Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2020 om 21:10 In reactie op: Vraag dichtingsring olieschroef vacuumpomp op alternator #18375155
Beste mede-sleutelaars,
Ik denk dat ik ondertussen het antwoord heb gevonden. Volgens deze pagina: link, zijn er dus twee dichtingsringen nodig (het gaat over schroef nummer 25).
Groeten,
Kristof
Kijk hier even voor het uitbouwen van de middenconsole:
http://www.vxronline.co.uk/forum/showthread.php?66709-HOW-TO-Remove-and-Fit-piano-black-Centre-Console-and-steering-controls@hawk45 wrote:
Ik heb de schakelaar via e-bay en 1 bij de set die ik kocht dus 1 teveel, als je toevallig een versie zoekt met een automatische
stand.Ik zoek er inderdaad eentje met een automatische stand. Ik heb hier dus eventueel wel interesse in! Ik zal je even pm-en.
Mooi gedaan! Ik ben misschien van plan dit in de toekomst ook te doen. Waar heb jij de schakelaar en mistlampen vandaan gehaald? Autosloop? En wat/waar heb je precies allemaal met de opcom moeten aanpassen? Bedankt!
Ik heb hierover in het verleden wat opgezocht. Uiteindelijk toch maar niet gedaan omdat dit toch relatief duur is. Er is inderdaad een schakelaar aan de spiegelbediening. Omdat deze schakelaar ingebouwd zit samen met de bediening voor de elektrische ramen moet hier een complete andere schakelaar voor gekocht worden. Voor zover ik weet is het niet mogelijk om de spiegels te laten dichtklappen met de afstandsbediening. Je zal dus bij het uitstappen steeds zelf op de knop moeten drukken.
Je hebt volgens mij dus nodig: een nieuwe schakelaar, en 2 nieuwe buitenspiegels. Let wel op: soms is de kabelboom hier niet op voorzien, en moet je ook die zelf nog aanleggen. Dit is echter heel snel na te kijken, door aan de binnenzijde van de deur je tweeter er (voorzichtig) af te trekken. Je kan dan de aansluiting naar je spiegel bekijken. Als je een aansluiting hebt met 5 draden is je kabelboom niet voorbereidt. Als je degene hebt met 7 draden is je kabelboom voorbereidt. Zie deze figuur.
Een Engelstalige handleiding vind je hier terug. Op deze link (waarvan ook de handleiding komt) kan je zelfs een kitje kopen.
Ik zit nu met een ander probleem ivm de stuurbediening. Nadat de nieuwe schakelaars geplaatst zijn werkt alles van bediening perfect, alleen de lichtjes achter de stuurbediening doen vreemd. Als de lichten aanstaan werken ze perfect. Wanneer ik er echter overdag mee rondrijd branden ze heel de tijd heel zachtjes (is bijna niet te zien in buitenlicht, enkel als de auto s’avonds binnenstaat). Ze knipperen dan ook willekeurig (CAN bus verkeer?). Ook wanneer ik de sleutel uit het contact haal, en de lichtjes uitdimmen beginnen ze te knipperen en blijven ze zacht nabranden/knipperen (terwijl alle andere lichtjes van radio e.d. volledig uit zijn). Nadat ik ben uitgestapt en de auto vastdoe gaan ze uit na een 10 tal seconden. Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn?
Allereerst mijn excuses voor het ophalen van een oud topic, maar dit lijkt mij de ideale plaats om mijn vraag te stellen. Kan iemand mij bevestigen dat wanneer zowel de CD70 navi als het cid van dezelfde wagen zijn, inderdaad geen op-com of tech2 nodig is om alles werkend te krijgen? Op de eerste pagina van dit topic is daar wat verwarring rond. Als ik dus de CD70 navi en het cid uit eenzelfde auto sloop kan ik hem zo inbouwen zonder dat er programmeerwerk nodig is? De boordcomputer enzo blijft dan ook allemaal werken? Momenteel heb ik een CD30 MP3 met gid en boordcomputer.
30 september 2012 om 11:19 In reactie op: Stuurbediening boordcomputer doet vaag – Astra H #18063016@Krikke86 wrote:
Ik ben gisteren langs de garage gereden, en mag hem volgende week woensdag binnen doen. Ze gaan vermoedelijk eerst de schakelaar op het stuur vervangen, en kijken of het daarmee is opgelost. Ik hou jullie op de hoogte!
Zoals beloofd even een update. De wagen is een tijdje geleden binnengebracht bij de garage. Daar bleek dat er een probleem was met het scrolwieltje op het stuurwiel (een slecht contact of iets dergelijks). Er zijn toen nieuwe schakelaars besteld, en deze zijn deze week geplaatst. Het probleem is dus opgelost!
Bedankt voor alle reacties.
@Jefkere wrote:De mijne heeft de mod gehad vorig jaar, maar zit met hetzelfde probleem sinds enkele weken –‘
Zal de kap maar zelf eens opengooien om alles weer goed vast te zetten.
JefkereLaat zeker weten of dat het oplost als je wilt!
@dark-divx wrote:is het niet enkel als uw lichten branden?
Nee, het probleem doet zich ook overdag voor. Ik heb daarnet ook even getest en als ik de lichten aanzet blijft de claxon ook werken.
Ik ben gisteren langs de garage gereden, en mag hem volgende week woensdag binnen doen. Ze gaan vermoedelijk eerst de schakelaar op het stuur vervangen, en kijken of het daarmee is opgelost. Ik hou jullie op de hoogte!@stefanDTI wrote:
Staat je verlichting aan als je dit probleem hebt?
En je claxon werkt deze dan ook niet ?
Al een CIM modificatie laten uitvoeren ?Bedankt voor het antwoord. Nee, dit probleem doet zich ook voor als de verlichting uit staat. Of de claxon dan nog werkt moet ik uitproberen, dat weet ik zo niet. Ik heb de auto nog maar een maand in mijn bezit, en weet dus niet of de vorige eigenaar een CIM modificatie heeft laten uitvoeren. Ik alleszins niet. Wat houdt dit juist in? Moet dan de ganse CIM vervangen worden?
Bedankt voor de reacties. Na wat uitzoeken denk ik dat het niet het geluid van de recirculatieklep is. Volgens mij is het geluid van één van de kleppen die de lucht stuurt. Je hoort namelijk hetzelfde geluid als je aan de draaiknop draait om de lucht naar de voeten, het dashboard of bovenaan te sturen (de middelste knop). Deze kleppen worden automatisch door de airco gestuurd (in de auto stand toch). Misschien is het dus inderdaad toch normaal dat deze zich instellen bij het instappen en uitstappen.
Bedankt voor alle reacties!
@MSKamp88 wrote:
Misschien iets heel stoms, maar schoot me opeens te binnen: Is het niet de Navi cd die je hoort draaien (mocht je dat hebben)? Valt mij namelijk wel eens op bij de bedrijfsauto’s op mijn werk.. Mocht je geen navi hebben, beschouw dit bericht dan als niet verzonden :roll:
Ik heb inderdaad geen navigatie systeem. Alleszins bedankt voor het meedenken!
@Slurpy wrote:
Stelmotortjes van de kleppen van de verwarming waarschijnlijk.
Althans bij de omega is dit toch zo. Volstrekt normaal denk ik.Het lijkt inderdaad op het instellen van een of andere klep.
@Opeltje17 wrote:
Bekijk dit filmpje eens http://www.youtube.com/watch?v=q0kAEp5F6ok” onclick=”window.open(this.href);return false; als jij het zelfde geluid heb is het normaal.
Inderdaad, dit is exact hetzelfde geluid. Het is dus normaal dat die klep telkens bij het in- en uitstappen geluid maakt? Waarom gebeurt dit? Heeft dit te maken met een verschil in temperatuur tussen binnen of buiten ofzo?
Hallo iedereen,
Sinds enkele dagen ben ik de trotse eigenaar van een Opel Astra H 1.7 CDTI. Wat rijdt die auto fantastisch! Ik heb evenwel een klein vraagje: als ik net de wagen heb losgedaan en instap hoor ik iets draaien/zoemen achter het dashbord. Dit duurt een paar seconden. Het geluid lijkt hard op het geluid wat ik hoor als ik de recirculatieknop indruk. Als ik het contact terug heb uitgeschakeld, en even in de auto blijft zitten hoor ik opnieuw hetzelfde geluid. Ik vermoed dat de wagen automatisch de recirculatieklep aanstuurt? Is dit normaal dat dit telkens gebeurt, en wat is het nut hiervan? Alleszins bedankt!
-
AuteurBerichten