Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Er was een zekering kapot. Het electrisch thermostaatje is stuk en deze moet vervangen worden. Is dit zelf te doen?
Het is nu zo dat mijn motorblokje steeds blijft branden.
Kan dit kwaad als ik er mee door rij?De lijst stond iets (afkorting) op.
Het had te maken met de (her)verbranding van het uitlaatgas. Tijdens de meting was de uitstoot (CO) goed.
Met de APK keuring was het CO gehalte boven de 3 en hebben ze een extra aarding aangelegd van de computer naar de nul van de accu en was de uitstoot weer goed.
Als de motor koud is brandt nu lampje motorelektronica en wanneer de motor warm wordt gaat het lampje van het motorblokje aan.
Dit was in het verleden dus niet het geval. toen brandde alleen het motorelektronica lampje.
Maar kan ik er mee doorrijden?Mijn astra h is erg zuinig. Rijdt bij 120 km gemiddeld 1 op 15. Wel moet ik zeggen bij buitentemp. van ongeveer 20 graden.
Op boordcomputer kun je dit mooi bijhouden!Ja volgens mij wel. Zit rechts van de motor. Net een peperbusje. Stekkertje zit er bovenop. Heb jij de bobine nog vervangen?
Ik zal het laten weten zodra ik de EGR heb schoongemaakt/pakking met één gat heb geplaatst.
Gisteren heb ik zo’n 80 km gereden en de auto stotterde niet.
Nu wil ik gaan kijken of mijn ERG klep vuil is, misschien dat dit de oorzaak kan zijn..??.. Mijn motor is een Z16XEP uit 2005 (astra H)
Is dit het ”busje” wat rechts naast de zwarte kap zit met een stekkertje erop?
Waar moet die losgeschroefd worden? Er schijnen al pakkingen te zijn die de klep afsluiten?Mijn bobine is al vervangen, dus dat veroorzaakt lijkt mij niet het probleem. Ik zou zo 123 niet weten waar ik moet zoeken :(
Ik zal kijken of ik hier iets mee kan.
Waar zit die thermostaat?
Bobine is in 2012 vervangen. Bougies zal ik naar kijken en eventueel afstellen/vervangen. 0.8 mm?? Kan een slechte aarding misschien een oorzaak zijn?
Exact het zelfde wat jij beschrijft. Ik had er donderdag ook weer last van. We waren al zo’n 60 km aan het rijden en tussen 50 en 80 km stottert de auto. Gaat ook vanzelf weer over. Het was toen 24 graden buiten. Bougies weet ik zo niet welke erin zitten. Zitten er nu denk ik 30000 km in. Ik heb het 1 keer gehad met een koude motor. Bij stationair draaien schokte de motor. Later die rit geen last meer gehad. Kunnen de bougies de boosdoener zijn? Aarding misschien?
Ja dat klopt idd. Bij een constante snelheid begint hij te hikken. Vaak als de motor al warm is. Is dit een bekend probleem?
Vandaag het luchtfilter teruggeplaatst. Is eruit geweest, omdat de waterpomp is vervangen. (Astra H) :D
Nu de pomp erin zit wil ik het vloeistof (SP15 speciaal voor GM) erin gieten, maar het laatste restant water wil ik er nog uit laten lopen.
Nu zit er een rode knop onder aan de radiateur om af te tappen, maar ben ik bang als deze losgeschroefd gaat worden, niet meer waterdicht afsluit, omdat deze al 11 jaar dicht zit. Heeft iemand hier ervaring mee?De auto is onder druk gezet en de pomp is idd de boosdoener.
Nu heb ik de pomp vervangen, dat ging prima.
Voor ik de koelvloeistof erin gooi, wil ik graag weten hoe ik moet ontluchten.
Moet de verwarming open…?? Ik hoor graag.Klopt ;) Ik heb helaas niet de kennis in huis van een monteur. Dit is ook de eerste reparatie aan mijn Astra H, maar zo’n pompje is toch wel te vervangen voor een ”leek” ;)
Het gereedschap heb ik er wel voor.Alle vloeistof ben ik verloren. Tijdens het rijden gaf de computer ”koelvloeistof”’ aan.
Het reservoir was toen vrijwel leeg en heb deze bijgevuld met water.
Vanochtend nog weer gereden en ik zag stoom vrijkomen bij het vliegwiel.waar kan ik mijn koelvloeistof aftappen?
Ik zie op de radiateur wel een rood dopje. Moet die eraf geschroefd worden?
Als de motor heet is zie ik lichte stoom bij de dikke slang van de waterpomp naar de radiateur
en hele fijne nevel bij het vliegwiel van de pomp.Ik heb met de auto zo’n 40 km gereden en de tank van de vloeistof is voor de helft gezakt.
Ik zie nergens stoom vanaf komen, maar de motorkap is nat, precies boven de waterpomp.
De rest is uiteraard ook nat aan die zijde.ik zal de motor morgen laten warmdraaien en kom dan met de uitslag. :D
Ja , dat weet ik zeker, want de computer gaf koelvloeistofniveau aan en het reservoir was vrijwel leeg.
Ik heb het bijgevuld met water tot op niveau.
O ja, het is een 16i Twinport :DDe motorkap is ook nat, dus zal ik denken dat de waterpomp defect is, omdat het wiel op de waterpomp ronddraait.
Kan iemand dit bevestigen?Heb de accu van de corsa gepakt en met startkabels gestart.
Auto slaat direct aan en eind gereden.
Accu is weer groen en probleem is opgelost.
Bedankt voor alle tips. ;)Dynamo is niet stuk denk ik. Accu is vrij oud en auto heeft korte stukjes gereden met lichten en ventilator aan.
Ik zal hem aan de lader hangen. -
AuteurBerichten