Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18345060]dan is de kans groot dat de magneetkoppeling defect is, deze is los te vervangen, je hoeft daar geen complete nieuwe pomp voor te kopen, er zijn hier verschillende toppics van geweest van forumleden die hem vervangen hebben.
[/quote]
Bedankt Mark, ik zoek het even uit!
[quote quote=18345008] @diaantje eigen topic aanmaken.
@locate, door het lange stilstaan is dus de pomp vast gaan zitten, maar weet je zeker dat de pomp vast zit en dat het niet de magneetkoppeling is die niet inschakelt ?
want als de pomp vast zit en je zet hem aan dan zou de multiriem gaan slippen, als je hem inschakelt en er gebeurd niks is het vaak de magneetkoppeling die kapot is.
[/quote]
Wel ik hoor geen geslip dus dat zou best kunnen, de garagist die de airco deed vertelde mij dat alvast.
Als het de magneetkoppeling is is die dan te maken?[quote quote=18344981]tuurlijk is dat te maken…
[/quote]
Een nieuwe of kan ik hem zelf repareren?
UPDATE: Er zijn geen lekken in het airco systeem, er zat zelfs nog gas op na al die jaren. Nu is het wel zo dat de airco pomp vast zit, iemand enig idee of dit te maken valt?
Dockedmarc, dit klopt.
Opel-mark: Ik heb hem zelf 2 jaar en de persoon ervoor 3 jaar, en heeft altijd het nodige onderhoud gehad bij mij en bij hem. Morgen laat ik alvast iets meer weten als ik bij de garage ben geweest.
Mijn verwarming is digitaal, (Astra G cabriolet 1.8 16V 2003 bertone)
Ik woon in België, het bedrijf noemt Auto5 en dit vind je over heel Vlaanderen
Ik heb net eens de airco geïnspecteerd en deze ziet er eigenlijk zo goed als nieuw uit op wat vuil na…
Ik denk dat de aller eerste eigenaar deze gewoon heeft gebruikt tot hij niet meer ging, verder ben ik de 3de eigenaar en de vorige wist niet dat dit er op zat.
Ik ga vanavond wel naar de werkplaats van een familielid die een soortgelijk uitlees apparaat heeft, ik veronderstel dat dit ook lukt?
Waar vindt ik die aircopoli?
Wel uiteraard weet ik het 100% pas als ik hem laat hervullen maar kan hij kapot gaan door zo lang niet gebruikt te worden?
En ik heb alvast een service gepland morgen (reinigen en opvullen olie en vloeistof), dit kostte me €65
@liviu2004 wrote:
Een injector stuk open? 100% zeker? Op tafel getest?
Dit is wat ze mij vertelde in de garage…
Probleem is opgelost dus zal het wel dat zijn zeker?UPDATE:
Ik heb gisteren mijn wagen naar de garage gebracht, en mocht er deze morgen weer om gaan.
Het bleek dus dat een van mijn injectors kapot was en mijn katalysator vol brokken zat.
De injector is vervangen en de katalysator hebben ze eruit gehaalt, de wagen maakt een luider geluid en trek imens veel beter op (de keuring wordt door de garage zelf in orde gebracht).
Ik had ook nog last van olieverbruik, de garage zei dat dit door de katalysator kwam.Ik hoop dat iemand hier later ook nog iets aan heeft!
Glenn.
Ik ga mijn wagen zo snel mogelijk naar de dealer doen.
Ik post de uitslag van zodra ik meer weet!
Bedankt voor het snelle antwoord!
Glenn.
Wel, bij het rijden onder de 3000 toeren werk hij wel perfect, maar van zodra ik daarover ga valt hij dood. Ik kreeg geen foutmeldingen op het uitlees apparaat over de brandstof pomp. Het lampje van mijn motor brandt ook…
Ik zal dit wel eens nakijken!
Alvast bedankt!
Hallo, Het was inderdaad de luchtmassameter.
Ik ben deze topic wat uit het oog verloren vandaar het late antwoord.
Mijn auto trekt weer op als een beest!
Alsnog bedankt voor de vele reacties!
-
AuteurBerichten