Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tja, dat of je stopt het stekkertje van de stappenmotor erin :oops:
Ik had het kunnen weten, want met het starten begon gelijk MM lampje te branden.
Inderdaad, de EGR bleef inderdaad hangen op vuil.
Na een paar nachten weken met WD40 en een aantal keer reinigen bleef de EGR eindelijk niet meer hangen, er kwamen zelfs stukjes vuil uit.
Nu alles weer in elkaar gezet, maar blijkbaar ergens iets niet goed aangedraaid :sleeping Gelijk na het chocken liepen de toeren op, na ff laten lopen werd het een wisselend toerental van 3000 tot 750 toeren. :swear
Nou ja, morgen de ECU maar weer uitlezen en weer aan de gang met de remmenreiniger.Dat heb ik ook gehad bij mijn bestuurdersdeur, Dit was niet het pinnetje of busje, maar het boutje waar de veer (in de deur) mee vastzit aan de deur. Deze hoort met 2 boutjes vast te zitten en bij mij was 1 boutje losgetrild en uiteindelijk, door het te lang negeren van het geluid is de gehele veer afgebroken. Om die te vervangen mag de gehele binnenbekleding van de deur eraf.
Je zou dus ook ff kunnen kijken of beide boutjes, vlak boven en onder dat platte (vette) stuk, nog in de deur vast zitten.Wat ik bedoelde lijkt op wat Fearless omschreef, als je met korte tikjes tegen het stuur geen reactie krijgt. Echt een stuk loze slag van het stuur.
De speling zat op het deel waar je die 2 kunststof pinnen ziet zitten, daar is een minimale speling in te voelen.
Dit kan je eigenlijk niet netjes oplossen, of je vervangt het onderdeel zoals ik gedaan heb, €20 (sloop) en 15 minuten tijd op je kop in de auto (en 5 minuten in de donorauto) en het is opgelost.
Ik had andere voorstellen gelezen op andere fora, zoals het vastlassen of de kunststof pinnen vervangen door boutjes, maar dat kan zeer gevaarlijk zijn in geval van een crash, de pinnen zijn bedoelt om te breken zodat de stuurkolom ineen schuift en je geen stuur tegen je borstkas krijgt.Nou de rekening was 150, toch heel netjes voor een garage, voor dat uurloon red ik dat niet.
Ben ik natuurlijk wel een hobbyist, maar wil niet zeggen een NoNo.
Ik snap nog wel wat. ;)
Binnenkort meer info over wat we hebben verbeterd aan de TiegIk heb de bovenste pakking vervangen, degene waarop ik spoot en de motor direct reageerde, maar toen ik alles weer in elkaar had, bleef de motor toeren maken na een seconde of 20.
Tijdens het vervangen van de pakking kwam ik nog een los pijpje tegen op het spruitstuk waarvan het slangetje gebroken was, maar de rest van het slangetje was weg, dus waar dat aan vast moest had ik geen idee van.
Slangetje tijdelijk even afgedopt, komt immers ook valse lucht door, maar dat hielp ook niet.
Dus naar de sloop gereden en daar onder de motorkap van een tigra gekeken waar dat slangetje dan aan vast zou moeten zitten, slangetje gehaald, maar ook dat was het niet.
Uiteindelijk toch de auto maar weggebracht naar de garage voor reparatie.
Blijkt de onderste pakking van het inlaatspruitstuk verrot geweest te zijn. Aan de kant van cilinder 1, blijkt de plek te zijn waar het meestal fout gaat met de pakking.
Beste man is naar eigen zeggen meer dan een dag bezig ermee geweest, gelukkig was de rekening schappelijk.Bedankt voor de hulp van deze storing. later verder met de volgende uitdaging.
Zo, daar zijn we weer. Heeft wat lang geduurd ivm vakantie.
Vandaag maar eens de remmenreiniger onder de motorkap gespoten en inderdaad als ik op het inlaatspruitstuk spoot ging de motor spontaan netjes lopen :D en even later liepen de toeren zo weer op. :(
Dus met het vervangen van een pakking zou ik er moeten wezen?Dat moeten we nog eens een keer goed nakijken dan, we hebben het gecontroleerd.
Het rubber na het gasklephuis ziet er nog goed uit, van hetgeen je kan zien tenminste.Iemand anders nog ideeën?
-
AuteurBerichten