Longdude

Aangemaakte reacties

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Mijn ervaring met Navistore Online op Marktplaats #18372778
    Longdude
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 December 2008

      Te mooi om waar te zijn altijd laten liggen

      In reactie op: Vectra gekocht! #17895171
      Longdude
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 December 2008

        Mooi ding :thumb

        In reactie op: Probleem Debietmeter vectra B 2001 #17691342
        Longdude
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 December 2008

          Dat is de vraag, je krijgt alleen andere problemen

          In reactie op: Probleem Debietmeter vectra B 2001 #17691340
          Longdude
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 December 2008

            waarom zou je dat willen?

            De motor moet weten hoeveel lucht hij krijgt, bij overbruggen krijgt hij verkeerde informatie.

            Gr. Arjan

            In reactie op: Probleem Debietmeter vectra B 2001 #17691338
            Longdude
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 December 2008

              origineel gepost door opelrulez1990
              je kunt een LMM een beetje schoonmaken met remreiniger.

              wees niet bang je sloopt niks en die zender kan een soort van laagje bevaten van vuil.

              Je moet nooit een luchtmassameter schoonmaken met remmenreiniger, dan sloop je hem nagenoeg altijd.
              Die zender is eigenlijk een gloeispiraaltje, de langsstromende lucht koelt deze af. De hoeveelheid mV die nodig is om het spiraaltje weer op temperauur te krijgen is een maat voor de langsstromende luchtmassa (lucht heeft bij verschillende temperaturen een andere massa).

              Het is volstrekt logisch om het een debietmeting te noemen, wij noemen het een luchtmassa meter, het is dus geen flowmeter!

              Gr. Arjan

              In reactie op: intercooler. #17690623
              Longdude
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 December 2008

                Ken je feiten, niet zomaar iets roepen.

                Een cdti heeft een pre-cat, deze is ervoor om de koolwaterstoffen (HC) en koolmonoxide (CO) te reduceren. De stikstofoxide (NOx) wordt deels gereduceerd door de verbrandingstemperatuur te verlagen, dit gebeurt o.a. door uitlaatgassen terug te voeren in de motor. En dat ding die dat doet kennen jullie allemaal….de EGR klep.
                O ja, het roetfilter doet alleen wat zijn naam zegt, roet filteren.

                gr. Arjan

                In reactie op: intercooler. #17690603
                Longdude
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 December 2008

                  origineel gepost door Spacejam
                  hoe moet je die dampafzuiging omleggen dan? Ik dacht al dat mijn turbo bijna aan zijn eind was.

                  Ik stuur wel een voorbeeld/howto. Ik begin er niet aan, je moet namelijk een apart reservoir maken en die af en toe legen. Het reservoir moet ook weer niet in de motorruimte zitten anders meurt je interieur binnen no time naar de olie door die dampen.

                  Arjan

                  In reactie op: intercooler. #17690602
                  Longdude
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 December 2008

                    Silverspeed heeft gelijk Laat iemand de motor op 2000 rpm houden en voel of de interkoeler of slang blaast. Heel vaak is het de intercooler, bij de 2.0 en 2.2 DTI gaan vaak de hoge druk slang(en) kapot.

                    Maak je over de olie geen zorgen, deze Fiat motor heeft een heel rommelig smeersysteem met afzuigingen en olieafscheiders. Rommelig maar effectief.

                    Gr. Arjan

                    In reactie op: intercooler. #17690599
                    Longdude
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 December 2008

                      180,- nieuwe originele intercooler dan wordt ie thuis bezorgd, 1 jaar garantie Opel rekent 375,- ex BTW

                      De olie komt er in doordat op de inlaatslang van de turbo een dampafzuiging (of zoals je wilt een ontluchting) zit aangesloten. Die damp slaat neer in alle slangen en natuurlijk de intercooler/tussenkoeler. De intercooler zit tussen de koelwaterradiator en condensor ingemonteerd en is eenvoudig zelf te wisselen:

                      http://members.quicknet.nl/arjan.koen/Intercooler_vervangen.pdf

                      Er zijn mensen die de dampafzuiging bypassen om zodoende geen olie in het inlaattraject krijgen. Opbouw van het inlaatsysteem van een Z19DTH:

                      Mijn intercooler:

                      Gr. Arjan

                      In reactie op: Onderkant motorkap schoon? #17681115
                      Longdude
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 December 2008

                        maak eens een foto?

                        Longdude
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 December 2008

                          wat wil je nu doen met deze kennis?

                          In reactie op: wat zijn jullie TOP snelheiden #18139054
                          Longdude
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 December 2008

                            210 in een Ferrari 348TB, had ik net een lekker gangetje moest ik de afslag al weer af….en hij begon uit elkaar te vallen.

                            http://members.quicknet.nl/arjan.koen/ferrari.wmv

                            In reactie op: wat zijn jullie TOP snelheiden #18139048
                            Longdude
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 December 2008

                              Ik heb een keertje 950 km/h gevlogen in een Boeing 747-400…(die was niet van mij)

                              In reactie op: Zelf achter wiellagers vervangen? #17675360
                              Longdude
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 December 2008

                                Waarvan akte

                                In reactie op: Zelf achter wiellagers vervangen? #17675356
                                Longdude
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 December 2008

                                  Nee voorste hebben een grotere diameter. Ik dacht bij mij voor 25,2 mm en achter 18 mm (z19DTH).

                                  Gr. Arjan

                                  Ps. voor dat je gaat bestellen opmeten, die pipoos van de garage kunnen dit niet zien in EPC

                                  In reactie op: Zelf achter wiellagers vervangen? #17675354
                                  Longdude
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 December 2008

                                    Hi Eric,

                                    Mijn ervaring zegt vervangen die hap, die zien er inderdaad niet best meer uit. Even de maat opnemen van je stang en vervangen maar. Ik heb zelf bij de dealer een likje vet gehaald, hier moet je nl geen standaard vet voor gebruiken. De minerale olie in het vet zorgt ervoor dat het rubber uithard. Als je geen likje vet van de monteur krijgt dan is kranenvet ook een heel goed alternatief http://www.wildkamp.com/wildkamp/Griffon-siliconen-/kranenvet-tube-15-gram_pr_5059_WKNL
                                    Succes! Arjan

                                    In reactie op: Help krijg mijn radio er niet uit UPDATE!! #17675883
                                    Longdude
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 December 2008
                                      In reactie op: xenon in vectra C gts 2003 #17674691
                                      Longdude
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 December 2008

                                        Vorige week gedaan, 113,- Vectra 2004 met Canbus: http://members.quicknet.nl/arjan.koen/HID_DIY.pdf

                                        Cheers!

                                        Arjan

                                        In reactie op: Zelf achter wiellagers vervangen? #17675351
                                        Longdude
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 December 2008

                                          Wat jij omschrijft is geen lager, dat zijn je stabilisator stang rubbers.

                                          Oorzaak: te veel speling tussen rubber en stang
                                          Gevolg: klapperend geluid bij korte oneffen heden (net of er iets los ligt in de kofferbak)
                                          Oplossing: http://members.quicknet.nl/arjan.koen/assrv.pdf

                                          Kosten: ca. 10,- (inclusief tubetje kranenvet)

                                          Succes! Arjan

                                          In reactie op: 1.9cdti 150 pk signum stottert een beetje #17652405
                                          Longdude
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 December 2008

                                            Mijn EGR is vorig jaar ingelezen met TECH2, daarom snap ik niet waarom dit nu niet meer hoeft…..

                                            O ja, de mijne hikt nu alweer (!):swear

                                            En voor wat betreft de pakking…dat houdt je inlaat manifold schoner omdat er minder uitlaatgassen doorheen gaan, maar verlengt niet de levensduur van de klep. De pakking komt van Fiat, is al vaker besproken.

                                            De Fiat Ingenieurs hebben gewoon beter nagedacht over deze diesel.

                                            Gr. Arjan

                                            In reactie op: 1.9cdti 150 pk signum stottert een beetje #17652403
                                            Longdude
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              24 December 2008

                                              Heb je het bij een Opel garage laten doen of een universeel garage?

                                              In reactie op: 1.9cdti 150 pk signum stottert een beetje #17652399
                                              Longdude
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 December 2008

                                                Succes!

                                                O ja, wees zeker dat je de gemodificeerde klep koopt. Die vervuilen niet tussen solenoid en klepsteel.

                                                In reactie op: 1.9cdti 150 pk signum stottert een beetje #17652397
                                                Longdude
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  24 December 2008

                                                  Ja maar je moet hem wel inleren, en dat kan bij de dealer….

                                                23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)