Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hierbij een update.
Zoals bart-gsi voorstelde test met losse massapool toegepast, maar dynamo werkte op dat moment blijkbaar want motor bleef gewoon lopen. Er zit net een nieuwe multiriem in dus dat moet goed zijn.
Toen tijdens de rit een spanningsmeting gedaan. Hij laat normaal 14,4V zien. Echter wanneer het acculampje aan gaat valt de spanning terug naar 12,7V.
Contactpunten van de dynamo opgezocht maar die zijn (door mij althans) niet te vinden. Je kunt er ook moeilijk bij. Heb nog met een spiegeltje gekeken en toen zag het draadje wat daar loopt er wel gewoon goed uit.
Ik heb de mijne momenteel te koop in het marktplaats gedeelte.
Thnx guys! We gaan eens de truc proberen met het loshalen van de negatieve pool van de accu.
@jraaf wrote:
Kan ook zijn dat je gewoon een nieuw luchtfilter nodig hebt omdat ie verstopt is. Of je LMM (MAF sensor) is het aan het begeven. Die meet namelijk de luchtdichtheid die weer gebruikt wordt van uit de ecu om de hoeveelheid inspuiting en mengsel te reguleren.
Groet jraaf.
Mijn huidige (standaard) filter is niet verstopt. Althans het ziet er nog vrij goed en schoon uit.
Kan ik op een of andere manier meten of testen hoe de conditie van mijn LMM is?
Het is belangrijk dat je door geeft wat er voor versnellingsbak type aan hangt. (bij mij was dat een F40). En het type motorblok, dus bij jou doorgeven 1.9cdti 150hp.
Nee, heb niet eerst mijn bak open gehaald. Gewoon op de aanname gedaan dat het goed was.
3 dagen na betaling had ik de set alweer in handen. Maar wellicht was dat niet representief voor hoe snel het doorgaans gaat.
@Dietrich Concept wrote:
even dit topic weer leven inblazen
waar op ebay gehaald deze complete set koppeling en vliegwiel
Ik heb het van de verkoper “parts2clear” op eBay.
Werkte perfect, lekker snel, goeie set, goeie prijs13 april 2012 om 19:25 In reactie op: Na vastzittende handrem nieuwe schijven&blokken nodig:Welke? #17903828@GTS Power wrote:
Die torxbouten zaten inderdaad Goed vast!
Ik heb ze na 2 pogingen nog niet los gekregen. Krengen zijn het.
Heb jij gewoon een normale dop of steeksleutel gebruikt? Of echte een interne-torx dop?Ik heb zojuist even een extension bar voor me ratel set gekocht. Dan heb ik net ff een langere arm om goed kracht te kunnen zetten. Moet nu wel lukken denk ik zo
Thnx voor jullie advice and support.
Ik ben inderdaad aan het kijken of ik een brug kan huren/lenen om het wat gemakkelijker te maken.
Echter nu weet ik tenminste dat ik niet de verkeerde kant op draai :P (en het ervoor zitten, dus andersom had ik al in de gaten, wel een goeie tip haha).Als je die YouTube filmpjes zo ziet dan is het allemaal echt piece-of-cake.
3 april 2012 om 15:09 In reactie op: Aangereden in mn Vec… UPDATE: schade-uitkering bekend #17878375@Pastra wrote:
Auto is pas 9 jaar oud:O en met zo weinig kosten al totall loss? Geloof ik niets van…
Een heleboel mensen weten niet hoe een “total loss”-berekening werkt, maar het is heel simpel.
Reparatiekosten + Restwaarde < Dagwaarde …………………… betekend total loss
Oftwel als hij ~3500,- reparatie heeft en de restwaarde (wat garages bieden voor het “wrak”) is laat ik zeggen 2000,-.
Dan betekend het dat de dagwaarde hoger moet zijn als 5500,- Is de dagwaarde lager dan is de auto total-loss. Want dan zou je dus alles bij elkaar meer kwijt zijn dan dat hij waard is. En geen verzekering in de wereld die 3500,- aan schade dekt als dat betekend dat ze zo meebetalen/investeren in een auto die dat niet waard meer is.Vandaag een poging gedaan om een nieuwe set schijven + blokjes aan de voorzijde te vervangen.
Helaas moeten staken. Ik krijg met geen mogelijkheid die bouten van mijn remklauw los. Iemand een tip?Ik wil graag weten wat er standaard precies op zit. Vind het zo raar dat sites waar je de selectie van je type auto maakt er geen eenduidige keuze uit komt.
Ben wel blij dat ik geen DPF heb. Scheelt me een stoot aan diesel :-P
Dat is inderdaad je regeneratie proces. In dat geval moet je vooral blijven doorrijden en niet je motor uit zetten ander kan die zijn programma/proces niet goed afmaken.
@Fendy wrote:
Hoi allen,
Sinds eind december ben ik in het bezit van een mooie Vectra station 3.0 CDTI uit 2006, dus gefacelift (met Z30DT motor)
Zo, ik ben benieuwd wat daar uit is te persen qua paardenkrachten als die wordt gechipped.
Die 3.0 zie ik niet zo vaak voorbij komen.@Calibrainpower wrote:
Wat was je kwijt voor koppelingsset en vliegwiel via Ebay als ik vragen mag?
GBP 493,- dus dat is ongeveer €580,-
En de service was echt super. Het hele traject ging als volgt:
Za 25-febr : Besteld
Ma 27-febr : Betaald
Di 28-febr : Bericht dat het was verzonden
Vr 2-mrt : Ding dong, bezorger staat voor de deurNu zal het niet altijd zo snel gaan, maar dit was wel een record vanuit het buitenland (UK) :-P
Is een originele set van Luk, had allee wel iets beter verpakt kunnen worden want die doos was door het gewicht en de scherpe randen wat beschadigd. Maar delen waren gewoon goed en heel.@jraaf wrote:
Nou dan hoop ik idd dat het allemaal past. Ik dacht dat een DT uitgerust was met een F35 bak :hmmz
Maar ik blijf een leek.Hoop voor je dat ‘t goed uitpakt.
Succes en groet jraafM32 bedoel je?
Dat dacht ik eerst ook. Maar als ik langs me motorblok naar de versnellingsbak kijk staat er in het metaal met grote letters F 4 0 op. Dus ga ervan uit dat het een F40 bak is.
@JJR wrote:
Oorzaak is inderdaad de CIM module, echter de oplossing is eenvoudig. Ik heb dit namelijk ook gehad, de dealer begon ook gelijk over uitwisseling van de CIM module, duur geintje.
Ik heb daarop echter de diverse fora afgelopen en daar kwam iemand met de oplossing van de knipperlicht hendel verwijderen en de contacten met een haakje (paperclip, ijzerdraadje uiteinde in de bankschroef 90 grad buigen)terugbuigen. Ik heb dit gedaan eerst was ik te voorzichtig maar je moet de contacten redelijk buigen. Daarna was hij weer 100% ok al 25000 km lang. Het is overigens wel een priegelwerkje.Verwijderen van de knipperlichhendel staat ergens in een howto beschreven op het forum hier.
Deze truc kan eenvoudig zijn, maar hoeft niet gegarandeerd te werken.
Ik heb hetzelfde euvel. Die contacten staan bij mij nu ook verbogen zodat ik zeker weet dat ze contact maken en houden. Ik heb zelfs extra tin op de sleepcontacten van mijn hendel gedaan (een bolletje tin), zodat het nog strakker contact maakt. Maar helpt helemaal niks.
Bij mij is die CIM module gewoon intern ergens niet meer goed. Maar ik ga niet voor alleen me CC een hele nieuwe aanschaffen.@Spijkcity wrote:
Irmscher einddemper laten monteren vanmorgen.Zit best een leuk geluidje in de irmscher demper.
Heb je alleen je einddemper vervangen of ook je middendemper veranderd?
Ik dacht namelijk dat alleen de einddemper meestal zo weinig verschil maakt.@opel-limbo wrote:
Ik heb afgelopen september mijn Insignia ST voor 199 euries in Duitsland laten tinten. Alle achterramen en de klep. Had ook voor die losse zonneschermen gekeken maar vond getinte ramen toch wat sjieker! Is het prijsverschil wel waard dacht ik zo.
Greetz Roel
Hmmm, das een nette prijs. Kun je me een adresje PM’en?
Als je op de info knop drukt zou je rechts onder in het “popup” scherm je aankomst tijd moeten zien.
Dat komt in ieder geval niet in je normale navigatie scherm te staan.@pepoe wrote:
vorig jaar heb ik 17000 km gereden, maar denk dat ik toch voor de 1.8 ga, is zowiezo stuk zuiniger en als ik over de distributieriem google is er volgens mij geen 1 2.2 die er geen last van heeft gehad, ik ga iig bij deze auto langs die ik gepost heb als ie er over 2 weken nog is, ik hou jullie op de hoogte!
Dan zou ik je aanraden naar een 1.9 diesel te kijken.
De 1.8 benzine is net wat zwakjes voor zo’n grote auto. Dus hangt er vanaf hoeveel power/kracht je wil hebben in je auto. Raad je aan eens een proefrit te rijden in een 1.8 en het zelf te ondervinden.
Wil je toch wat kracht en rustiger rijden is de 2.2 of 3.2 een optie. Echter met het aantal km’s per jaar wat jij rijd is in dat geval de diesel interessanter. Boven de 12.000km per jaar is die goedkoper dan de benzine versie op basis van de wegenbelasting, verbruik en brandstof prijs.@pepoe wrote:
Heey bedankt voor jullie reacties, zou graag een 2.2 willen rijden, hoor hier alleen wel rare dingen over de distributieketting, apart wel.
Wat is jullie verbruik bij de 2.2Hoeveel km rijd je ongeveer per jaar? Een 2.2 is niet heel erg zuinig.
-
AuteurBerichten