Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het lampje van elektronicastoring ging net ineens branden onder het rijden. Het gebeurde nadat ik de ventilatie op 4 had gezet. De auto stopte. Sleutel omgedraaid en even gewacht. Daarna kon ik weer starten en verder rijden. Moet niet gekker worden.
Oei koppakking. daar vrees ik heel de tijd, maar de monteur zegt steeds nee nee dat denk ik niet. Ze persen koud, want ik bracht m en ze gingen niet meteen kijken. Ik heb een afspraak gemaakt bij een opel dealer 12 dec, maar voor die tijd probeer ik nog ergens anders, want wil ik niet op wachten eigenlijk.
Dankjewel Freek maar het lekt nog als een gek :(
De monteur zei dat get witte oxidatie van het metaal was. Hij zei letterlijk nee dat is niet van de kvs. Zijn jullie het eens?
A: wat is tinypic?
B: gister weer onder druk gezet en niks. Die avond ervoor kwam de witte stoom er keihard vanaf en net weer. Misschien moet ik maar even naar Opel. Ik ga nu steeds naar een plaatselijke garage. Elke twee dagen gooi ik een liter vloeistof erin. Ondertussen wordt dit een kostbare zaak.
Ik heb iets gevonden na het rijden. Ik zag witte rook en hoorde gesis. Ik zag druppels vallen onder de motor aan de linkerkant. Het drupte op een dikke zwarte pijp/buis en daarlangs viel t op de grond. Ik heb t opgevangen in een schaal. Het was koelvloeistof.
Ik heb iets gevonden na het rijden. Ik zag witte rook en hoorde gesis. Ik zag druppels vallen onder de motor aan de linkerkant. Het drupte op een dikke zwarte pijp/buis en daarlangs viel t op de grond. Ik heb t opgevangen in een schaal. Het was koelvloeistof.
Geen idee hoe ik een foto moet toevoegen
Ik vrees toch voor de koppakking hoor mensen. Waterpomp, distributieriem en thermostaat zijn vorige maand al vervangen. Het vloeistofverlies blijft. Kan het zijn dat onder druk de koppakking geen lekkage laat zijn, maar toch lek is?
Misschien zie ik iets. Waar de koppakking vast met die 5 bouten aan de voorkant, zijn de 2 rechter bouten vettig maar de 3 linker bouten droog met witte puntjes erop. Die brede zwarte slang ernaast, zit het ook een beetje op een metaal koppelstukje. Motor is nu koud trouwens. 8:00 voor het laatst gereden. Vloeistofpeil is 2cm gezakt sinds gisteravond.
Van bovenaf kan ik niks wits traceren.
Ik ga proberen te traceren waar het rookt na het rijden. Volgens mij is de rook wit. Als ik stop bij een stoplicht dan zie ik het aan de zijkant bij de bijrijders kant plus voor aan de bestuurders kant. Kan zijn dat de klep daar iets losser zit natuurlijk, dus betekent misschien niet zoveel.
Ik woon in Ouddorp ZH. Dat is het eiland boven Zeeland. Ja nu zaterdagavond kvs bijgevuld en vandaag (donderdag) was weer het hele bolletje leeg.
Ik heb geen idee of het overkookt. Hoe kom ik daar achter. Dat gebeurt onder het rijden mag ik aannemen. Is dat dan meer dan een liter?
Het is een Strada 1.4i. Ik weet het niet van die sensor. Verdwijnt de vloeistof daarvan?
Zaterdagavond vloeistof bijgevuld en net was t bolletje helemaal leeg. Ik hoorde gesis en het klonk in de buurt bij waar je de motorolie bijvuld. Binnen 10min stopte het wel maar de motorkap stond omhoog en het is koud buiten dus vrij logisch denk ik.
Forum Goeree, die slang achter de motor is die duidelijk te zijn te zien als de auto omhoog staat in de garage? Ze hebben met twee man staan kijken en ze konden niks vinden.
Ja als ik rijd of gereden heb komt er wel wat rook onder de motorkap vandaan. Niet overdreven maar ik zie het wel. Ik ruik soms ook iets. Waarschijnlijk door hitte. Daar lijkt de geur op. Na het rijden hoor ik ook wel eens getik (gokje metaal geluid).
De garage heeft 2 uur lang druk op het systeem gezet en na 2 uur zagen ze een heel klein drupje aan een slangetje en dat slangetje hebben ze toen nog strakker aangedraaid. Zou ik dat water moeten horen als ik in de auto zit of moet ik dan de motorkap opendoen? Kan het zijn dat de vloeistof ergens verdampt op hete onderdelen, zodat ik niks terug vind? Stel dat koppakking of radiateur lek is. Hadden ze dat dan gezien met die druk erop?
Ik verlies behoorlijk koelvloeistof. Rijden of stilstaan maakt niet zo’n verschil. Na bijvullen 4 dgn later geeft mijn verwarming al koude lucht. Waterpomp, distributieriem en thermostaat zijn vervangen. Systeem is daarna onder druk gezet. De garage kan niks vinden. Wat zou het kunnen zijn?
-
AuteurBerichten