Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De krukassensor zou het wel verklaren, maar zou hier dan niet een storing van bewaard moeten blijven?
Voor een Corsa 1.4 Z14XEP uit 2004 (na de facelift). Is een CD30 hier in plaatsen redelijk plug&play? Ik heb momenteel overigens ook geen BC knop op de radio, dus op m’n display zie ik alleen tijd en temperatuur. Is het zo dat hier dan ook de BC waarden op af te lezen zijn, of hebben modellen met de optie bc een ander display?
Ik heb een Corsa C uit 2004 zonder stuurwielbediening. Op marktplaats kom ik een setje losse bedieningsknopjes tegen met stekkertjes.
Is dit gewoon plug & play te monteren? Of is de kabelboom (en sleepring?) hier niet voor voorbereid?
5 november 2014 om 12:43 In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183328Ik heb een setje -40 veren van gtcupline… Geen bekend merk ofzo, maar hoef er ook niet de hoofdprijs voor
De kwaliteit van benzine neemt na een aantal jaar ook flink af. Misschien dat verse benzine je probeem kan oplossen
Ik heb zelf alleen ervaring met de 2.0 8v. Dit zijn iig erg betrouwbare blokken, en kan zeker richting de 3 ton gaan. Het is geen racemonster daarmee, maar je komt ook niks te kort. Ik rij er (met een rustige rijstijl) 1:13 mee. Ga je wat vlotter rijden dan zit je al snel op de 1:10.
Bekende roestplekken zijn voornamelijk de wielkasten achter. Dit begint bij de aansluiting van de achterbumper en het spatbord, dus daar goed controleren. Daarnaast ook altijd even onder de auto kijken (Dorpels etc) Verder gaat in het interieur vaak het hemeltje hangen, komt er lucht onder de deurpanelen en komen er barsten in de strip onder de voorruit. Ook is instapschade bijna niet te vermijden door de grote wangen van de stoelen. Echter zou dit wel beperkt blijven bij iemand die zuinig op de auto is geweest.
Een model na de facelift is wel verstandig, en ik zou zeker iets meer voor een nette, goed onderhouden auto betalen, dan voor een dubbeltje op de eerste rij proberen te zitten.
Elektrische duiveltjes ben ik nog niet tegengekomen in de 4 jaar dat ik een Calibra heb. Airco’s in auto’s van die leeftijd blijven echter wel gevoelige onderdelen. Al met al is die van mij een erg betrouwbare auto gebleken in de 80k km die ik er mee gereden heb, en het blijft een heerlijke auto om in te rijden.
Succes met zoeken!
@petrolhead wrote:
Is niet bruin, zijn telefoon foto’s maar de kleur is goud maar dat is maar een coating die is er bij het contact oppervlakte al zo goed als af.
De schijven heb ik laten maken bij engelse mtec brakes.
De remklauwbeugels komen van LMF af.Oowja de klauwen krijgen nog een fatsoenlijk kleurtje xD
Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met TapatalkZiet er wel tof uit! is het veel duurder dan een origineel setje schijven? En merk je echt harder remt? Zou ook wel iets voor mij zijn denk ik.
Heb helaas recent een ree voor de Calibra gehad. Gelukkig blijkt het een stevigere auto te zijn dan ik verwacht had want de schade valt mee.
Echter mag ik wel op zoek naar een nieuwe bumper in de kleur North Cape.Verder heb ik van het weekend nog een setje kortere Koni dempers gekocht. Het mooie van het setje is dat de hardheid nog instelbaar is na het monteren.
Daarnaast zonder problemen weer een jaartje APK erbij en gelijk maar een beurtje gegeven.6 april 2014 om 09:09 In reactie op: Gaan er nog meer Calibra(rijder)s naar Dronten 13/4/14? #18227497Ik ga wel naar Dronten, maar heb al een andere stoet waar ik in mee rij. De Calibra zal er staan iig!
Hier is gewoon een sticky topic voor, dus ik weet niet waarom je een topic van 3 jaar geleden terug gaat halen.
BBS Rx heb ik nog wel liggen, maar die moet wss ook gericht worden, dus ik weet niet of je daar wat aan hebt. Richten is 30 euro ofzo
@81supporter wrote:
Het wachten is op Calibra condooms….wie oh wie..
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Weinig ruimte en snel stuk?
Haha Busted! En dan hier de vermoorde onschuld spelen
Ik ben gister bij die groene geweest. Ik heb het hemeltje van een andere Calibra gekocht die de man ook had staan. de achterplaat wilde ik ook van hem overnemen, maar zit muurvast gekit en kan dus niet zonder gesloopt te worden er afgehaald worden helaas. In de groene calibra zit nog een net hemeltje met een schuifdak dacht ik. daar was ook iemand naar op zoek hier.
Hij doet hem in onderdelen weg omdat hij er dan meer voor vangt. hij moet hem er uit doen ivm zijn financiële situatie. Verder zit er nog een v6 met 150k km in en een beige leren interieur met een beetje instapschade. Het had een prima auto kunnen zijn, maar het geld is aan de verkeerde dingen uitgegeven.
Ik ben ook op zoek naar een hemeltje, maar dan zonder schuidak. Succes met zoeken, want tot nu toe ben ik alleen slechte tegengekomen
Ieder z’n eigen smaak natuurlijk, maar naar mijn menig heeft dit weinig met een Calibra te maken. Ben benieuwd of die over een jaar al verkocht is.
Die dingen zijn vaak zo goedkoop dat ze in onderdelen een stuk meer opleveren
30 oktober 2013 om 10:29 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472849Dus je kon nog helemaal geen muziek luisteren op de terugweg ;) Verder niks dan lof!
30 oktober 2013 om 10:19 In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183257@petrolhead wrote:
oke bedankt, dat ga ik ook eens uitzoeken. moet toch de parafaan er afhalen om de kachelweerstand te wisselen, dan kan ik meteen alles schoonmaken.
Ja dan zit je toch in die buurt. Om bij die slang te komen hoeft de parafaan er echter niet af, daar kan je zo bij. En je hoeft ook niks los te halen, enkel het gat leeghalen van rotzooi. Een neef van mij is daar bij zijn Vectra A te laat achter gekomen. Toen konden we het hele interieur en alle vloerdelen uitbouwen om het weer droog te krijgen.
Ik zie je wel eens rijden :thumb
29 oktober 2013 om 10:11 In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183249Voor die nattigheid zou ik even kijken naar de waterafvoer van de voorruit. Bij mijn calibra (ik heb een 8v, weet niet of dit op dezelfde plek zit bij een v6) zit in het midden van het schutbord een gebogen rubber afvoerslang. Door takjes, bladeren en andere troep raakt deze op termijn verstopt en kan geen water meer afvoeren. Het water loopt dan via je ventilatiekanalen de auto in en zorgt voor een natte bodem.
@dtmcalibra672 wrote:
@lucas- wrote:
Kan me voorstellen dat de achterbanden op zijn met 2000pk
Eerder zijn voorbanden aangezien een Calibra voorwielaangedreven is. ;)
Verder valt me op: is die uitlaat niet voor een zes cilinder? Heb genoeg Calibra’s gehad maar kan het me even niet herinneren.
En 2000pk op de voorwielen lijkt jou een goed idee ;)
Kan me voorstellen dat de achterbanden op zijn met 2000pk
Ik had die laatste ook zien staan. Zonde van zo’n auto. De vorige eigenaar heeft in ieder geval niet de juiste prioriteiten gesteld (los van mijn mening dat je nooit zulke bumpers op een Calibra moet plaatsen)
Leuk om te zien!. Ik heb enkele jaren geleden gegevens gezien over hoeveel Calibra’s er nog op kenteken staan in Nederland. Ben wel benieuwd hoeveel dat er nu nog zijn. Heb je daar toevallig ook nog cijfers van?
http://link.marktplaats.nl/716820735″ onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten