Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb al een open luchtfilter Dion87.
Waar zit die standaard recirculate klep dan ?
En hoe word die split R dan aangestuurd cano666 ??? ik zou er trouwens geen kopen want ik heb nog 2 gloednieuwe DV’s van Dahlback tuning liggen, onderdruk aangestuurd.
Klopt helemaal wbt de oliedop en uitvallen dat te maken heeft met de carterventilatie en nogmaals het is een closed loop systeem en de carterventilatie is daar onderdeel van net als de aangezogen lucht na de lmm, maarja is ook niet zo belangrijk.
Ja er zijn allerlei wegen naar Rome en zo zijn er ook etterlijke setups voor de Audi 5 cilinder 20V Turbo motor, er zijn ook 3 verschillende basis motoren.
Beginnen bij de 3B (Ur quattro, 200 20 turbo, S2 coupe) met 220pk en 309nm, de gemodificeerde ABY (S2 coupe, avant, limo) 230pk en 350/380nm(overboost)), de voor zwaardere auto’s AAN(S4 en S6 serie) 230pk en 350nm(geen overboost)) en de beruchte RS2 motor ADU met 315pk en 410nm.Open luchtfilter is niet altijd beter, gebruikt iets meer peut en het koppel komt wat later maar boven in kan ie veel meer lucht aanzuigen.
Er zijn tuners die meer dan 1000pk en meer dan 1000nm uit deze motoren halen, vooral voor de sprint.
Mijn S6 is niks speciaals ivm de andere S2, S4. Ik heb alleen niet zover doorgetuned dat ik zonder lmm kan rijden, mijn motor draaid met +/- 410pk en 580nm.
Wil ik meer kost het weer veel geld en moet de motor gedaan worden met zuigers, drijfstangen en de rest. Ik zou dan ook een VEMS systeem erin kunnen nemen en dan kan de lmm weg en zou er eventueel een open DV op kunnen.
Maar ik heb geen open DV nodig voor een leuk afblaas geluidje, + 1 bar uit je open luchtfilter verzet bergen en fietsers.Nou das dan duidelijk Wim, project word geschrapt.
Blijft alleen een grotere intercooler over.Die olie vuldop heeft niks met de recirculeering v/d lucht te maken op een Audi, wat ik daarmee wil zeggen is dat er een closed loop systeem op Audi zit vanwaar je dus recirculatie moet hebben. Meerdere Audi 5 cil. motor vallen totaal in de kelder of zelfs uit als je de vuldop lost.
Hoe die Audi’s aan afblaas geluid komen, tja als ik mijn S6 de 1,7 bar turbodruk laat afblazen naast een fietser vallen die meestal van de fiets van schrik… :thumb .
De overtollige turbodruk (afblaas geluid) komt dan via het open luchtfilter weer naar buiten (het geluid dan wel te verstaan).Om een open DV te rijden op Audi 5 cilinder moet je zoiezo zonder lmm rijden en hij moet erop geprogrammeerd worden maar of dit daadwerkelijk zo is met de open DV gaat mij boven de pet wbt kennis.
Zo vanmorgen de EGR klep getest dmv de zuiger indrukken en het ondergat dicht houden, de zuiger zou nu moeten blijven hangen…..niet dus otw is hoogst waarschijnlijk het membraam defect.
Naar de sloop gereden en voor € 50,00 een gebruikte EGR klep getest die wel ok is en er gelijk op geschroefd.
Probleem opgelost en hij loopt zelfs nog beter als voorheen wat mij duidelijk maakt dat het membraam al niet meer de beste was.
Ik ga de defecte klep nog opereren en misschien zelfs repareren.
Heren BEDANKT voor het mee denken en tot de volgende keer.
Ik heb een vacuum klep zoals op de onderste foto.
Zal der morgen ff vacuum opzetten en zien wat er gebeurt.
Ben nadat mijn vrouw nog weg geweest is dat het de EGR is want zij melde dat het gedrag van de fout veranderd is tov voor de reiniging van vanmorgen.
Het is er eigenlijk slechter op geworden zei mijn vrouw.
Ik ga morgen naar de sloop hier om een ander te proberen als dat mag.EGR opnieuw gereinigd + een beter afsluitende O-ring geven dat ie nu minder storing heeft.
Nog niet veel gereden maar tot nu toe komt het lampje alleen als ik stil ga staan bv. voor een stoplicht.
Ga ik dan weer rijden gaat het lampje bij +/- 50kmh weer uit en is het vermogen weer terug.Ik zal eens kijken of ik kan vinden hoe je de EGR klep kan testen…..niks te vinden OF weet iemand van hier of en dan wel hoe je een EGR klap kan testen.
Ik heb iig hier bij de sloop een gebruikte gevonden voor € 50,00 en misschien mag ik hem wel testen.
Fout codes gaf ie niks op als ik tenminste het goed uitlees apparaat heb gebruikt…
De complete inlaat is eraf geweest +/- 3000km geleden voor me vakantie en hij heeft zich perfect gehouden sinds dien.
De EGR klep en de kleppenbalk zijn gereinigd en waren weer als nieuw.(zag er net zo uit als op jouw foto’s Willem)(mijn foto’s staan in mijn enige andere topic)
Ik ga de EGR klep nogmaals reinigen.
EGR klep nieuw vind ik aardig aan de prijs, ik wil graag een gebruikte met wat minder km als de mijne erop.
Iemand een idee waar te verkrijgen behalve de sloop ?Hoeft geen probleem te zijn, kan als ik het goed weet je EGR zijn die open gaat. Elke diesel rookt als die open gaat.
Als het een probleem zou zijn merkt je dat wel aan vermogens verlies, verhoogt olie verbruik.Zoals al gezegt, zoveel mogelijk retourslangen vervangen en met slangklemmen bevestigd.
Brandstof leidingen aan de kop nogmaals los/vast gedaan.4 x starten met starthulp en hij sprong aan.
Tot nu toe is sinds gisteren avond het start probleem achterwege gebleven.
Lijkt erop dat het verholpen is… :D
Leidingen heb ik iig aan de kop nogmaals los vast gedaan.
Retour leidingen vervang ik wat mogelijk is, was nog niet van plan de nokkenas te gaan demonteren want ik weet niet wat er dan ineens nog meer op me af gaat komen.
Ik zou anders wel graag de gehele retourleidingen vervangen.Waarom zouden de verstuiver ringen zonder dat ik ze heb aangeraakt ineens problemen geven ?
IK heb het idee dat de topic naar Astra verplaatst is, beetje jammer dat mijn laatste bijdrage er niet bij staat….
als nog;
Gisteren de tips van me wegenwacht maatje gevolgd.
De centrale retourleiding bleek lek te zijn, na vervanging heb ik die dicht geknepen(om lucht circulatie te stoppen) en weer voorzichtig remreiniger in gespoten.
Met starten begon ie nu witte rook te kwalmen.
Starthulp erbij en procedure herhaalt en na 2x starten sprong ie aan, straat blauw/wit v/d rook maar hij liep weer.
Testritje gedaan en alles naar behoren, chip geeft het gewenste resultaat.Bij interesse in de chip http://www.tuning-chip.at € 75,00 voor 25pk en 50nm :angel
Helaas toen ik hem a’vonds weer wilde starten was het zelfde euvel er toch weer ingeslopen. :???:
Remreiniger door het luchtfilter ingespoten en na een paar X starten deed het weer.
Na gereden te hebben kan ik wel direct weer starten maar merk wel dat de startbereidheid afneemt naar mate die langer staat.Mijn conclusie is dat er dus nog steeds lucht in het brandstof systeem zit. :thumbdown :swear
Hopelijk duurt het ff voordat het er helemaal uit is en word het met een aantal X starten minder.
Bij pech moet ik dus verder gaan zoeken waar ie nog lucht aanzuigt, beginnen bij de gehele retour slangen te vervangen.Dus pomp en alle anderen zaken eromheen lijken wel in orde te zijn anders rijdt ie niet…
word vervolgd… :cry
Nieuwe link v/h tuning bedrijf doet het wel :thumbup :wors
Hij doet het weer.
Gevonden 1 gat in de hoofd retour leiding, vervangen.
Retour leiding dicht geknepen, Over start hulp erbij want de accu was natuurlijk alweer op sterven na dood.
Beetje remreiniger ingespoten en bij de 2e X starten met wat xtra toeren van de overstart voor meer stroom power sprong ie weer aan.
Straat vol rook maar hij doet het weer, beetje lawaaig . Moet nog warm en schoon lopen.Gereden, alles weer ok en beter vw de ingebouwde chip. http://www.tuning-chip.at” onclick=”window.open(this.href);return false; voor wie het interessant vind €75,00 per chip.
Vermogen en koppel toename wel degelijk te merken, zuiniger kan ik pas later vertellen.
Thx voor de hulp reacties.
Topic kan van mij dicht.Vervolg:
Hij doet het weer.
Gevonden 1 gat in de hoofd retour leiding, vervangen.
Retour leiding dicht geknepen, Over start hulp erbij want de accu was natuurlijk alweer op sterven na dood.
Beetje remreiniger ingespoten en bij de 2e X starten met wat xtra toeren van de overstart voor meer stroom power sprong ie weer aan.
Straat vol rook maar hij doet het weer, beetje lawaaig . Moet nog warm en schoon lopen.Gereden, alles weer ok en beter vw de ingebouwde chip. http://www.tuning-chip.at” onclick=”window.open(this.href);return false; of via Google inmotion-tuning of via Ebay.de voor wie het interessant vind €75,00 per chip.
Vermogen en koppel toename wel degelijk te merken, zuiniger kan ik pas later vertellen.
Thx voor de hulp reacties.
Topic kan van mij dicht.Thx voor de reacties, deze topic staat nu ook in ASTRA …
Er word nu 2x geroepen dat misschien mijn pomp dood is MAAR geen enkele keer de reden waarom.
Ik kan me dat niet voor stellen evenals brandplaatje en andere zaken, waarom niet ? ik ben er niet aan geweest.
Zoals gezegt heb ik alleen de gehele EGR schoon gemaakt waarvoor de brandstof leidingen los zijn geweest.Een maat van me die wegenwacht is roept dat het naar alle waarschijnlijkheid nog steeds LUCHT in het systeem is en roept dat het een hele k*tklus is om deze ontlucht te krijgen.
Tips van zijn kant zijn als 1e de retourleiding dicht knijpen en dan starten.
Voorzichtig remreiniger inspuiten en dan starten.
Aanslepen.Gisteren met remreiniger wel een reactie gekregen maar dat was ook gelijk over de top en nog niet ontlucht genoeg.
Ga zo de leiding dicht knijpen als de auto v/d buur ernaast staat met de startkabels erop.Word vervold.
Ik heb meerdere malen door gestart, geen krimp alleen een bijna lege accu.
Daarna de buurman zijn auto erbij met start kabel maar ook dat hielp niks….. -
AuteurBerichten