Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedrag ontvangen van de verzekering. Heb “wrak” nog over. Op zoek naar een andere Zafira nu.
Ik ben wat betreft auto niet zo heel technisch. Schijfje vervangen, blokken vervangen, dat lukt me nog wel, maar moet niet nog dieper de auto in gaan. Maargoed, auto is in goede conditie, op het linksachter na dan op dit moment.
Van de verzekering heb ik de bevestiging gekregen dat de auto economisch loss is. Op zoek naar een andere zwarte Zafira dan maar.
Officiele bevestiging heb ik nog niet gekregen, maar als het een TL wordt, dan zal ik waarschijnlijk een andere Zafira gaan halen en dan enkele onderdelen over zetten. Met “wrak” moet ik dan nog even zien, wat ik ga doen.
Kleine update van deze kant.
Auto is 2 weken geleden APK gekeurd; resultaat: Afgekeurd.
Middengedeelte uitlaat slecht en kans was aanwezig dat bij demonteren/monteren de einddemper ook stuk gaat
1 wiellager was niet goed
Stuurkogel niet goedDus dat laten we fixen en uiteraard dan goedgekeurd.
En dan……………………..
Auto achter me zag te laat dat de auto’s voor haar remden. Ze veranderde nog van rijstrook, maar pakt me nog net linksachter.
Dit allemaal op een snelheid van rond de 80-90 km/uAuto bij de garage geweest en dat wordt een total lossje.
niet straks, maar dat is al zo
Heb 2 thermostaten erin gezet, geen van beide had het resultaat, wat ik wou hebben.
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant. Super spul als “wax”
Trims heb ik van DoDo Juice, supernatural gloss. Duur flesje, maar je gebruikt er heel weinig van.
Technische ben ik niet helemaal in thuis. Wat doet de carterontluchting dan?? Verbruikt ie dan meer olie????
Er zit al een nieuwe radiator in en nieuwe thermostaat.
Volgens de dealer moet hij gewoon recht omhoog staan. Maarja….dat gebeurd dus niet :PHeb nu nog een ander probleempje. Moet het nog even bijhouden, maar volgens mij moet ik elke 1000km een litertje olie erin mikken. Das best veel.
21 augustus 2011 om 09:31 In reactie op: Grote beurt voor 175 euro gehad? is dat goedkoop? #17768249van heel het rijtje, is het enige wat meeste tijd kost; interieur filter, rest kan je er goed bij.
Zodra temperatuur van 92 graden bereikt. Is niet zo gek vaak. Eventjes bij stoplicht staan, gaat ie niet van draaien. Aircovin wel. Airco heb ik bijna altijd aan.
thermostaat is goed, zit de 2e al erin en symptoon is hetzelfde
Als ik stil sta, gaat ie eigenlijk niet hoger den 93 graden ofzo, zodra vin aanspringt koelt ie gelijk naar 90 graden.Radiateur is ook nieuw, met oude had ik zelfde symptoon. Dus daar ligt het ook niet aan.
Hij koelt bij mij te hard. Als ik de airco aanzet, dan staat mn temperatuur 2 graden hoger. Theoretisch mag dat niet uitmaken, omdat de thermostaat dat moet regelen.
Thermostaat is inderdaad 92 graden, maar hij gaat al heel klein beetje open bij 84 graden. Op de snelweg komt mijn meter niet boven de 82 graden. In de stad gewoon netjes 90 graden en soms iets eroverheen.
Qua velgen moet ik ff zien, moet ff 3 volwassenen op trommelen :P
Maar van de week nog met 2 kinderen en wat spullen achterin gezeten en dat ging goed.Qua ketting, ik denk over 2 weken ofzo.
Vandaag mn winterbanden besteld. Nu is het geld toch echt op…..Maar als het goed is, heb ik op korte termijn geen grote uitgaven meer. Op de distributieketting vervangen na dan.
APK mag het 3cm uitsteken.
Nu ben ik er wel klaar mee.
Ben nu wel tevreden over resultaat;
Van de verkoper; Pitstop Tuning in Lelystad, ben ik in het algemeen tevreden over de levering, van de afterservice wel weer wat minder.
Had hem het probleem verteld van aanlopen, volgens Pitstop lag dat dus aan de auto, velgen zijn 100% ok.
Had hem verteld dat OPC 17″ velgen ET47 hadden, maar volgens hem, ging dat niet passen…… :SMijn probleem zit dus in de schokdempers en vering, moest dat op gaan lossen met bumperstops. Dat vind ik dus wel jammer. Denk dat elke verkoper zegt dat zijn spullen goed en juist zijn, maar goed.
Ze hadden me nog wel doorverwezen naar een afdraaier, maar dan ben ik ook zo rond de 130 euro kwijt, inclusief demonteren en monteren van de banden.Tevens vond ie het normaal dat de banden uit de auto steken.
Dus qua afterservice met “problemen” vind ik dit wel weer jammer, maar goed.
Heb het zelf maar af laten draaien en heb er een goed gevoel over nu.
Eigenlijk gaat het mij nu juist om die 15 euro. Ik woon tegenover een autogarage, waar ze zo kunnen balanceren. Maar dan kan ik WEER geld uit gaan geven, om even te balanceren.
Daar zal het nu wel op uitkomen, want als ik 40 km moet rijden, hoef ik die 15 euro niet aan hun te betalen maar aan de benzinepomp.
Vandaag nog even een foto gemaakt…zo ziet ie er nu uit. Velgen even opnieuw schoongemaakt. Kon zo met shampoo alles eraf vegen, zonder velgenreiniger. Toch handig om sealant erop te zetten :D
Binnenzijde zelf is metaal, kunststof zit er aan de buiten en onderkant omheen gevouwen.
Heb vandaag mijn velgen terug, ziet er nu dus zo uit:
Er is 3 mm eraf gegaan, meer kon niet.
Qua verbruik zal het op jaarbasis zeker wel een paar druppeltjes benzine schelen :P
Ja en Nee……
Het zit nu voorlopig goed, maar mn stuur trilt :S en om nou 40 km te gaan rijden om enkel mn banden te balanceren……
Zo ziet het er nu uit, naar mijn mening stukken beter, hoop dat het ook nog effectief is.
Ik heb nu dus ET44
Schade was 140 euro, komt voornamelijk door het weer eraf en monteren van de banden.
Afdraaien kan maar tot een maximum, moet wel genoeg “vlees” overblijven. Kon maximaal 3,5mm eraf worden gehaald.
@SigNumberOne wrote:
als je velgen te ver uitsteken, is je ET waarde dus te laag ;)
Ja dus?? Heb ik anders gezegd dan??? ;)
Zie post hierboven. Heb aangegeven dat ik nu ET41 heb, terwijl er origineel ET43 op zat ;)
Er wordt nu 3mm afgedraaid, dus ik krijg ET44.
Overigens steken ze ook verder uit, dan eerst, omdat ik nu bredere banden heb.Heb de velgen naar velgenservice gebracht in oostvoorne. Ik ga ze zometeen al ophalen.
Vorige week nieuwe velgen gehaald, vandaag mn oude velgen weer tijdelijk erop gezet.
Nieuwe velgen zijn ET 41 en ik raak dus rechtsachter mn wielkast.Aan de voorzijde vind ik ze zowiezo te ver uitsteken, dus de velgen worden afgedraaid, zo’n 3mm ongeveer.
Ik had even wat e-mail en telefonisch contact gehad met Pitstop Tuning. Volgens hun is de ET-waarde goed en ligt het dus aan mn auto.
Dus of nieuwe schokdempers of bumperstops tussen de veren monteren.Probleem zit bij mij rechtsachter.
Ik vind ze zowiezo te ver uitsteken aan de voorzijde, dus de velgen worden afgedraaid.
@2.2 16v wrote:
Zooo ja die vind ik ook mooi, let wel ff op de Et waarde maar hoeft volgens mij geen probleem te zijn.
Voor dat bedrag welk merk banden doen ze er dan onder?
Heb nu ET 41…..en ja, hij loopt achter aan :(
Er moet er dus iets af :(
Nu is de vraag, hoeveel moet eraf? Origineel is 17 inch ET47 ofzo, 15 inch is iets van 43??
Dus als ik nou naar ET44 of ET45 ga???
-
AuteurBerichten