Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oke, dit wordt een werkje voor wat later. Als het fijn is om biten te werken. Ik zit toch altijd binnen en neem bijna nooit imenad mee op de achterbank die bijna altijd plat ligt ivm materiaal in auto.
Very laag op de todo list.
Idd, volledig los. he5r en der wat schroeven en palletjes los.
Wow. Heel netjes,
Ik open nu toch net mijn speakerbehuizing. Voopr is in orde, aansluiting was wat beroest. Schon en werkend. Achter zijn de rubber ringen van de speaker echter totaal weg, die moet ik dus idd vervangen.
Ik heb een Pioneer BT4700. gewoon dingetje, 100 euro. Dus eurootje of 100 max. Hifi luister ik wel thuis.
Maar het gaat me vnl. om de maat speakers die ik nodig heb. Of een model.
Zou graag eerst willen bestellen en dan de boel pas openslopen.Het gaat me dan om de deurspeakers voor en achter.
tweeters zijn nog goed.Enkel contact aan of echt starten?
En hoe schoonmaken? Of kan deze gewoon aan gort zijn.
Ik kan me zo voorstellen dat er aanslag zit op dat uiteinde dingetjeGesnapt.
Stappenmoter.
Zit een stukje elektronica naar toe mbv een stekker zoals ik het zie.
En hoe zit deze verder vastgedraaid?@wim-v6 wrote:
nee alleen effe op het dichtringetje even opletten is een rood ringetje om de stappenmotorvoet.
Willem
Zit dat in een bepaalde stand? Valt dat eruit? Gaat dat kapot? Of raak je die makkelijk kwijt?
En echt, bedankt.
Ik begrijp dat er hier how-to’s zijn op het forum.
Kan ik die ongeveer van elke willekeurige Opel pakken voor mijn auto?Sorry voor al mijn gezeur, ik waardeer je hulp heel erg.
Oke Willem, jij bent blijkbaar de kenner. Stel dat ik hem vind. Zijn er zaken wara ik op moet letten als ik die stappenmoter losmaak? Zijn er instellingen, bepaalde ringen en dergelijke?
En zijn die voetpakking of die inlaatpakking zaken die ik zelf zou kunnen? Als NOOB dus.
Nogmaals, ik durf zaken wel los te maken en weer vast te zetten, maar als er riemen of kettingen aan te pas komen, wordt het lastig. En ik heb enkel normaal gereedschap.Jeez….
Wat is dat hier? U vraagt, wij draaien?
Hartstikke bedankt, ik zal eens kijken.
@wim-v6 wrote:
Stappenmotor van de gasklephuis afhalen en Reinigen, ook kanalen doorspuiten, deze word niet schoongehouden door de Injector..
Te hoog stationaor komt ook vaak door valse lucht door kapotte voetpakking gasklephuis, of inlaat pakking.
Willem
Zijn er plaatjes? En ik bedeol dat serieus. Klinkt eenvoudig, zal het wel niet zijn.
En anders laat ik het mijn local wel doen. Kost wat, maar als het dan gelijk goed is is het ook goed.@BlueAstraG wrote:
Zelf uitsluiten, een dealer vervangt nog wel eens onderdelen die niet altijd nodig zijn en/of die het probleem niet zijn.
Snap ik. Maar ik ben een NOOB, beetje handig en kan wel zaken demonteren en terugplaatsen. Maar het moet niet te lastig.
Hoe sluit ik uit dat het wel of niet de stappenmoter is? Weet niet eens wat het is.@BlueAstraG wrote:
Die spoelt zichzelf schoon. Bron: Wim-V6.
Oke.
Wat kan dan mijn probleem zijn?
Toerental blijft regelmatig in stationair te hoog. Zeker als de motor warm is, blijft dan rond de 1250.
En als ik rij, ik wil schakelen, laat gas los, trap koppeling in, en schakel.
Dan lijkt het alsof mijn gas net een fractie van een seconde te lang in zijn toeren blijft zitten. En daarna pas lager wordt.@wim-v6 wrote:
jup, betreft dit een 8klepper (X16SZR / Z16SE of een 16klepper (X16XEL / Z16XE)??
Willem
Sorry, wist niet dat het zo nauwkeurig moest.
X16SZR
11 juli 2012 om 06:57 In reactie op: Astra 1.6 2001 ; motormanagmentlamp brandt, unknown error #18045869 -
AuteurBerichten