Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
heb het hele slot maar vervangen. binnenkort de orginele cilinder halen zodat ik niet met 2 sleutels zit.
gr Martien
origineel gepost door wim-v6
als ie echt vast zit krijg je de cilinder ern iet uit.VERZUIP het slot eens in de WD40 en dan blijven pielen met het slot.
Als ie weer gaat draaien, kan je het beste de cilinder zsm vervangen..
Willem
hoe krijg ik deze eruit? heeft het te maken met het gaatje dat je ziet zitten?
zo bent eruit wat het is. het was de immobiliser. heb mijn sleutels laten vallen en bleek dat de chip uit mijn sleutel was gevallen. weet ik dat er zo iets in zit haha……. ach weer een dure les en een nieuwe sleutel.
dus deze topic is opgelost.
origineel gepost door wim-v6
je moet wel de officiele OP-COM software vinden..heb je de opcom al geporbeert op een Tech 2 auto (Vectra-B / Carsa-B na ’97 / astra-F na ’96 / Calibra na ’94 a ’95)
Willem
nee ken niemand met zo’n auto. maar op mijn auto werkt het niet. zal morgen nog eens proberen.
origineel gepost door wim-v6
Simtec’s laten zich niet meestal uitlezen door de Paperclip.Vraagje, 10 pins of 16pins stekker??
en heb je een OP-COM of ander universeel uitlees apparaat??
Willem
ja heb ik. maar de software die ik kan vinden op het net zijn voor obd2 en niet voor obd1. heb al geprobeerd om het uit te lezen maar niks werkt.
origineel gepost door Maurice89
Ik heb het volgende probleem,Ik heb al bij 3 garage’s nu geprobeerd om me auto uit te laten lezen maar 3x was het niks. Bij de laatste garage zeide ze met zo’n stekker als deze die in een cali zitten moet via een draadje(paperclip) altijd uit te lezen zijn.
Maar er komt gewoon geen stroom op de computter, zodra ik me contact aan zet moet bijv. die computter aan springen en uit te lezen zijn.Heeft iemand dit ooit mee gemaakt?
Iemand heeft me wel verteld ofja via een progamma met bijv. fouten opzoeken van hoe of waarom hij niet uit te lezen is. Hij kwam met de radio dat die orgineel moest zijn zodat het stroom gedeelte weer goed was?Heeft iemand een idee? Zit er nu al een tijdje mee te kloten maar dit is niks:(
loopt de calibra nog wel of start ie helemaal niet meer?
eens kijken of het allemaal lukt. maar hier is tie, kijken of iemand er wijs uit kan.
http://s1037.photobucket.com/albums/a451/laomedoon/?action=view¤t=Calibra.mp4
de ecu is van Simtec(90 508 119)
origineel gepost door wim-v6
Dit is inderdaad de knipper snelheid die ie hoort te hebbenen ik zie op het filmpje de volgende codes:
Code 12 (start uitlezen) 44 en 45
LET OP!!!!
je moet de motor NIET starten, dan gaat ze ook snel knipperen!!!!
ALLEEN op contact zetten!!
Willem
zal ook eens een filmpje maken. moet ik alleen ff kijken of ik het hier ergens geplaatst kan krijgen.
heb een filmpie gevonde, niet de mijn maar via youtube. is dit de snelheid dat ie moet knipperen?
http://www.youtube.com/watch?v=Nm62ca4S4TY [/quote]
jip is idd de snelheid [/quote]
dan is er denk ik iets anders aan de hand want mijn lampje knipper als de brandweer en kun je dus moeilijk volgen
origineel gepost door noc
maak er eens een filmpje van.
kunnen we meetellen ;)zal eens doen. maar denk dat je er geen wijs uit kunt. kan het ook zijn dat de ecu kapot is? [/quote]
dan moet je foutcode 55 krijgen [/quote]
heb een filmpie gevonde, niet de mijn maar via youtube. is dit de snelheid dat ie moet knipperen?
origineel gepost door noc
maak er eens een filmpje van.
kunnen we meetellen ;)zal eens doen. maar denk dat je er geen wijs uit kunt. kan het ook zijn dat de ecu kapot is?
quote]origineel gepost door wim-v6
klopt..Wat wil je ermee doen als ik vragen mag??
er is namelijk vrij weinig te krijgen voor de Tech-1
Deze is wel goed zelf uit te lezen via paperclip methode
Willem [/quote]
eerlijk gezegt kan ik er niet uit komen met de paperclip. knipper zo onregelmatig en snel dat ik er niet uit kom en bij kan houden met het tellen. had ook een filmpje op youtube gezien ivm het knipperen. dat ging best wel langzaam en was goed te tellen maar die van mij kan je het bijna niet bijhouden. heb hier een kabel liggen voor het uit lezen van diagnose maar de software die ik er bij kreeg is tech2 en dat werkt niet dus vandaar de vraag
gr Martien
ben er vanmorgen achter gekomen dat hij wel vonkt maar geen brandstof krijg.De bougies zien er normaal uit en geen aanslag of zo, kleur bruin en waren kurkdroog. Wat ik wel vreemd vond was dat het slangentje dat op de drukregelaar hoort te zitten eraf was. Heb ook gekeken of er brandstof werd aangevoerd en dat was het geval, lijkt net of de injectoren de brandstof tegenhouden omdat er wel brandstof uit het ventiel spuit op de verdeelbuis(of hoe heet dat).
Gr Martien
Bedankt, zal eens contact met Arjan opnemen. Gr
Arjan Kuipers?? Wie is dat?
ja heb ik al gedaan en dan kom ik er nog niet uit. ding knippert zo raar. maar zal vanavond nog eens proberen.
-
AuteurBerichten