Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Update:
Bij de bougie test is de rubber hals van bougie 4 gescheurd waardoor misfire cilinder 4 is ontstaan en hij slecht liep. Deze met isolatie tape opgelapt en de auto loopt als een zonnetje. Een set nieuwe rubbers kost 25 euro, dus dan maar voor 75 euro een compleet nieuwe Bosch bobine besteld.
En nu ik dan toch aan het klussen ben:
Zijn er bij dit model Corsa zaken welke jullie als preventief onderhoud aanbevelen?
Zijn er bekende locaties van waterafvoer welke verstopt raken en doorgeprikt moeten worden?
Onderstaand de tijdelijke oplossing voor de slechte massa (niet lachen, wordt nog degelijk opgelost).
Sleutel op contact en ik hoor kort de benzinepomp welke de leiding op druk zet.
Starten verliep zeer moeizaam met grijze wolken achter de auto, maar uiteindelijk startte de Corsa.
Stukje gereden en hij blijft nu starten als vanouds.
Bedankt voor jullie hulp op afstand, wordt zeer gewaardeerd. :applause02: :applause02: :applause02:
Filmpje volgt morgen.
Massapunt zal ik morgen los maken en kijken of ik de draad kan inkorten.
Ketting denk ik niet, omdat de auto ‘s avonds werkend op de tuin geparkeerd is en ‘s morgens niet meer wilde starten.
Ze heeft verder geen rare geluiden gehoord bij het parkeren.
Maar, nog steeds vreemd dat de benzinepomp niet loopt als hij op contact gezet wordt.
Compressie meten kan ik niet, geen apparatuur voor.
Bougies vonken, maar starten met remmenreiniger lukt niet of ik deed het fout.
Heb de luchtbuis boven de gasklep losgemaakt en remmenreiniger naar binnen gespoten tijdens het starten.
Gasklep staat dicht tijdens het starten (of misschien een hele kleine opening).
Bij gasgeven gaat deze wel volledig open en ook dan geprobeerd met remmenreiniger naar binnen te spuiten, maar geen ontstekingsgeluid.
Nu moet ik er echt mee stoppen en de auto naar een garage slepen.
Ik zag wel een massa draad welke groen is uitgeslagen.
Zou dit de massa van de ECU kunnen zijn?
Ik zou deze eens kunnen strippen en opnieuw verbinden.
Foto komt eraan.
Zojuist weer geprobeerd, maar hij start nog steeds niet.
Hij draait nu wel krachtig rond.
Via op-com geen storingen zichtbaar.
liviu2004, wat is de volgende stap?
Op contact draait de benzine pomp nog steeds niet.
Morgen na het werk verder zoeken.
Fijne avond.
Sensor net binnen en gemonteerd, maar hij start nog niet.
Nu wel een toerental tijdens het starten.
Bij sleutel op contact geen benzinepomp hoorbaar.
Even de accu aan de lader aangesloten, want de afgelopen dagen geregeld geprobeerd te starten en zojuist het dashboard en display gingen af en toe op zwart tijdens het starten.
Straks nog een keer proberen met de starthulp.
Mogelijk dat de plus klem van de starthulp zojuist geen goed contact heeft gehad vanwege weinig plaats.
De nieuwe sensor is nog onderweg. :smiley-car:
Hier nog een foto met losgetrokken sensor, met de afdicht ring zichtbaar.
Op internet veel filmpjes gezien waarbij het veel moeite kost om de sensor uit het blok te krijgen.
Gelukkig was deze bij mij snel eruit getrokken met een waterpomptang, volledig doordrenkt met motor olie.
Onderstaand het dikkere deel welke de “in de weg” zit waardoor je de dop niet op de bout kunt zetten.
Dus een verlengde E10 dop besteld voor de montage van de nieuwe welke snel geleverd wordt.
Het stekker deel van de sensor eraf geslagen omdat mijn E10 dop te groot is.
Zojuist de Bosch besteld via Amazon en wordt maandag geleverd, ben benieuwd.
Ik ga inderdaad voor oem of Bosch en zal voorzichtig werken
Kun je een leverancier aanraden welke deze uit voorraad kan leveren?
Maandag zal ik de dealer bellen voor prijs en levertijd.
Ik houd jullie op de hoogte.
Maar het blijft vreemd dat de benzinepomp niet loopt als de sleutel op contact staat
liviu2004, ik had al zo’n vermoeden dat het een behoorlijke afstand zou zijn, maar in ieder geval bedankt.
Ooit een import op-com gekocht en deze vandaag voor het eerst uitgeprobeerd.
Was even wat stoeien om deze werkend te krijgen, maar uiteindelijk gelukt.
Deze zag twee opgeslagen meldingen:
P0335-00 Crankshaft sensor incorrect signal
P0629-00 Fuel pump circuit high.
Ik ga dus een nieuwe sensor bestellen.
De tweede melding zal ik zelf veroorzaakt hebben door het testen met het relais.
Vreemd dat de OBD2 gameboy de opgeslagen melding niet heeft gezien, morgen nog maar eens proberen.
Helaas heb ik geen brug, maar ik heb filmpjes gezien waarbij ze de auto opgekrikt hebben.
Wel met veel pijn en moeite omdat je er slecht bij komt.
Geen idee of dit het zelfde model Corsa is geweest, dus ik ga weer Googlen.
Zuid Limburg
Op het blok zit zo’n ventieltje om de benzineleiding van druk af te halen.
Als de sleutel op contact staat werkt de pomp niet en wordt er dus ook geen druk opgebouwd.
Als ik na een startpoging het ventieltje indruk komt er wel wat benzine uit, niet veel maar dat hoeft volgens mij ook niet.
Ik heb niet de apparatuur om een drukmeting uit te voeren tijdens het starten.
Denk toch dat ik ‘m naar een garage moet slepen, kom er zelf verder niet uit.
Tenzij jullie nog tips hebben welke ik kan uitproberen.
Ik zoek verder nog even op internet.
Groet, Lesley
Tijdens het draaien draait de multiriem niet zo snel
Ik bedoel tijdens het starten ;)
Hallo liviu2004,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb al verschillende berichten gelezen en probeer het een en ander uit.
Dus ook zonder een foutmelding kan het de krukassensor zijn?
Sleutel in dashboard knippert niet, dus geen reset.
Tijdens het draaien draait de multiriem niet zo snel als ik zou verwachten. Kan het dan toch de startmotor zijn?
Zal zo eens vergelijken met een andere auto.
Brandstof relais heb ik vervangen door het relais van de mistlampen, deze is identiek. Maar geen resultaat.
Moet de brandstofpomp lopen zodra ik de sleutel op contact zet?
Groet, Lesley
Is dit probleem opgelost?
Verwijderd
Verwijderd
Tekst verwijderd
Tekst verwijderd
-
AuteurBerichten