Bij deze een late update van degene die dit topic gestart heeft. Bij onderzoek destijds in het voorjaar ’22 door de garage bleek het inderdaad de OCB te zijn die vervangen moest worden. Mijn garage heeft dit onder garantie gedaan, maar ze kregen bij aanmelding geen levertijd voor het onderdeel vanuit Opel centraal. Uiteindelijk heb ik in totaal 7 weken met vervangend (benzine-) vervoer rondgereden, voordat ik mijn auto weer terug had. Tot nog toe lijkt de OCB het naar behoren te doen, maar ik rij nog geen 1,5 jaar met de lader, dus over een paar maanden toch maar goed in de gaten houden.
En ook ik was verbaasd over de brief die afgelopen week in de bus gevallen is over de terugroepactie. Ik dacht eerst dat het een of andere oplichtingspoging was, maar daarvoor stond er toch teveel info in de brief, dus komende week contact opnemen met mijn garage.
Sterkte voor iedereen die met het OCB probleem geconfronteerd wordt, wellicht helpt de info op dit forum om aan Opel duidelijk te maken dat het om een structureel probleem lijkt te gaan waarvoor het zeer redelijk zou zijn om de reparatie onder coulance uit te voeren.