Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hij is terug aan de praat, carburateur eens grondig zuiver gemaakt, en nieuwe bougies erin gestoken
en hij ging van de eerste slag aan.nu zit ik alleen nog met een verhoogd stationair toerental.
aan de linkerkant zit een chrome potje met 2 buisjes en 1 zwarte kabel, moeten die aangesloten zijn? want dat is niet het geval, ik dacht dat dit misschien ooit voor lpg geweest was
start de auto dan ook niet meer? anders moet ik dat ook eens proberen
de egr zit er nog wel op, maar het gat aan de zijkant van het spruitstuk heb ik dicht gemaakt
ik heb de blok 50 000 km geleden al open gehad, omdat de koppakking kapot was,
nu zeiden ze bij de motorenrevisie dat de onderblok misschien gevlakt moest worden dat die geraakt zou zijn,
maar dat is ook niet het geval,en als ik dat zo allemaal lees over die crooke word ik een beetje paranoia ja, maar dat hoeft dus ook niet.
en dat ik de EGR half dicht gemaakt heb lijkt me toch ook sterk he20 augustus 2010 om 15:35 In reactie op: opn presents sevenum 2010 20-21-22 augustus!!!!!!!!!!!!! #17515858effe een vraagje, er staat toch elk jaar een testbank ofniet?
kan ook iemand vertellen wat het kostenplaatje ervan is?inderdaad heerlijk strak, en allemaal mooi nieuw, wat is er allemaal aan gedaan?
ben wel benieuwd naar de prestaties, lijkt op dezelfde setup als mij.
maar waarom de kelk naar achter gelegd?nu was ik aan het denken, kan ik het probleem niet achterhalen door de storingcode’s uit te lezen doormiddel
van de zelf diagnose met knipper code?of moet de motor daar eerst voor gedraait hebben? als de ecu de spanningen heeft die hij nodig heeft,
kan die mij toch zeggen of de spanning ergens hoog of laag is.of zie ik dit toch verkeerd? is dit te mooi om waar te zijn
heb de plaatjes aangepast, en zal de corsa posten bij de Corsa’s
dat is dan een M1.5.2 van een astra f gsi denk ik, tenminste als je nog een 2 pennen stekker heel dicht bij de 4 pennen stekker van de lmm hebt zitten deze is voor de temperatuur sensor inlaatlucht
origineel gepost door Vinci
Meet eens de weerstand over de stappenmotor…:hmmzEn inderdaad de geschakelde +, errug belangrijk!!:vertag
stappenmotor, dat is toch de luchtregeling klep of zie ik dat fout? dit is het enige onderdeel wat ik nog niet vervangen heb, en de gaskleppositiesensor ook ja
en heb dus vandaag elke kabel doorgemeten en heb er niet 1 gevonden waar een kabelbreuk in zit,
dus alles is 100 % in orde.ben ten einde raad, misschien toch maar even sparen voor een motormanegment systeem waar
CORSA2L16VALVE het over had, want zo blijf ik geld uit geven aan kabelbomen en ecu s.@ CORSA2L16VALVE had dat even gezegd dat ge da handig vond, had ik u de cdtjes effe geschreven,
was een kleine moeite, gij zijt ook tot hier gekomen, dus ben ik u wat tegoed, moet ik ze komen brengen zeg manu snap ik er nx meer van heb samen met CORSA2L16VALVE alles overlopen, alles is juist aangestuurd en toch heb ik nog steeds geen vonk en de injectoren gaan ook nog niet open.
we hebben de BDP sensor en bobine vervangen gehad maar nog nx, de pomp begint wel te lopen van zodra ik start
CORSA2L16VALVE nogmaals bedankt om me te komen helpen ook al is het zonder resultaat
die ene die ik hier heb liggen is ook van een 1800, wel een NZ motor, maar die hebben wel dezelfde ontsteking als een c20ne, dus hier zitten ook 2 schroefdraadgaten voor de ontsteking op vast te schroeven.
maar toch zijn de nokken niet zo stomp als de nokken van mn nieuwe nokkenas
zou ik ook denken dan ja, maar origineel zijn de nokken best scherp en bij deze zijn de nokken van de inlaat echt stomp, dus de klep blijft in ieder geval langer open.
ik heb hier toch 2 nokkenassen liggen waarbij die schijf ertussen zit en bij mijn weten zijn dat toch gewoon originele, en anders heb ik 2 snelle zonder er weet van te hebben
ja tussen de nokken in staan de volgende cijfers nog:
5
GM 165
8 847
3Jdus dat hij origineel is omdat er gm in geslagen is dacht ik wel al, maar met hem erin te zetten merkte ik ook
op dat er aan de ontsteking kant geen gaten met schroefdraad zijn, dus ontsteking vast zetten gaat ook niet
ja zelf even schroefdraad in tappen gaat ook nog wel maar dan weet ik nog niet met wat ik ga rijdenoké merci
ze kijken nooit naar de motorcode, en die zie je toch al niet meer, en de 20E die op de kop stond is weg gefreesd.
ja sorry dat het verstelbare nokkenaspoulies zijn wist ikalles is in orde, en hij bolt echt heerlijk, groot verschil, enkel de top ligt net zo hoog als de top met de 1400, begin stillaan te denke dat de vorige eigenaar ooit van bak gewisseld heeft, ook waar normaal staat welk type bak het is, is weggeslepen, je ziet er mooi de rondingen van de schijf, kan ik dit aan de hang van nr’s ofzo van op de zijkant niet achterhalen welke bak het is? of zie je daar alleen of het een CR of WR is en de verhouding?
het probleem met de ontsteking is verholpen, er was kwam geen stroom op de ecu te staan, en der was een 1 polig stekkertje met een zwarte draad over die verbonden met de zwarte draad van de 2 polige die over was.
maar nu als we hem starten piept de motor, en motorstoringslampje gaat oplichten.zo hij zit erin, nu alleen nog vinden waarom ik geen vonk heb. zou het kunnen dat een dis al kapot kan zijn? of zou ik het toch ergens anders moeten gaan zoeken
en heeft er toevallig iemand tips voor het uitbouwen?
want heb aan de voorkant alles los, en achterkant zal zeker alleen maar van onderuit werken? en zo weinig plaat ook, voor die klembandjes zal ik maar zo’n tang voor gaan kopen want met een gewone ben ik volgende week nog niet klaar denk ik. -
AuteurBerichten