Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Lijkt me duidelijk, daar blijf ik voorlopig van af!
TNX
Mhh,
daar was ik al bang voor. Dat wordt ringetjes zoeken, ga wel weer ff langs de automaterialen handel….
tnx!
Zo,
het is gelukt. Leuk detail is trouwens dat de APK-instantie, beter bekend als kwikfit, mij verkeerd heeft voorgelicht, om niet te zeggen dat ze hebben gepoogd mij op te lichten.
Mijn remschijven zouden te dun zijn, maar ze zeiden niets over de remblokken; een remvoering was vrij dun, bij 1 blok ontbrak deze gewoon!! Ik twijfel of de schijven zelf te dun waren, maar helaas heb ik deze al afgevoerd.Ook zou mijn uitlaatspruitstuk te gescheurd zijn. “nee meneer, het kan niet de pakking zijn, dit geluid wijst duidelijk op het spruitstuk…..
Mooi dus dat de pakking tussen het spruitstuk en de voorpijp gewoon helemaal weg is :-SSorry,
voor de duidelijkheid: ik moest zowel de remschijven vervangen als de draagarmen.
De rechter fusee heb ik los weten te krijgen, die kant zit weer in elkaar. Aan de linkerkant krijg ik die moer niet los. Sleutel 17 krijg ik er niet overheen en 18 is effe te ruim. Inchmaat 11/16 komt overeen met 17,45 zodoende dat ik op een inchmaat gokte.
Ik kijk wel of ik een inchsleutel kan scoren, je moet toch iets.Een dagje weken in de DW40 doet wonderen. Nu moet ik alleen nog de moer van de fuseekogel zien los te krijgen. Ligt het aan mij of is dit een inch-maat?? (11/16)
Beverwijk!
Hoe hard? Ik heb al met een vuistje lopen rammen, dat er een stuk van de schijf afbrak….
De draagarm is gelukt, dank voor de hulp. Zoals in veel gevallen: je moet het even weten.
Maar aan de andere kant kom ik op een nieuw probleem; ik krijg de remschijf er niet vanaf. Wiel, remklauw en lokatie boutje verwijderd, dat kan het niet zijn. Bij de andere kant ging de schijf met een tikje van de naaf af, maar deze weigert. Wat nu te doen?
Ik denk zelf aan heetstoken zodat hij uitzet, maar of dat heel slim is weet ik nog niet, zijn er betere opties??Het betreft een 1.6 8v motor.
Wat ik van boven en onder heb kunnen zien is er niets mis, maarja genoeg dode hoeken als de rest van de auto er nog aan vast zit!
Overigens heb ik bij mijn senator (3.0 24V dual ram – was een leuke wagen) een soortgelijk euvel gehad (afgebroken of lamme bout). Ik heb het gat toen een tikje groter geboord, nieuw draad getapt en groter maatje bout erin.Ik heb meteen een nieuwe vraag: maakt het voor het spruitstuk uit of je een handbak of een automaat hebt? Daar waar ik misschien een nieuw spruitstuk haal hebben ze voor da handbak een andere dan voor de automaat, scheelt zomaar 3 tientjes. Ik kan mezelf alleen geen verschil indenken…..
Bij mijn “vaste” leverancier kost een nieuwe draagarm €76,-. Leek mij niet veel, maar ik wilde toch naar andere leverancier kijken omdat ze hun aangegeven levertijden een paar maal behoorlijk hebben overschreden. Ik zie ze nu voor €49,- nieuw.
Ik moet wel zeggen: onderdelen zijn best goedkoop, althans ik vind het best meevallen in het algemeen.
Mijn astra is gezakt voor zijn keuring, de kwikfit hoopte dat zei het mochten doen voor minstens 1300,-. Voor €300,- en een paar uur sleutelen ben ik er ook.Toch: ik had voor de APK al mijn schokdempers achter, einddemper en middendemper vervangen, en heb de garage meteen de voorbanden laten vervangen. Wordt hij toch afgekeurd:
lek spruitstuk: dacht het al te horen, vond hem alleen niet.
remschijven voor te dun
remcilinder achter lek: klopt, zie vocht bij het rubberen dopske
een achterband is beschadigd
gordel achter is beschadigd (so what, de bank is altijd plat, het is onze klus en hondenauto)
en dus de rubbers van de voorste draagarmen kapot.Al met al heb ik straks bijna en nieuwe auto, ik weet ook dat mijn waterpomp stervende is….
-
AuteurBerichten