.p staat dan zou de krukas inprincipe goed moeten staan toch de kop is er nu toch af dus is makkelijk te zien :)
nee want me nokas van de inlaat kant was ook overleden heb dus alles gedomteert
als ik het goed begrijp is er dus maar 1 stand van de krukas waar de pen er in kan…..dus kan eigenlijk niet misschien had gelezen ergens dat de zuiger van de 1e cilinder in het bovenste dode punt moet staan
ok ik ga ff kijken :)
klopt maar waar zet je die krukasblokeer pen dan precies ? want die poulie moet er af toch
had ook begrepen dat er iets van een pennetje moet zijn om de kettingspanner op druk te houden ofzo tijdens het monteren van de ketting
nu alleen nog ff kijken hoe ik de set precies moet gebruiken maar volgens mij weet ik het al aardig :P
ha ok :)
je heb bericht terug :)
ok ga ik daar ff zoeken :)
ja zoiets had ik al gehoord ja …..ja dat moet allemaal wel goed komen maar eerst ga ik een blok proberen op de kop te tikken en dan
rustig aan helemaal opnieuw opbouwenook heb ik net een set besteld om de distributie ketting aftestellen en te monteren
denk dat het nu een stuk makkelijker zal worden :)
kon geen kleinere set vinden………. bestaat er ook een kleinere set dan ?
ja kan wel een hoop werk zijn maar dat komt allemaal goed :)
dankje :)
ik ben zelf geen auto monteur
ben fietsmaker/scooter monteur
maar een auto maken kan ik ook wel :) het tikken van de tekking weet ik niet precies
maar heb mij laten vertellen dat er rek in de ketting kan komen waardoor hij een beetje geluid kan gaan makenomdat ik het leuk vind veel vermogen in een kleine lichte auto :) en ik vind een corsa c toch wel een leuke auto
ik heb me laten vertellen dat de kopbouten niet vervangen hoeven te worden omdat de motor niet heet gelopen is ??
en wat zijn die klepsteel rubbers precies ? ik heb al een compleet goede kop dus ik denk dat dat wel goed is …
dankje
moet wel goed komen
heb nu de volgende onderdelen besteld :
– koppakking
– ketting set
– uitlaat spruitstuk pakking
– bougies
– olie + filter
– lucht filter
– pakking tussen de zijdeksel van de motor
– kleppen deksel pakkinghoop dat ik nix vergeten ben :P
zo staat ie er nu dus bij :)
18 oktober 2013 om 16:00 In reactie op: handleiding cilinderkop 1.2 16v demonteren/monteren #18177718zo kop is dr af :)
was ff vechten maar toch gelukt :P
zo heb de kop er eindelijk af :)
dankje
vandaag bijna klaar met het demonteren van de kop
morgen alleen nog linker motorsteun los en dan de waterpomp er af en dan kan de kop er af
wel heb ik al gezien dat de bout die het tandwiel op de nokas vast houden van binnen gebroken is van de bovenliggende nokas dus de inlaat nokas
dat zal waarschijnlek ook wel verklaren dat ie stuk gelopen is
-
AuteurBerichten