Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
29 februari 2020 om 14:55 In reactie op: Mijn ervaring met Navistore Online op Marktplaats #18372778
Te mooi om waar te zijn altijd laten liggen
Mooi ding :thumb
Dat is de vraag, je krijgt alleen andere problemen
waarom zou je dat willen?
De motor moet weten hoeveel lucht hij krijgt, bij overbruggen krijgt hij verkeerde informatie.
Gr. Arjan
origineel gepost door opelrulez1990
je kunt een LMM een beetje schoonmaken met remreiniger.wees niet bang je sloopt niks en die zender kan een soort van laagje bevaten van vuil.
Je moet nooit een luchtmassameter schoonmaken met remmenreiniger, dan sloop je hem nagenoeg altijd.
Die zender is eigenlijk een gloeispiraaltje, de langsstromende lucht koelt deze af. De hoeveelheid mV die nodig is om het spiraaltje weer op temperauur te krijgen is een maat voor de langsstromende luchtmassa (lucht heeft bij verschillende temperaturen een andere massa).Het is volstrekt logisch om het een debietmeting te noemen, wij noemen het een luchtmassa meter, het is dus geen flowmeter!
Gr. Arjan
Ken je feiten, niet zomaar iets roepen.
Een cdti heeft een pre-cat, deze is ervoor om de koolwaterstoffen (HC) en koolmonoxide (CO) te reduceren. De stikstofoxide (NOx) wordt deels gereduceerd door de verbrandingstemperatuur te verlagen, dit gebeurt o.a. door uitlaatgassen terug te voeren in de motor. En dat ding die dat doet kennen jullie allemaal….de EGR klep.
O ja, het roetfilter doet alleen wat zijn naam zegt, roet filteren.gr. Arjan
origineel gepost door Spacejam
hoe moet je die dampafzuiging omleggen dan? Ik dacht al dat mijn turbo bijna aan zijn eind was.Ik stuur wel een voorbeeld/howto. Ik begin er niet aan, je moet namelijk een apart reservoir maken en die af en toe legen. Het reservoir moet ook weer niet in de motorruimte zitten anders meurt je interieur binnen no time naar de olie door die dampen.
Arjan
Silverspeed heeft gelijk Laat iemand de motor op 2000 rpm houden en voel of de interkoeler of slang blaast. Heel vaak is het de intercooler, bij de 2.0 en 2.2 DTI gaan vaak de hoge druk slang(en) kapot.
Maak je over de olie geen zorgen, deze Fiat motor heeft een heel rommelig smeersysteem met afzuigingen en olieafscheiders. Rommelig maar effectief.
Gr. Arjan
180,- nieuwe originele intercooler dan wordt ie thuis bezorgd, 1 jaar garantie Opel rekent 375,- ex BTW
De olie komt er in doordat op de inlaatslang van de turbo een dampafzuiging (of zoals je wilt een ontluchting) zit aangesloten. Die damp slaat neer in alle slangen en natuurlijk de intercooler/tussenkoeler. De intercooler zit tussen de koelwaterradiator en condensor ingemonteerd en is eenvoudig zelf te wisselen:
http://members.quicknet.nl/arjan.koen/Intercooler_vervangen.pdf
Er zijn mensen die de dampafzuiging bypassen om zodoende geen olie in het inlaattraject krijgen. Opbouw van het inlaatsysteem van een Z19DTH:
Mijn intercooler:
Gr. Arjan
maak eens een foto?
30 mei 2010 om 06:17 In reactie op: 1.9 cdti stang of kabel bediening van de versnellingsbak? #17679576wat wil je nu doen met deze kennis?
210 in een Ferrari 348TB, had ik net een lekker gangetje moest ik de afslag al weer af….en hij begon uit elkaar te vallen.
Ik heb een keertje 950 km/h gevlogen in een Boeing 747-400…(die was niet van mij)
Waarvan akte
Nee voorste hebben een grotere diameter. Ik dacht bij mij voor 25,2 mm en achter 18 mm (z19DTH).
Gr. Arjan
Ps. voor dat je gaat bestellen opmeten, die pipoos van de garage kunnen dit niet zien in EPC
Hi Eric,
Mijn ervaring zegt vervangen die hap, die zien er inderdaad niet best meer uit. Even de maat opnemen van je stang en vervangen maar. Ik heb zelf bij de dealer een likje vet gehaald, hier moet je nl geen standaard vet voor gebruiken. De minerale olie in het vet zorgt ervoor dat het rubber uithard. Als je geen likje vet van de monteur krijgt dan is kranenvet ook een heel goed alternatief http://www.wildkamp.com/wildkamp/Griffon-siliconen-/kranenvet-tube-15-gram_pr_5059_WKNL
Succes! ArjanVorige week gedaan, 113,- Vectra 2004 met Canbus: http://members.quicknet.nl/arjan.koen/HID_DIY.pdf
Cheers!
Arjan
Wat jij omschrijft is geen lager, dat zijn je stabilisator stang rubbers.
Oorzaak: te veel speling tussen rubber en stang
Gevolg: klapperend geluid bij korte oneffen heden (net of er iets los ligt in de kofferbak)
Oplossing: http://members.quicknet.nl/arjan.koen/assrv.pdfKosten: ca. 10,- (inclusief tubetje kranenvet)
Succes! Arjan
Mijn EGR is vorig jaar ingelezen met TECH2, daarom snap ik niet waarom dit nu niet meer hoeft…..
O ja, de mijne hikt nu alweer (!):swear
En voor wat betreft de pakking…dat houdt je inlaat manifold schoner omdat er minder uitlaatgassen doorheen gaan, maar verlengt niet de levensduur van de klep. De pakking komt van Fiat, is al vaker besproken.
De Fiat Ingenieurs hebben gewoon beter nagedacht over deze diesel.
Gr. Arjan
Heb je het bij een Opel garage laten doen of een universeel garage?
Succes!
O ja, wees zeker dat je de gemodificeerde klep koopt. Die vervuilen niet tussen solenoid en klepsteel.
Ja maar je moet hem wel inleren, en dat kan bij de dealer….
-
AuteurBerichten