Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@roger rabbit wrote:
Ik eerst maar eens je temperatuursensor vervangen, gaat ie zeker weten een stuk beter van lopen…..
De sensor die in mijn radiator zit of waar kan ik deze vinden?
Qua temperatuur blijft hij mooi stabiel op mijn dashboard (altijd halverwege of zelfs eerste streepje op de snelweg <90 graden)Aanvulling:
Toen ik stil stond met de auto rook ik wel wat benzinelucht.
9 augustus 2012 om 14:37 In reactie op: [BIJNA OPGELOST] Astra C1.4NZ Lekke uitlaat, maar… #18054968@trashmetal wrote:
Waarom ga je dan ook boren in je schutbord bij je intrieurfilter?? :thumbdown
Stroomvoorziening voor een sub kun je makkelijk naast de kabelboom leggen die uitkomt bij je zekeringkast
Instaplijsten even losmaken en hup naar achter :DIk hou nou eenmaal van trashmetal! :D
Nee, dit zit dichtgekit ;) En aangezien dat bij mij dichtgekit zit met een witte pasta, was dat geen optie!
En ik heb uiteraard daarna wel de instaplijsten gebruikt :)@Christiaan Hummel wrote:
Ik heb ook dat de lucht die de auto ingeblazen wordt behoorlijk veel warmer is dan de omgevingslucht, zal ook eens naar het interieurfilter willen kijken, maar waar zit dat? Heb ook een c14nz, maar wel een station.
Beste christiaan,
Zie foto:
http://img502.imageshack.us/img502/905/imag0497b.jpgDaar, onder het plastic (met het gele logo) zit het bij mij!
Eerst de voorkap eraf halen, zeer simpel werkje (gele logo)
Dan komt het wat moeilijkere gedeelde, begin links, trek dat eruit, en dan rechts eruit trekken, dan weer naar links, en rustig om omdraaien.
Dat moet het eraf zijn, beetje forceren mag wel :)LET WEL OP, plaats hem in de NAAD terug!
Je zag wat het met mijn filter deed (die nooit vervangen is..)Ik krijg nu nog wel wat “water/condens” beneden het console, maar zo erg dat mijn ramen beslaan is het niet meer.
Ik krijg nu trouwens wel koude lucht, in plaats van 3/4 warme lucht wat koud moet zijn :jerryWe zullen het zien aankomende week!
Iedereen bedankt! :thumbup9 augustus 2012 om 13:29 In reactie op: [BIJNA OPGELOST] Astra C1.4NZ Lekke uitlaat, maar… #18054965Nou jongens, denk dat ik het probleem heb!
Met de subwoofer inbouwen, zijn er 2 kappen waar het water doorheen loopt.
Deze zaten niet goed in de gleuf…alles liep dus mijn interieurfilter in…enorme stank in het filter, en het ziet er niet goed uit!Zou de vocht Foto 1 – Foto 2, en het rook hier door kunnen komen?
De vocht smaakt niet naar koelvloeistof of water…smaakt goor! haha
Even zonder filter aangehad…heerlijke frisse lucht, en koude lucht was koud, en warm bleef warm.Ik heb niks kunnen ontdekken aan de uitlaat bij mijn motor, de uitlaat blijft lek achterin het midden, onder de auto.
Bedankt voor het meedenken iedergeval ;)!
9 augustus 2012 om 08:16 In reactie op: [BIJNA OPGELOST] Astra C1.4NZ Lekke uitlaat, maar… #18054964Toppie!
Bedankt, zal het zeker even in de gaten houden ;)
Ik ga strakjes even klussen aan de voorkant en onderkant, even laten lopen, proefritje maken.Als het aanblijft, dan zal ik wel het dashboard uit elkaar moeten knutselen!
9 augustus 2012 om 07:50 In reactie op: [BIJNA OPGELOST] Astra C1.4NZ Lekke uitlaat, maar… #18054962Beste Gerrit,
Hoe kan ik dit onderzoeken?
Ik heb gelezen dat een gedeelte, of heel het dashboard eruit moet.Of is dit onderdeel het “gaas” met de vin voorin de motorbak?
Hoe kan ik uitsluiten dat dit het niet is?
En is er mischien een handleiding, of een foto/video die de plek van de radiateur in het interieur aanwijs?Het is een Opel Astra uit 1994, met het type motor: C1.4NZ.
Vriendelijke groet,
Christiaan.Edit:
Als ik de kachel op koud deed, bleef deze warm, als ik het warm deed, voelde deze te heet (zelfs als ik hem centraal zet.)Ik weet niet of dit mag maar:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=92642″ onclick=”window.open(this.href);return false;Dat je veel vocht/condens aan de binnenkant hebt zitten en je reservoir van je koelvloeistof altijd leeg wil zeggen dat je kachelradiator defect/stuk is.
De kachelradiator zit binnen in je auto laag onder in je middenconsole. daarom zijn je matten ook nat en de condens die voor tegen je ruiten zit is ook vettig.Nu heb ik nog niet echt gechecked of na gisteren mijn koelvloeistof leeg is.
Maar het is wel vochtig aan bijrijderskant, en de condens is inderdaad geen water, maar een vettig substantie.Sowieso eerst even de voorkant bekijken, wat willem heeft gezegd.
Lek van de uitlaat dicht maken, mocht dit het niet zijn dan gaan we onder het dashboard!Zou het handig zijn om hierover een How-To te maken?
Beste GSI,
Ik weet niet of de bougies vonken, maar de kabels zeker wel… haha ;)
Je weet dus al op welke manier ik het heb getest!En dat is het vreemde aan dit verhaal, de auto starte bij mij altijd na een klein half uur/uur weer, en dan deed hij het ook weer.
Ik hoop dat de TS hier wat aan heeft.
Ding waar op gelet moet worden met dit probleem:
Koppeling ingetrapt, auto stopt (verliest toerental)8 augustus 2012 om 21:10 In reactie op: [BIJNA OPGELOST] Astra C1.4NZ Lekke uitlaat, maar… #18054959Beste wim,
Olie lekt hij minimaal, zeker geen druppels, wij hebben expres voor vloeibare kleppendeksel pakking gekozen, dit omdat mijn 2 kurken pakkingen scheurde…
Ik zal morgen even een nieuwe uitlaatspruitstuk pakking halen, en de uitlaat demonteren.
Ik heb een soort van hitteschild voor de uitlaat zitten, deze was vastgelast door een garage, dit omdat we dachten dat dat tikte (wat de eerste cilinder blijkt te zijn, maar geen oplossing.)
Deze las is losgeraakt, het schild zit nog wel vast, moet deze trouwens ervoor blijven zitten, of kan deze permanent eraf?Daarbij is de lek in mijn uitlaat, nog voor mijn achterwielen in het midden (daar komt het gesis vandaan).
Iedergeval bedankt voor uw hulp, ik hoop dat dit het is!
Beste rob,
Ikzelf kan helaas niks met die meldingen.
Maar de auto valt uit op de snelweg?
Dit had ik ook.Is het omdat je toevallig de koppeling intrapte?
En als de auto is uitgevallen, start hij dan wel weer na een half uur, uur?Ik heb dit ook gehad met mijn C1.4NZ motor, dit bleek uiteindelijk de Hall-Gever(toerental sensor) te zijn.
http://i427.photobucket.com/albums/pp356/combolfw16v/Motoren%20opel/Singlepoint%20motoren/TOERENTALgeverC14NZ.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mischien niet hele juiste informatie, maar iedergeval veel succes…
27 juni 2012 om 17:26 In reactie op: Astra C1.4NZ stopt niet meer! Maar nu tikkende klep.. #18040475Even een kleine update:
Auto schokt er een klein beetje bij.
Ik vermoed dus nu zelf dat de hele onstekingskop niet goed is.Dat ziet er mooi uit!
Waar heb je ze vandaan?Mischien ook foto van de gehele auto? :)
25 juni 2012 om 10:33 In reactie op: Astra C1.4NZ stopt niet meer! Maar nu tikkende klep.. #18040474Beste christiaan,
Jou probleem komt precies overeen met de mijne, bijrijders zijde getik.
Inderdaad ook de olie bijgevuld, was even weg maar toch weer terug.De ontstekingsunit is helemaal nieuw, er zat een sensor onder van een kadet.
Ik neem aan dat je de sensor bij de bobine bedoelt?De garagist (heb ik bijgestaan), heeft de toeren opgezocht die hij stationair moest lopen en met een stroboscooplamp afgestelt.
Dit ging prima, en na het rijden schokte hij ook niet meer.Want inderdaad, bij mij was het probleem ook de hall-gever, maar aangezien mijn oude onstekingsvoet kapot ging, heb ik er een met spoed van de sloop af moeten halen, en deze heeft de garagist ook op tijd gezet (hij liep bij mij sloom en stotterend toen ik hem erop zette.)
Distributieriem is z’n 50/150km geleden vervangen, dat is het inderdaad niet.
Ik zal vanavond even wat foto’s maken hoe en wat, dat is een stuk handiger denk ik?
PS: Aangezien mijn kleppendeksel pakking 2 maal is gescheurd, is mijn pakking nu vloeibare pakking, volledig.
Ik heb gelezen dat dit niet goed is, maar 2 pakkingen scheurde allebij dus een noodoplossing!Dus vandaag even lekker gesleuteld, ondanks af en toe regen…
Klein uurtje stationair, geen probleem, alleen 1 probleem, bij een klein beetje gas tikt mijn 1e klep.
Nu heb ik vernomen dat dat opgelost moet worden met een stroboscoop lamp?Het is echt even een grensje die hij over moet, voorderest met schakelen etc doet hij het geweldig, het is alleen even in z’n 1 aangrijpen.
Het is een echt metaal op metaal geluid (moet olie ook nog bijvullen).
Ding reageert iedergeval een stuk feller met rijden, nu even het tikken oplossen (graag hoe en wat) en dan paar testritjes maken…
Hopen dat dat ik een hoofdstuk kan afsluiten!Iedereen alvast heel erg bedankt!
~Chris.
Dat stelt inderdaad niks voor, ik heb toen beide genomen uiteraard.
Zal even belletje plegen, gewoon nieuwe erop dan maar, da’s het beste.
Bedankt jeroenk, dacht even dat het me weer wat duiten ging kosten!Dit gaat over de klepdekselpakking, aangezien daar speling tussenzit, en alle olie daar uit komt (De pakking is doorweekt, en er is zelfs een klein stukje dat uitsteekt waardoor je met een klein object de motor kan binnenkomen)
Ik was totaal kwijt toen met koppaking, bouten en alle rotzooi eromheen z’n 90 euro.
Maar toen hadden we ook echt alles motorisch vervangen.Hoe kan het trouwens dat hij olie daar door heen gooit?
Niet strak genoeg aangedraait of…?We hebben voor de koppaking etc wel met een momentsleutel en een overzicht voor de astra gewerkt
Hij zweet enorm namelijk :/, alsof je iemand van 200 kilo op een loopband zet met warmtelamp boven z’n hoofd…
Hmm, m’n blok is te erg voor woorden.
In 1 week bijna al m’n olie eruit gegooid :/
Weet iemand of ik de kleppendeksel pakking kan herpositioneren zonder een nieuwe pakking te kopen?
Want daar komt het namelijk uit…Ik heb gelezen dat het niet aan te raden valt, maar hij zit er nog geen half jaar op.
Groetjes,
Chris.@OLI4 wrote:
Hoi
Ik ben OLLI en heb een astra h gtc van 2009.
Hij is volledig OPC gestyled en heb angel eyes ingebouwd en een schroefkit van AP eronder steken.
Greetz :afro
Foto? :D
@TheViper wrote:
Beste RISL, dank voor je input. Echter: ik had al Google afgespeurd (zo slim ben ik wel), maar daar kon ik helaas geen eenduidig antwoord vinden. En oké, ik had wellicht in de handleiding kunnen kijken, maar daar heb ik even niet bij stil gestaan. Daarnaast ben ik niet zo handig. Met twee linkerhanden wordt het eraf halen van een wieldop natuurlijk niet onmogelijk, maar toch. Wat obvious is voor de één, is misschien minder obvious voor de ander. Ik ben, toen ik het voor de laatste keer checkte, ook maar een mens. Eentje met twee linkerhanden ;).
Ik had(heb) ook totaal geen verstand van auto’s.
En toch werk ik in de autobranche, en sleutel zelf aan m’n auto.
Zodoende leert men (of zoiets…:P)En tuurlijk, er zijn soms dingen die je echt niet weet maar een wieldop erafhalen? :P
Wieldoppie deraf, en klaar is Viper, zo moeilijk is het niet, zolang je maar niet aan één kant blijft trekken, dan trek je hem kapot.
En even serieus, het is…10 seconden (niet eens) werk :D
Succes!Ik heb:
Ontstekingsmodule
Halgever
Bobinegereserveerd liggen, zaterdag even ophalen…ik hoop echt dat hiermee de problemen verholpen zijn :( want het is z’n fijn autotje!!!
Zover ik weet zijn veel dingen van bosch, en ik heb alles bosch besteld.
Ik heb toch besloten om voor nieuw te gaan, kost niet al te gek veel. (€65 voor alles).Sowieso zaterdag schoonmaak + alles nieuw monteren, en hopen datie gaat lopen als een echte astra! :D
Harstikke bedankt, jullie hebben mij voorlopig weer een beetje hoop gegeven :thumbup
Klopt helemaal pink, ik had hem aan mijn lijstje toegevoegd om op te zoeken!
Ik ga ze een voor een vervangen, eerst de sloop op, sensoren/modules e.d. zoeken, dan eerst het gasklephuis (injector) schoonmaken.
Dan inderdaad de onstekingsmodule vervangen, testrit voor 3/4 dagen of week, en als dat niet werkt, alles langzaam af…Kan het beter iedergeval allemaal hebben, en die man neemt ze altijd retour.
(Altijd handig, connecties bij de sloop :P)@Christiaan Hummel wrote:
Heb je de bouten vervangen, ik heb begrepen dat de kop van een c14nz motor vastzit met voorgespannen bouten. Bij vervanging van de koppakking kun je die ook het best vervangen, anders wordt de kop niet goed op het motorblok gedrukt. Wat kleppendeksel betreft, is misschien ietsje krom doordat je motor eens te warm is geworden, beste gewoon een andere halen (op de sloop zijn genoeg c14nz onderdelen, ik heb er zelf ook eentje, vrijwel alles komt van de sloop).
Beste naamgenoot :D,
Wij hebben met koppaking vervangen gelijk nieuwe bouten etc gemonteerd, ik ben ook niet echt bang dat dit de fout is.
Ik kan er helaas ook niet goed bij om foto’s te maken.Sowieso zaterdag rondje sloop, even sensoren scoren e.d.
Deze hebben we vervangen:
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/331224_2687655464254_1013746858_o.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is de koppaking, je ziet ook die vieze smurrie in het pijpje zitten.En het kleppendekselpakking, daarmee kan ik “spelen” (komt ook olie door).
Ik heb hem gevonden pink, zit er bij mij inderdaad ook op.
“koppakking”..
Dat is het inderdaad, ben ik dan in de war?Iedergeval, dat ding lekt als de malle…ik knijp er even in, of duw erop en allemaal olie…
En kan hem een stukje eruit trekken, en dan merk je gewoon dat er heel veel speling op/in zit.
Het zit iedergeval zo:Bovenkant
Pakking — Deze ‘lekt, zweet’ hoe je het wilt noemen
Motor
In/uitlaatWe hebben hem wel volgens het schema vastgezet met z’n speciale moersleutel (monteur gedaan voor mij).
Aha, een ontstekingsmodule!
Zal ff kijken hoe de mijne deruit ziet straks.
Geweldig! Ik ben zo klaar met werken, zal ik ff een 360 graden foto maken.
-
AuteurBerichten