Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het is niet dat die krachtloos is, maar heb het gevoel dat die wat pks mist, komt traag op gang namelijk
thnx mannen
had er een gevonden, dacht mooi tot ik de rechterkant van de auto zag
stickerverzameling was eerder verplichting dan smaak, tolwegen van oostenrijk, slovenie en Bulgarije en terugweg ook :)
ze gaan er ook weer vanaf.Idd de deur en zijscherm worden nog vervangen mits ik ze kan vinden.
Heb eindelijk fotos kunnen maken van mijn Vectra :thumb
Zoek nog een rechter achterdeur en voorscherm rechts
brand maar los zou ik zeggen
probleem is meteen gevonden, banden voor waren gecupped, voorbanden achterop gezet en probleem was weg, dus zal binnenkort een setje nieuwe banden halen.
wat me wel opvalt is dat onderdelen vrij duur zijn :shock:
zal fotos plaatsen zodra ik een paar mooie heb geschoten
nou heb sinds een paar dagen een Vectra C station V-Line
1.9 CDTI uit 2005 met tig opties waaronder een groot navigatie met kleurenschermben er zeer content mee, echter er is een probleem
auto is uitgelijnd maar trekt nog steeds naar rechts als je stuur loslaat, alles onder bekeken nergens speling op wel is er speling op de achterste draagarm boven ( rechter wiel ) maar daardoor zou die niet zo erg moeten trekken.hoe is de automaat van die 2.2 dti modellen ?
vind de zwarte ook mooier, ook omdat het leer heeft ( vind ik prettiger )
man wat zijn er een hoop uitvoeringen.Is een Elegance standard met xenon ?
want door het bos zie ik de bomen niet meer, rijd wel een corsa maar heb meer kennis van VAG.zwarte heeft ook onderhoudsboekjes erbij.
vind de zwarte ook net iets mooier eerlijk gezegd.
auto moet 1-2 jaar meegaan :agentdenk dat ik sowieso deze 2 ga bekijken.
heb nu deze gezien
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m798400503-opel-vectra-2-2-dti-elegance-xenon-ecc-cruise.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m790243575-opel-vectra-station-2-2dti-elegance-leer-bj-2004.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ben zelf erg handig, heb zelf meerdere motorswaps gedaan incl. aanpassen van kabelboom ( VAG )
ben momenteel bezig met een golf 2 VR6 compressor.maar zoals ik het lees raden jullie eigenlijk een 2.2 aan :)
heb iig genoeg leuke autos gezien met een 2.2 motor,heb er een met airco.
ben een leek met opels maar sleutelen kan ik zeker wel ( golf 2 TDI gebouwd, golf 3 cabrio vr6 )
beiden kabelbomen omgesoldeerd etc.
hoe zie ik dat het voorbereid is?denk dat ik sowieso komplete deuren ga halen gezien de huidige deuren roest onderop hebben.
@Looney wrote:
1e
Even meten op de accu met draaiende motor met en zonder verbruikers. Moet ongeveer 14,5 zijn. Veel hoger of lager betekent dat de dynamo het niet bijhoudt. Zomaar vervangen zal ik even mee wachten.2 is waarschijnlijk toch de uitlaat. Auto komt vrij dicht bij de bodem bij drempels en dan kan de beugel van de uitlaat hem ergens raken. Vaak moet je de middendemper iets verdraaien waardoor de bocht verder van de as af komt. Het kan ook zijn dat de uitlaatklem zo gemonteerd zit dat die met het schroefdraad richting de achteras zit. Zoja, draai die dan naar de zijkant.
3 kan zomaar aan de cv unit of bedrading liggen. Controleer even het slot zelf aan de passagierskant. werkt de CV wel vanaf de passagiersdeur?
4 ligt aan de rubbers en bussen van het schakelmechanisme. Die kun je vrij makkelijk zelf vervangen.
1: na het werk maar eens d emultimeter eraan hangen
2: voor de zekerheid kan ik het nog eens nalopen.
3: CV werkt gewoon vanaf de passagiersdeur, alle sloten gaan open en dicht, wel gaat het een stuk zwaarder als bestuurderskant.
4: heb je maybe artiekelnummers om rubbers etc te vervangen?en dan heb ik nog een vraag.
Elektrische ramen inbouwen, gaat dat makkelijk?
heb het vaak gedaan bi jde golf 2 en 3 :D
opel nog nooit eigenlijk.als je niks zinnigs te melden hebt reageer dan niet
niemand? :hmmz
bedankt voor de reply
ben aan het kijken naar een corca c uit 2001 diesel
heb er al een paar gezien die ik wel ok zijn op foto’svan de corsa B weet ik waar ik op moet letten maar van de corsa c weet ik eigenlijk nog niks
wat zijn de punten waar ik op moet letten?
en wil het liefst een 1.7td vanwege de extra pks zeg maarhet zal altijd een strijd worden de een zegt dit de ander zegt dat.
heb met beide autos geen problemen gehad.
Golf is ingeruild omdat ik niet veel kms meer maakt
vervanger is een vectra B uit 99 pearl 1.6 16v
super nette staat.
na een maand in gereden te hebben kreeg ik ander werk waarvoor ik dus veel moest reizen.
waardoor dus de vectra weer te koop staat.@Famempeters wrote:
laten we is eerlijk zijn met 1000€ in de hand en dan de verwachting dat je een goede wagen koopt met een goede diesel er in ?????????
de 1700 izusu diesel in de G Astra is een best goed blokkie niet bijster snel maar wel betrouwbaar
zwak punt is de brandstof ecu .verder een simpel stuk auto en loopt perfect ik heb er 2 in onderhoud en die lopen goed en behoorlijk zuinig .
maar je zal een engeltje nodig hebben om voor 1000 € niet een brok ellende te kopen van een ander .
Bert
de corsa die ik had gekocht voor 500 euro was een 1.7 eco diesel en zeer betrouwbaar, geen problemen mee gehad. dus het kan zeker wel.
heb trouwens al eentje gekocht na een tip van een vriend van me.
het is geen opel geworden maar een Golf3 TDI met 110pk blok
alle opties erin zoals climate control, cruise control, el ramen en spiegels, abs boordcomputer.
dealer onderhouden en alle boekjes en rekeningen aanwezig.
het is by the way de laatste type golf3 van eind 97.@stefanDTI wrote:
een corsa B met 1.5TD motor zijn die betrouwbaar?
de 1,5TD zijn ook reuze betrouwbaar.
zwakke punten zijn :
Dynamo
carterpan (doorroesten)verder starten en lopen…………
thnk you :thumb
een corsa B met 1.5TD motor zijn die betrouwbaar?
de 1.7 eco diesel die ik had was betrouwbaar, ben nu meer aan het kijken voor de corsa b’shttp://www.speurders.nl/overzicht/autos/opel/opel-corsa-1-5td-joy-hatchback-3-drs-99110120.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
is weliswaar eentje uit 1993 ma toch.hebben deze corsa’s ABS gehad by the way?
dat is het vorige model toch ?
die vanaf 1992 gemaakt is@RISL wrote:
Sportstoelen vind ik persoonlijk ook wel een aanrader, zitten heerlijk!
Op de auto uit je advertentie zijn een paar minpunten waardoor naar iets anders zou kijken:
– stalen velgen zijn prima voor de winter, maar er staat (tenzij ik er overheen lees) nergens dat er ook nog lichtmetaal bij zit
– radio ontbreekt
– sierlijsten zijn niet meegespoten
– geen mistlampenOverigens, er staat ‘snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging’, dat moet je niet vergelijken met wat ze nu ‘snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging’ noemen.
Ik denk dat je voor iets meer geld wel een netter exemplaar met wat minder kilometers op de teller kunt vinden.
velgen, radio, sierlijsten en mistlampen voor interesseren me niet zoveel.
heb genoeg lichtmetaal in de garagebox liggen.
wat ik wel fijn vindt is dat de stoelen lekker zitten en dat de auto betrouwbaar is ( de 2.0diesel motor )@derartz wrote:
als je veel reisafstanden hebt, dan zou ik proberen een model te zoeken met cruise control. is echt super relaxt, maar moet wel binnen je budget passen idd. zelf heb ik altijd een beetje een twijfel bij auto van 1000 euro. kan is groot dat er veel aangedaan moet worden.
dat zou ook wel fijn zijn idd, alleen me budget is echt max 1000 euro op het moment ( helaas )
ik kijk nog even verder iig.even wat meer info opdoen over die motoren.
bedankt allen voor de info tot zover :thumb
dank voor de tips mensen.
de corsa had ook al 367.000 op de teller staan nooit problemen gehad, moet wel zeggen dat hij zijn beurten altijd op tijd kreeg.
weet wel dat de corsa diesel ook wat olie verbruikte.
bij deze ook maar eens op letten. -
AuteurBerichten