Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wim-v6 wrote:
Wat is snel, en Loopt ie warm??
Warm lopen is dat ie TE warm word, en dat is het rood in bij 110 graden.
dat ie vlot op de 100 zit is niet vreemd, doen de 16klepperjes al helemaal vlot.100graden is dus nog lang niet in het Rood, dat doet ze bij 110graden.
100 graden is een normale temperatuur voor deze motorenGaat de Koelvin wel draaien ergens tussen de 95 en 105 graden???
Willem
Van de week liep hij bij stilstand op naar 98 – 100 maar de vin deed nog niks..
En bij stilstand loopt hij op.[/quote]
Is niet zo vreemd. Als je koelvin maar aanslaat rond de 100C… Had ik ook met mijn vorige Corsa[/quote]Maar had jouw corsa dan ook dan hij snel warm liep met langzaam rijden?
@Zakdoekje wrote:
Nou, niet helemaal waar.. Word ie 100 graden tijdens het rijden?
Niet op de snelweg of bij snelheden van 50 – 70 – 80 maar wel bij langzaam rijden, of file rijden..
En bij stilstand loopt hij op.
@Zakdoekje wrote:
100 graden is idd gewoon normaal bij een corsa B, slaat ie dan nog niet aan, dan heb je idd 1 van de problemen die al genoemd zijn.
Ik ga het proberen op te lossen, maar als het puntje bij paaltje komt maak ik me dus druk om niks..? :P
Nieuwe ontdekking.. De ventilator draait niet, zelfs niet bij 98 – 100 graden.
Tenzij deze alleen draait als ik rij..? Als dit niet het geval is, dan is of de fan stuk, of de schakelaar daar van, neem ik aan?
ik heb met de motorkap open gekeken terwijl de motor draaide, en de auto op 98 – 100 graden stond.. maar hij draaide dus niet.
Nee die blijft gewoon op pijl, dat is inderdaad het eerste wat ik gecheckt heb.
Oke bedankt voor de tips. Ik zal even gaan kijken zo hoe en wat.
To be continued..
Moet de ventilator ook aanslaan bij het starten van de auto als de auto koud is? Of gaat deze alleen aan als de auto warm (te warm) word.
Ik heb even gekeken waar het schakelaartje zich bevindt, om te kijken met de paperclip maar ik kan het gek genoeg niet vinden..
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe en waar ik moet zoeken?
Bedankt voor je tijd man, dat waardeer ik echt.. hoop dat het op te lossen is.
Dus als ik die paperclip in de schakelaar doe.. dan gaat de ventilator aan ? Wat moet er precies gebeuren als ik dit doe?
Bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad vergeten erbij te zetten van die kachel.. Als ik hem inderdaad op sauna zet en de blower op orkaan dan neemt het snel af ineens, vrijwel direct zakt het metertje dan.
Bij stil stand, met de kachel vol uit zakt hij minder snel dan als ik rij met de kachel vol uit.. Als ik rij zakt hij direct en bij stilstand duurt het wat langer.
Lars
Ik heb eerder deze week de lampen vervangen, de ‘grote’ lampen.. nu ben ik door middel van tips van mensen op dit forum ^, er achter gekomen dat het dus de ‘kleine’ lampjes zijn.
Nu is mijn vraag waar ik die lampjes vind, in de auto..
Is het, het lampje dat naast de lamp zit die ik al vervangen heb? Met het klik stekkertje. (net als de andere lamp alleen dan zonder klem, maar enkel een stekkertje.)
@Vannos wrote:
Dus je heb de stads lichten en de Dimlichten vervangen ?
H4 dimlicht
stads licht
Nee ik dacht dat het 2 in 1 was… Bedankt voor de afbeeldingen, verklaart een hoop.
@.B4R7. wrote:
de lampen op stand 1 zijn inderdaad de stadslichten. de lampen die op stand 2 erbij aangaan zijn de dimlichten. als je alleen de lamp op het bovenste plaatje hebt vervangen heb je inderdaad nog hetzelfde probleem als eerst.
Je moet dus het onderste lichtje vervangen.Kwam er bij mijne best moeilijk bij zonder de lamp te demonteren maar moet te doen zijn.
Oke dat heb ik inderdaad niet gedaan, dacht dat het een 2 in 1 lampje was….
Waar vind ik dit kleinere lampje dan, om precies te zijn? (in de auto)
Waarschijnlijk is je contactslot niet optimaal meer. Ik had hetzelfde probleem maar ik heb dit opgelost door een paar trekbandjes te gebruiken in m’n stuur kolom waar het contactslot zich bevind en dus ook de bedrading. Als hij er uiteindelijk mee stopt dan zal ik deze moeten vervangen maar voor nu werkt hij prima.
Bedankt voor de reacties.
Het blijkt inderdaad een probleem te zijn met het contactslot.
Ik heb dit nu opgelost met wat trekbandjes en nu doet hij het gewoon goed.Alleen mijn zendervoorkeur is elke keer gereset als het contact uit is geweest.
Dit heeft geloof ik met de rode en gele draad te maken. (?)Weet iemand wat een nieuw contactslot kost voor een Corsa B ?
Heb je het probleem al weten op te lossen? Ik heb namelijk precies hetzelfde.. of zeer vergelijkbaar in ieder geval.. en ik kom er maar niet uit..
Iemand..?
-
AuteurBerichten