Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Probleem bij toeval opgelost?
Ik heb de auto echt goed nat gespoten met de tuinslang, na ongeveer 2 uur gingen nog steeds geen lampen branden. Toen ik de deur open deed, knipperden de richtingaanwijzer lampen. Deur dicht, lampen uit, deur open lampen aan. Toen de lampen aan bleven, wat gerommeld aan de deurschakelaar. En, ja hoor daar reageerde de verlichting op. Schakelaar gedemonteerd en deze zag er prima uit, ik heb deze ingespoten en weer gemonteerd. Tot op heden, 1 week, wel regen gehad buiten, maar geen spontaan brandende lampen.
Het vertrouwen moet nog wel terug komen want het blijft voor mij een groot raadsel.Willem,
als je in de auto zit, zittem er links boven in de zekeringkast 2 kleine relais, zijn dat ze, er zit ook een geel rekais in. En als ik deze eruit trek zouden de lampen uit moeten gaan? Hoe kan ik het beste controleren?
Is het raadzaam om ze gelijk te vervangen of is e.e.a. te testen?
Gisteren heb ik de hele auto nat gespoten, geen resultaat. Toen ik twee uur later de deur open deed, deur was niet op slot, gingen de lampen even knipperen en daarna aan. Als ik het knopje van de deurschakelaar (van de binnenverlichting) indrukte of eraan rommelde, lampen even uit, daarna weer aan , weer rommelen, weer even de lampen uit. Schakelaar heb ik vandaag gedemonteerd en ingespoten. Ik hoop op jou reactieEen Vectra B inderdaad, maar als de relais blijven plakken, kunnen deze dan ook spontaan plakken?
Wat betreft de centrale vergrendeling: Ik heb al wel een tijdje het idee dat als ik de deuren open, de vergrendelingen een beetje na elkaar werken, eerst was het een tik die je hoorde, het gaat nu ook wel snel, maar je hoort een paar tikjes na elkaar. Het kan best zijn dat dit altijd al was en dat het nu pas opvalt. Hoe kan ik het beste handelen om dingen uit te sluiten?Nog 2 jaar, dan ben ik 55 plusser.
Ik rij inmiddels 35 jaar opel. Ik ben begonnen met een Record 1700 met stuurversnelling. Daarna 2 x Commodore, toen een Manta 1900 SR. Toen teruggezakt naar een D-Kadett 13 S, deze van ellende ingeruild voor een 13N.
Hier heb ik 11 jaar in gereden. Toen nog een E Kadett en dan een Vectra A, 7 jaar probleemloos gereden. Nu een Vectra B, en elke keer wel wat. Tot en met de Vectra B deed ik alles zelf, maar ik kan er niet meer onder en de techniek laat me in de steek. De volgende auto weer een Opel. Ik weet het nog niet, maar als iemand een hele goede weet, misschien wel. We blijven in ieder geval optimistich, een ander merk heeft ook wel eens wat. -
AuteurBerichten