Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ja mooi werk!
ik vond dat dit vergeleken met andere motoren een redelijk vergevende motor.
dit vooral omdat je verschillende aantekeningen hebt bij dit blok.
bij de krukas poelie, bij de waterpomp, en ook de ontsteking (bij de verdelerkap) zijn allemaal aangetekend met spietjes.
en eerder vroeg ik of het toeval was dat de nokkenas precies boven in stond, dit was dus waarschijnlijk wel zo?
ik heb een imbus sleutel in de bougiekamer van zuiger 1 gedaan, en de krukas gedraaid tot je de zuiger voeld.
toen gekeken waar de kervjes zaten bij de waterpomp en poelie.
water pomp gespannen en toen was het allemaal in orde.
heb wel geluk gehad met de ontsteking want die had ik niet aangetekend.Ik heb hem los, met die andere luchtsleutel in 1x
is wel degelijk nodig! anders krijg je de riem er nooit op!
Was allemaal achteraf wel veel werk en tricky.
Ik ben blij dat ik het gedaan heb omdat ik veel geleerd heb.
Maar als je totaal geen ervaring hebt blijf er in godsnaam vanaf!
Hij loopt weer als een zonnetje, denk dat ik me vrouw maar eens ga opzoeken naar 3 dagen.
Mensen bedankt voor de hulp!nja ik ga er zomeeen weer mee aan de gang maar wat bedoel je met locktite?
dat de dop beter aan sluit op de bout? of echt vast lijmen? :hmmz
is er verder nog iets wat ik kan proberen?
warm maken lijkt me geen optie ivm krukaskeering :???:
en wim bedankt voor de moeite maar kan hem niet binnehalen, krijg steeds een foutmelding!
maar iig bedanktja ben er nog niet aan toe gekomen vandaag.
bijna hele middag bezig geweest om de krukaspoelie los te krijgen!
om gek van te worden!
ik had maar 1 dopsleutel 18 en die heb ik verrot gedraaid met de luchtsleutel.
blijkt dat mijn lucht sleutel te zwak is (325Nm)
dus nieuwe dop 18 halen want zit in geen 1 setje dopsleutels!
morgen kan ik een luchtsleutel lenen met letterlijk meer koppel dan een bugatti veyron, dus hopen dat het daar mee lukt!
iig bedankt voor info olie/kvsnja harstikke mooi om te weten dat ik met jullie hulp bijna niks meer fout kan doen!
aangezien vanmiddag de onderdelen komen kan ik eindelijk gaan monteren!
ik heb nog 2 vragen!1) hoeveel olie moet ik vullen en welke olie?
2) hoeveel kvs moet ik vullen?mvg
hoi heb nog een paar vraagjes voor de zekerheid!
1) ik heb de nokkenas gedemonteerd en niet bewogen, maar het spietje bij de nokkenastandwiel/poulie staat precies naar boven.
is dit toeval?
2) als ik de distrie erop leg, moet ik dan boven beginnen?
3) iedereen heeft het de hele tijd over “heb je hem wel afgetekend?!” heb ik wel gedaan, maar het kan toch niet anders getimed worden?ivm spietje?
4) waterpomp moet ik daar wat aan markeren?mvg
nog een paar vragen,
1) moet de kleppendeksel ook met een bepaalde kracht worden aangedraaid?
2) heeft de nieuwe riem een markering of iets dergelijks?
waar moet ik op letten bij het plaatsen van de riem?
3) de kvs heeft een rood achtige kleur, is dit de kleur, of kan het verkleurd zijn?hey bedankt daar kan ik wat mee!
-
AuteurBerichten