Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
volgens de monteur zou alles weer naar behoren moeten werken. zelf heb ik de auto voor een kort stukje getest in het dorp.. temperatuur liep op tot 55 graden toen was ik op me bestemming 2 km verderop. dus de temperatuur liep al harder op dan voorheen, dus ik geloof de monteur wel. kachel nog niet echt verschil gevoeld misschien was de rit daarvoor echt te kort.
zal
zaterdag* even goed eind gaan rijden* vanochtend dus gedaan. Temperatuur liep mooi op tot 89 om vervolgens iets te zakken (85) om vervolgens weer te stijgen. Dat zal allemaal wel te maken hebben met de thermostaat die open ging. Kacheltje werd ook weer lekker warm
Probleem opgelost, topic kan op wat mij betreft op slot.
bedankt voor het mee denken
[quote quote=18351951]Deel even mede zodra je naar garage bent geweest e/o het opgelost is!? Dat is leerzaam voor anderen.[/quote]
uiteraard ! vandaar zei ik ook “keep you updated”
update: maandag komt het spul erop, dan weet ik dinsdag waarschijnlijk meer !
update; had al een sensor gekocht, maar om die te wisselen moest er best wat verwijderd te worden. zoveel dat ik besloten heb gewoon dat hele huis te laten vervangen.
eerdaags een afspraak (€130 euro huis incl. montage) lijkt mij niet al te gek bedrag. toch ?
hopelijk is het daarmee opgelost, anders wordt het verder zoeken
keep you updated!
Bedankt alvast voor het eerste positieve bericht !
Lekkere cijfers hôr ! Chapeau
.. en nog wat ‘sludge’ opgevangen met de catch tank?
Dikke bak hôr, erg netjes gedaan ! :thumbup
Succes met je catch-can.Mvg Frans
Nee Astra H.. Maar nu wel weer een droge astra H
zondag ‘even’ de binnenbekleding los gehaald..
speaker los gehaald, toen een mooi cirkeltje sanitair kit aangebracht op de deur, speaker er weer opgedrukt aan aangedraaid. daarna nog rondom een kitrand aangebracht.. niet de mooiste oplossing, maar de dorpel was vanochtend wel droog. ;)@pixels66 wrote:
Nee, dan zal heel het paneel eraf moeten, maar dat is niet zoveel werk. Even wegbuigen gaat hem niet worden.
Bestel eerst even 3 pinnetjes voor het tweeterkapje, en 4 of 5 pinnen voor het deurpaneel. Dit van het tweeter kapje zullen zowieso kapotgaan of lam worden, bij het deurpaneel blijven ze soms heel, maar dan kom je niet voor verrassingen te staan. Kosten 30 cent per stuk..
jammer… :hmmz
wel bedankt voor je reactie (& tip om op voorhand alvast die pinnetjes te halen)Nog voorkeur voor kit ? of voldoet elke schilderskit – sanitairkit ?
Nadat er door de schadehersteller een nieuwe deur is geplaatst.. ligt er na regen/wasstraat ook water bij mij op de dorpel. Nu durf ik met 99% zekerheid te zeggen dat dit dus dankzij het overplaatsen komt van de spullen op de nieuwe deur.
Mijn vraag, moet het hele paneel eraf ? of volstaat deels loshalen en (tweeter laten zitten) beetje naar buiten ‘buigen’ en fixeren, zodat ik de speaker eruit kan halen ?
of zeg ik nu iets doms.
Frans
Zal ik na het weekend eens kijken – eerst 3 dagen feesten in winterberg D-
Leek mij inderdaad ook, geluid van de telefoon moet toch de HU in, dunkt mij. Maar wrom zou het mono zijn en geen stereo?
Edit: Yeps belletje gepleegd – Bluetooth – radio uit “extern in” staat in de display.. Moet mijn inziens gewoon gaan werken. Even goeie 3,5mm Jack naar 3 x tulp uitgang bestellen en dan maar beetje freubelen.
Oké.. maar dan moet ik weer € 150,- spenderen voor iets wat eigenlijk prima werkt. ;)
Maar uit dat gegeven blijkt wel, dat zoiets zou moet kunnen werken. :hmmz
3 februari 2012 om 09:08 In reactie op: Gloeibougie nat & losliggende wervelkleppen bedienings stang #17966076Môgguhe luitjes..
toch in ‘n verloren uurtje geprobeerd de stang wéér op de wervelklep bediening proberen te monteren.. maar na de eerste keer starten lag hij alweer los. Stang verwijderd en klepbediening op ‘soepelheid’ gecontroleerd. alle 3 bewegen vrij rond – lees draaien soepel. De 4e is de aangedreven en die doet het ook gewoon.
Stangetje bekeken, en inderdaad uitgelopen opening in het plastic. :( Daar moet toch wel wat op te verzinnen zijn :hmmz .. Stangetje is toch al onbruikbaar dus daar kunnen we wel wat mee rommelen.
sorry voor de crappy pics.. Maar het idee is denk ik wel duidelijk. Nu wil ik enkel nog het ‘uitgelopen’ plastic aanpassen. Dacht zelf om er een metalen staafje in het gat in het midden te zetten en afvullen m.b.v. soldeerbout en plastic wat goed smelt en weer goed uithard.. of iets dergelijks.
metalen ring eromheen is de eerste aanpassing. Ik heb van een muuranker/slaganker de bovenste ring afgezaagd en deze met de inwendige schroefdraad over de plastic voetplaatje gedraaid.
tot de volgende update ;)
5 januari 2012 om 09:43 In reactie op: Gloeibougie nat & losliggende wervelkleppen bedienings stang #17966075Voorals nog merk ik weinig van te kort vermogen.. Afgeladen vol (vrouw incl 2 kids en 1 hond en voor week vakantie materiaal) loopt hij op de teller met gemak 200+. En ik moet overigens nog altijd zo’n fiat pakking tussen de egr klep zetten.
Idd misschien met 0-100 iets minder snel, magoe daarvoor heb ik ook geen diesel gekocht. Ik kan in de toekomst altijd nog een nieuwe inlaat met wervelkleppen kopen op eBay en monteren.
Weet niet wat de moeilijkheidsgraad daarvoor is? (op een schaal van 1 tot 5)
2 januari 2012 om 23:28 In reactie op: Gloeibougie nat & losliggende wervelkleppen bedienings stang #17966073Thanks, bedankt Willem voor je heldere uitleg !
En van die wervelkleppen stang maakt zeker niet zo heel veel uit, zolang er geen foutmeldingen verschijnen, toch ? Motor technisch kan er toch weinig fout gaan ?
Ben je de tweede of derde eigenaar? Misschien iets van track & trace
2 januari 2012 om 07:50 In reactie op: Gloeibougie nat & losliggende wervelkleppen bedienings stang #17966072*kick*
ik ben er wel uit, dat het nut van wervelkleppen iets te maken heeft met koppel op lage toeren en pk’s op hoge toeren – net als variabele kelken op een benzine motorfiets –
maar nu de rest nog: iemand :hmmz
Edit: 2e van rechts geeft de stand van de wervelkleppen door, als iemand gas geeft beweegt de servomotor de klep naar links.. Heb de overige 3 ook maar wat naar links gedraaid (1/3 deel ongeveer van maximale uitslag) beetje gulden middenweg. Compressor erover heen, plastic kap erop klep dicht en goan !!!!
16 augustus 2011 om 12:50 In reactie op: motor-management / uitlaatgassen controle lampje. #17893459nah, hoppataa.. wederom € 449,20 kwijt incl. btw aan ‘n nieuwe verstuiver incl. montage.
hopen dat ie ‘t nu goed blijft doen, anders open ik vanzelf wel weer ‘n topic :hmmz15 augustus 2011 om 11:52 In reactie op: motor-management / uitlaatgassen controle lampje. #17893465Net ‘n telefoontje gehad, probleem schijnt in een verstuiver te zitten. Monteur zegt moet een nieuwe en dan zou de Astra weer als vanouds te moeten ‘werken’. Ik heb gezegd “nou doe maar dan..”
Maar zou bovenstaand probleem ook inderdaad veroorzaakt kunnen worden door een slechte verstuiver ? Ik blijf het namelijk vreemd vinden, dat het probleem zich soms wel en soms niet vertoont :???:
edit: kreeg vanochtend ook paar nieuwe foutmeldingen ECN0160.. nog wat..
14 augustus 2011 om 11:09 In reactie op: motor-management / uitlaatgassen controle lampje. #17893464hehehe.. nee niet naar de kermis helaas, moest even voor 3 kids op de Koperslager 18 wezen.. bruidskleding voor kinderen ophalen. ;)
we zijn andere halve week geleden nog op- en neer ‘gestampt’ naar groningen vanuit utrecht. Daar kon ie op de teller – met 4 in de wagen + volle kofferbak – met gemak 190/200 aan tikken. :D
Magoe, das nu wel voorbij.. Zal a.s. maandag even bellen met Opel van Vliet Woerden, vragen wanneer ze tijd hebben om ‘m uit te lezen & offerte aanvragen wat ‘t allemaal weer gaat kosten. :cry
blijft natuurlijk vreemd dat ie ‘t in het begin wel goed doet, maar naar mate de rit langer duurt, hij er geen zin meer in heeft. Zal zo nog even ‘n flesje Forte Injector Cleaner in de tank gooien. baat ‘t niet dan schaadt het niet. Alhoewel die turbo druk sensor die ik gecleand heb aardig aangekoekt was. EGR klep is in 2009 vervangen. Naja ik hoor ‘t wel – & jullie dan ook –
gr. Frans
13 augustus 2011 om 14:05 In reactie op: motor-management / uitlaatgassen controle lampje. #17893462Wassie weer!
Gisteren ging in ene het uitlaatgassen lampje uit. Yeah! Proefrondje gereden van 20 km, nix aan het handje. Vandaag vol goede moed naar nootdorp gereden, totdat het motormanagement lampje ging knipperen. Geen noodloop progamma o.i.d. Maar wel stotteren en inhouden. Turbo druk sensor (achter de egr-klep op blok) roet- en aanslag vrij gemaakt. Dat hielp niets behalve dat ik een nieuwe foutcode kreeg ECN010054 ! Wat een drama joh!Dus, ene lampje uit, andere lampje weer aan (knipperend) misschien toch de LMM ?
12 augustus 2011 om 13:06 In reactie op: motor-management / uitlaatgassen controle lampje. #17893460oké goedemiddag,
ik ben vanochtend even bezig geweest, want het stotteren zat me niet lekker.
dat er een gloeispiraal slecht is/was dat wist ik al, die moest ik – nog steeds – laten vervangen.
maar de code injector zat me niet lekker, dus met draaiende motor de elc. van de injectors af getrokken.. en toen pas liep die echt slecht – 3 cilinders – dus dat was het probleem voor mij ook niet. Lucht massa meter misschien, aangezien die ook stotteren/stoten kan veroorzaken.. even wat gepielt.. rondje gereden & wat blijkt.. ding loopt weer als vanouds (misschien ‘n hikje bij 1500 toeren, maar dat kan ook tussen me oren zitten)Magoe, lampje brandt nog steeds op mijn dash. Misschien een lambasonde o.i.d. :???: of toch een volle katalysator ? Hoe resset ik nou de computer, dat het lampje op mijn dashboard uit gaat ?
gr. Frans
1 december 2010 om 20:56 In reactie op: Electra/Service lampje brandt 1.9cdti 88Kw (storing) #17768536origineel gepost door wim-v6
zal koud wat rotter kunnen aanslaan.willem
nah, als dat ‘t enige is :)
dan is ‘t mij duidelijk, afspraak voor volgende week maken ! :D1 december 2010 om 20:21 In reactie op: Electra/Service lampje brandt 1.9cdti 88Kw (storing) #17768534oké.. duidelijk. Zal even prijsopgaaf laten maken. Zal toch wel onder 250 euries blijven :hmmz
is ‘t overigens schadelijk om er mee door te rijden tot volgende week. Ik ga a.s. vrijdag nog voor ‘n lang weekend naar ‘t hoge noorden.. alles bij elkaar toch weer goed (incl. woon/werk) ca. 700 km ?
Dus eigenlijk pas begin volgende tijd om de auto bij de garage achter te laten. :(
groet Frans
1 december 2010 om 18:02 In reactie op: Electra/Service lampje brandt 1.9cdti 88Kw (storing) #17768532owkee, dus misschien toch ?!
gloeistiften/gloeispiralen (zijn 2 dezelfde dingen toch ?!) moeten gelijk alle 4 de stiften uit voorzorg worden vervangen of slecht degene die de ‘melding’ veroorzaken ?
en zoja: wat kost gemiddeld ‘n ‘stift’ vervangen & belangrijker nog, hoe lang ben ik me auto daarvoor kwijt ?
groeten Frans
-
AuteurBerichten