Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
sorrie was te snel met het stellen van de vraag.
STond genoeg hier op de site.
Ben inmiddels al veel te weten te gekomen.
in ieder geval genoeg om nog eens na te denken of het wel een juist besluit is
Sorrie voor de late reactie door veel persoonlijke problemen.(maar dat is een ander verhaal)
Het complete circuit. Niet alle dashboard lampjes maar ook radio/boardcomputer tot en met de buiten verlichting.
En dat heeft hij alleen nadat gestart is en weg wilt rijden. Dan is alles heel effe (seconde of 2) aan het knipperen en dan is alles goed. en doet alles het weer zoals het moet.Maar heb de tip van Delano nog niet uitgevoerd. Dus daar kan ik nog geen antwoord op geven
Mijnes net van de week 250.000 aangetikt. en de klein2 2 1/2 jaar zelf 46000 op de teller neer gezet. Rijdt nog steeds als een zonnetje. Wou dat ik veel eerder deze had aangeschaft. Een dijk van een auto.
uiteindelijke is de dynamo vervangen bleek de 140 ampere te zijn.
Orgineel opel ruim 600 euro EX BTW.Toen ik vroeg of hij van goud was hebben we toch maar gekozen voor een alternatief van 208 euro en toen er nog onder laten zetten.
heb voorlopig wel weer genoeg uitgegeven aan deze auto voor dit jaar.
Vorige week eerst de krusaspully a 325 euro materiaal kosten en nu dit weer.Iedereen bedankt voor het mee denken.
Uiteindelijk toch gekosten voor de orginele remschijven en blokken.
Als het goed is komen ze vandaag binnen zodat we ze er zaterdag onderkunnen zetten.
Goed contact gehad met FSRS, en uiiteindelijk toch daar besteld. voor een hele schappelijke prijs.
Voor iedereen die mij van antwoorden en advies hebben voorzien een wel gemeend Dank je wel!!Louis
tja maar daar gaat het nu om.
Wat is een respectabele merk met een respectabele prijs.
Als ik kijk op de FSRS webshop kosten de schijven 199 euro./per 2
helaas staat er niet bij wat voor merk.Als ik op mister auto kijkt dan heb je bosch remschijven voor 92.46/per 2
Dit is een aanzienlijk verschil. Ik snap dat mensen hun brood moeten verdienen(dat moet ik helaas ook nog steeds) maar 108 euro kan je toch wel wat leuke dingen voor doen.En dan nog de vraag over het slijtage sensor. is dat een eenmalig kontakt en moet dat dan ook gelijk vervangen worden of is het herbruikbaar?
Hallo allemaal,
Mischien verkeerd uitgelegd.
De prijzen die ze door geven zijn alleen de prijzen van de materialen. dus 90 euro voor 1 remschijf en 75 euro 1 setje remblokken. Dus exclusief montage
Nu kan ik ze met behulp welf wel monteren(althans dat denk ik) maar wat is een goed merk en uiteraard tegen een redelijke prijs en moet je ook gelijk de slijtage indicator vervangen of kan je die hergebruiken.
in ieder geval tot zover bedankt voor het mee denken.
Lopen nu nog 2 offertes.Dus als ik het goed begrijp heb je het axiaal gewricht met spoorstang. daar aangekoppeld zit het spoorstangeind en die is gekoppeld door middel van een fusee kogel aan het wielhub.
Maar het is dus niet raadzaam om ze beide te vervangen omdat toch alles al los ligt en toch opnieuw uitgelijnd moet worden?
Hallo,
Eindelijk heb ik het werkend.
Dank je wel KadAstra-EF.
Klopt dat was ik deels vergeten en een gevalletje een gebrek aan geduld.Heb op ook op de engelse site (vectra c team) gekeken. Daar zei toevallig iemand dat je dit alles moest doen met de sleutel in stand 1 van het contact.
Dit ruim 2 uur gedaan en toen kwam de vraag voor het invoeren van de code. Nu wel de goede code ingevoerd en ik heb weer geluid in mijn uit. Daar ben ik toch wel weer heel erg blij mee.
in ieder geval bedankt voor het mee denken.
hallo GWriemersma,
Tja dat klopt dat zou zo moeten zijn dat ik nog 7 pogingen over heb.
Ook heb ik jouw mogelijke oplossingen geprobeerd. Heb de accu ruim 2 uur los gekoppeld gehad en de kabels tegen elkaar gehouden, maar helaas heeft dit alles niet tot het gewenste resultaat geleid.Heeft iemand nog een oplossing??
Ik neem aan dat het voorportierrubber hetzelfde is als die van een vectra GTS.
Het rubber zit op een paar plaatsen geschroefd. De plaat van de B stijl. Zit met 3 torx schroeven vast. en hij zit nog bij de spiegel vast.
Je moet wel effe de binnen bekleding van de deur los halen.(4 of 5 torx) En de spiegel moet je los halen.2 torx. Voor de rest gewoon goed kijken en voorzichtig aan de gang gaan.
Het is mij gelukt in 30 minuten( een leek maar niet met 2 linkerhanden) Voordeel is dat je het nieuwe rubber hebt. Dus heb je gelijk een voorbeeld.
Mijn rubber kwam bij de sloop vandaan. Daar kwam die dag net een vectra c zonder neus binnen. met een goed rubber. koste mij toen maar 5 euro. bij de VOD was het ook ruim 122 euro. incl BTW excl arbeid.
weet niet of hier een How to van bestaat op deze site. Op de engelse versie van vectra c club staat een beschrijving
http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?39368-How-To-Electric-Folding-Mirrors-(Pre-facelift” onclick=”window.open(this.href);return false;)
Dit is voor de link voor plaatsen van inklapbare spiegels, maar staat ook beschreven hoe je de binnen kant van de deur kan loshalen. en waar je op moet letten
uiteindelijk toch rubber vervangen.
Via een berichtje op internet een berichtje terug gehad dat een sloper nog een deurrubber had liggen. Wel afkomstig van een vectra c estate. maar dat maakte niks uit.
Deurrubber vervangen voor het schokkende bedrag van 5 euro.(goed het was geen nieuw rubber maar wel een heel rubber)
en en half uurtje werk.Nee dat is inclusief BTW exclusief montage.
nou ik schrok er wel een beetje van.
Voor dat bedrag kan ikzelf mijn hele auto een grote beurt geven.
mmmmm. Helaas het vervangen van de bovenste draagarmen heeft niet mogen resulteren in een stillere wagen.
De speling op de wielen is verholpen. Dus dat is een pluspunt,Met het gerammel als je over een klinkerweggetje heen rijd is irritant. Heeft iemand nog ideeen wat het zou kunnen zijn???
Dat schijnt niet nodig te zijn(volgens opel dealer. Die schijnen statisch te zijn. Maar binnen kort moet hij toch op ander rubber en moeten de stuurkogels vervangen worden en dat is wel een precisie werkje(volgens opel dealer) en dan zou alles weer goed moeten zijn.
Zo de draagarmen vervangen.
Was voor mij toch een iets grotere klus dan verwacht maar was tevens ook gelijk de eerste keer dat ik op die manier met een auto bezig was. MAar goed rustig aan en goed kijken dan kom je een heel eind. MEde dankzij een how2 van de vectra c club van engeland.
Was soms effe lastig met het technisch engels maar klus geklaard. heb nog niet de mogelijkheid gehad om te horen of het geluid is verdwenen. Wat wel verdwenen is, is de speling op de armen. Dus heeft in ieder geval iets opgelost.
met dank aan de mensen die gereageerd hebben. Thnx
Louis
dat heb ik gedaan znow. En je voelt dus wat speling. Dus zijn dan de rubbers van de bovenste armen versleten??
Nou heb ik ze van Febi Bilstein gezien voor effe ruim 70 euro. nieuw de stuk. en van Moog 76 euro de stuk. (het boomerang model)
Iemand bekend met deze merken??Ook hebben ze van zelfde merk de onderste voor effe ruim 45 euro stuk. (rechte stuk)
Maar is het makkelijk om het zelf te vervangen?
of is een brug noodzakelijk?
kan je het met gewoon huis/tuin keuken gereedschap of heb je bijzondere dingen nodig?He He het is gelukt. Klopt en dat is iets wat ik dus over het hoofd zag. Je moest de paravan loswrikken. Was nu los. Wissermechaniek vervangen en alles weer terug geplaatst. Dank U allen voor de hulp. En wij zij weer wat wijzer geworden.
Zo zie je maar. Je bent nooit te oud om te leren.Louis
Die zijn inmiddels ook al los. Maar de paravan krijg ik met geen mogelijkheid los. Lijkt alsof hij met een blikke frame om het glas zit, en aan de onderkant op een opstaande rand. maar krijg ik geen beweging in. En ben bang dat als ik er een schroevedraaier tussen zet dat ik het glas beschadig.
-
AuteurBerichten