Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja en hoe doe ik die waarden dan precies controleren……
Ik zag trouwens met uitlezen dat hij bij omgevingstemperatuur -6 aangeeft (tis nu zo’n 10graden)…. Luchtinlaattemperatuur geeft hij wel goed aan (11graden).. Kan dit ook het probleem zijn?? Dacht eigenlijk dat dit puur temperatuur van display was maar die geeft ook 10graden aan… Kan dit te maken hebben met het te rijk lopen bij starten van de auto???
Waar zit deze sensor eigenlijk?
Mvg rik
@the-duke wrote:
Nou jongens, ik moet jullie teleurstellen want de Z18XE heeft geen EGR klep ook de mijne niet
Klopt echt niet en ook Wikipedia niet, ik heb een Corsa Z18XE en die heeft toch echt een EGR klep, geloof Willem nou maar: in bepaalde types van bepaalde jaren heeft de Z18XE een EGR klep.
Gr,
The DukePrecies! Maar dus niet allemaal….!
Idd heb ik allemaal (lambdas, elektriscg gasklep).. En ik heb ook andere kap..ik zie aan de rechterzijde van de kop (tegen de uitlaatzijde) waar jij die circel hebt gezet willem wel een driehoekig afdekplaatje zitten die met 3torquebouten vastzit.. Gok dat de egr hier normaal zit?
ik krijg hem echt niet gevonden op mijn zafira hoor.. waar moet hij zitten dan?
Aan zijkant van de kop zie ik niks.. Ik zie geen leidingen van de uitlaat ergens heen lopen.. Zie niks op het gasklephuis zitten..Beste Willem, jij bedoeld gewoon de weerstand van de LMM nalopen? Zoja welke waardens moet deze hebben dan.. Heb ook het gevoel dat ik veels te moeilijk aan het zoeken ben..
Gr Rik
Heb vandaag de 2e lamda sonde vervangen, helaas zonder resultaat… Ik heb hem vervangen omdat de eerste vorig jaar al vervangen is en ik bij het actueel uitlezen van de auto het volgende zag:
02-sns. Verwarming(bank 1, na kat). UIT
Terwijl de ene voor de kat aanstond…
Het viel me op dat zodra de motor warm genoeg is en hij ineenkeer normaal stationair draaid (gaat echt ineenkeer, niet rustig aan beter) deze verwarming van de 02 sensor op “AAN” springt… Dit heeft dus met de lambda te maken..Helaas dus zonder resultaat..
Evt de computer dan ofzo?Gisteren ook nog even de bobine getest en ontsteekte gewoon goed..
Bougies eruitgedraaid en deze waren nat en pikzwart (staat dus te rijk)…Zit nu echt met mijn handen in het haar….
Iemand??
Mvg, Rik
Als auto op gas rijdt doet hij het super… Maar hij start op benzine maar denk niet dat dat ermee te maken heeft.. Heb al injectiereiniger gebruikt en auto helemaal volgetankt met benzine (lees ook vaak over gescheurde slangen in de tank)
Bij mijn zafira toch echt niet… Ik heb ergens vernomen dat er z18xe’s mėt en zonder zijn…
En als jij zo zeker bent dat hij er wel zit, maak dan aub dan foto want heb zelf ook problemen met mijn blok die zwaar veel lijken op een open blijvende egr klep…..Foutcode heb ik net nog even opgezocht. Het betrof:
P0170: mengsel arm
Ja das beetje op gevoel… Bij “oude riemen” word spanning sowieso minder.. Ik werk zelf in garage en dan heb je er op gegeve moment wel een gevoel voor als je geen spannings meter hebt… Kort door de bocht als je geen spanningsmeter kunt regelen, als je hem zo strak zat die ie een halve kwartslag nog kan draaien zit je in de buurt… Maar is moeilijk uit te leggen haha.. Spanning of (doorbuigendheid) is ook afhankelijk van de afstand tussen rollen en tandwielen.. Hoelanger de afstand hoe “makkelijker” hij zal doorbuigen. Zet je hem op dat punt dan strak dan kan hij op de kortere stukken weer té strak liggen…. Heb je evt niet een bekende die dit vaker heeft gedaan? Dat hij de spanning controleert?
Durf je het zelf aan moet je je eigen afvragen, het blijft wel je distributsie riem.. Het is in principe een simpel klusje, zorg eerst dat je goed ruimte maakt en doe dan eens alles op je gemakje bekijken.. Wat zijn de spanrollen en wat zijnde looprollen? Staan er markeringen op de tandwilen en motor waarmee je hem mooi op,tijd kunt zetten, zoniet dan kun je ze ook markeren.. Zorg dat je de riem goed op spanning zet maar niet té strak. Span en looprollen kun je meestal met 30/40Nm vastzetten. Tandwielen kun je laten zitten.
Een nieuw setje is wel aan te raden, net wat je al zegt, als het een echte beunhaas was die de waterpomp door laxheid heeft laten zitten… Voor hetzelfde geld heeft hij de riem ook niet vernieuwd zoals hij wel zou beweren.. Voor die 100euroknallers extra laat je niet je zuigertjers met de klepjes kussen..!
klopt twan, maar je vergeet het distributsie huis dat tussen het nokkenashuis en de poelie zit :o
maar bedankt iig, weet ik het tenminste zeker :)
Oke een tegenslag gehad.. heb alles weer terug moeten bouwen want kwam er echt ff niet uit..
Je hebt de nokkenaspoelie (tandwiel) en daar achter zit de distributie kap en dan het nokkenas(huis?) om bij de kop te komen moet ik natuurlijk het nokkenashuis (zo noem ik het maar eventjes weet niet of het klopt, het huis waarin de nokkenas zich bevind dus) af nemen.. nu lukte mij dit niet omdat ik niet wist hoe ik de poelie van de nokkenas af moest krijgen; ofja ik bedoel er af halen zonder de nokkenas uit zijn tijd te halen.. ik was zegmaar bang dat als ik deze poelie eraf haalde dat ik de poelie verkeerd terug zou zetten waardoor het blok niet meer op tijd zou komen te staan bij hermontage.. Nu had ik wel het idee dat er wss een spietje ofzo achter de poelie zou zitten zodat ik deze maar op een manier kan montere maar dit wist ik dus niet zeker.. Nu is mijn vraag aan jullie, is dat wel zo? of hoe weet ik hoe ik die poelie terug moet zetten op de juiste stand?
bedankt alvast
gr rik
ps. Kop word ook gevlakt :) en thermostaat is 1000km geleden nog vervangen geweest volgens hem dus is overbodig lijkt me…
ergens wel natuurlijk.. maar is voor mijn maat blijkbaar geen optie.. had het daar al met hem over gehad maar koste hem teveel, afin je kan niet alles hebben..
en thermostaat is wel een goede ja, daar had ik nog niet aan gedacht..en van binnen naar buiten werken? bedoel je daar dan mee dat je eerst de binnenste bouten aandraait en dan naar buiten werkt? of waar had je het dan precies over tijgertje57?
idd, dan perst ie dus alles heel voorzichtig samen en als je ineenkeer 180 graden doet dan heb je kans dat je alles scheeftrekt toch..? en natuurlijk kruislings
Opel astra F ’94 1.4i 8v – 154.639km
wow.. die kleur is echt geil.. :o
in regio eindhoven spot ik ze wekelijks.. rijden er echt al een hoop rond hiero! en ik kom ook vaak bij driesen helmond, staan er stuk of 9 binnen :p
ook 1 zwaar dikke opel corsa D OPC metallic blauw met blauw leer, blauwe remklauwen en alles erop en eraan.. mooi dingetje :p
maar kzal is keer paar foto’s maken als ik daar weer ben!!
staan ze allemaal bekant :p! van de turbo’s tot de normale en de stations!
-
AuteurBerichten