Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@iquick wrote:
@Dolby wrote:
Ik snap niet waarom mensen zeggen dan diesel onderhoud duurder is dan bij een benzine auto. Heb 7 jaar lang een Astra G diesel gereden en qua onderhoud kan ik je zeggen dat ik nu met mijn benzine auto zeker niet goedkoper uit ben. Denk zelfs persoonlijk dat een benzine qua onderhoud duurder is. Daarbij komt nog eens dat ik persoonlijk benzine veel gevoeliger vind voor storingen dan een diesel. Mijn Astra G 2.0 Diesel had ruim 3ton op de teller staan en had nergens problemen mee. Durf zelfs te zeggen dat het blok nog ruim 1 ton zonder problemen makkelijk kan halen.
Het is eenmaal een feit dat een diesel duurder in onderhoud is dan een benzine variant. Een diesel anno nu met DPF is extra storing gevoelig. Een voorbeeld van mijn kant.
Astra G Z16XEL, 8 jaar lang gebruikt, geen enkel probleem. Kosten? Maximaal 1500 euro (onderhoud, dynamo, accu, remschijven en blokken rondom)
Astra H Z19DTH, 4 jaar in bezit bijna. Kosten, bijna het 3 dubbele. (onderhoud, Revisie verstuivers, revisie bak, inlaat, dynamo, 2 x accu) Mijn turbo komt er overigens ook aan en de DPF bezorgt mij constant hoofdpijn door telkens in de noodloop te schieten.
Bij een moderne diesel anno nu moet je denken aan groot onderhoud, zoals verstuivers, turbo, egr, dpf, inlaatspruitstuk etc. Wil niet zeggen dat je deze problemen ook echt gaat krijgen, afhankelijk van de type motor en hoe goed je auto is geproduceerd, dus begrijp mij niet verkeerd op dit gebied van onderhoud, maar je gaat vast en zeker deels deze problemen krijgen. Dus de vraag is, is het wel verstandig om een diesel te nemen met 15000km per jaar? I don’t think so, wil je kosten maken, go ahead, neem een diesel, een diesel van nu is tenslotte niet gemaakt voor koste stukken. Als ik de TS was, zou ik lekker blijven cruisen met de huidige 1.6.
Bedankt voor de eerlijke info, ik apprecieer het ten zeerste. Ik ga het best nog even bekijken dan en afwachten wat de langere afstand gaat betekenen voor mijn reikwijdte. Ik vind het in elk geval jammer dat er op de Astra Enjoy Active geen boordcomputer zit! Een kennis van mij bezit een Corsa Enjoy van 2012 en die heeft wel een brandstofverbruik display :(
Hier is mijn Astra’tje king:
1.6 (115PK) Enjoy Active van bouwjaar 2013@Opeltje17 wrote:
Zou kunnen dat je nokkenas versteller(s) stuk is, ratelt ie ook bij een koude start?
Wellicht dat je een beter filmpje kan maken, en dan i.i.g met de kap open ;)
Hey!
Neen, ik ondervind niets van problemen met de wagen. Hij rijdt zeer comfortabel en zonder rare geluiden (in de wagen niet hoorbaar allesinds) dus ook geen ratel bij koude start.
Ik zal eens proberen om een ander filmpje te maken, echter het probleem is dat dit sporadisch voorvalt.Ik ben zeker geen autokenner, maar het is een soort van “climate control effect”. Het geluid springt opeens aan om een poos later terug te verdwijnen in onbepaalde lengtes.
Het kan zeker geen climate control zijn, want heb enkel manuele airco :hmmzMisschien moet ik hem eens laten uitlezen… Mijn garantie vervalt in mei, dus zou ik toch graag willen weten of er effectief iets aan de hand is.
Allesinds bedankt voor het antwoord!
@Opeltje17 wrote:
Welkom,
Nette astra, alleen uit het filmpje kan ik totaal niks opmaken!
Dankje!
Het is heel moeilijk om te verwoorden wat het geluid exact is. Dus de motor draait normaal en opeens komt er een extra geluidje bij in een hogere frequentie, je hoort het beter wanneer
ik in het filmpje naar de voorzijde van de auto stap.Alvast mijn excuses voor de onduidelijkheid.
Ben
-
AuteurBerichten