Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi
Ik zit met hetzelfde probleem. Ventilator doet het alleen nog op standje 4. Opel Astra 2005 station.
Heb een aantal forum posts gelezen en aan de slag gegaan. Maar ik stuit op een probleem. Waar ben ik naar opzoek? Die met de pijl?
Nog een andere vraag: Weet iemand wat voor een maat torx dit moet zijn?
Ik moet de deur begeleider vervangen. Maar geen één van mijn torx set past eigenlijk goed, er blijft een beetje speling in.
Bij voorbaat dank :D
Net weer, zonder problemen, terug gekomen uit Zuid-Frankrijk.
Maar met 274.451km op de teller heb ik mijn Astra F helaas moeten inruilen… :cry De APK zat eraan te komen, en ze was het niet meer waard.Na een aantal Fordjes, Deawoo’s, Renaults geprobeerd te hebben… is het toch weer een Astra geworden. Eigenlijk precies dezelfde, maar dan 8 jaar jonger. :D
Met ‘uitkijken naar een andere astra… ‘ bedoel ik dat ik niet nog een keer zoveel wil uitgeven.
Die 80 euro voor de DHZ garage: Ik was begonnen op de stoep. Maar kon met geen mogelijkheid de moeren loskrijgen met handgereedschap.
Dubbele apk: ik dacht slim te zijn om het bij een andere apk te proberen. Maar daar vonden ze nog meer gebreken.
Kijken of ik de 300.000 km haal dit jaar :D
Update:
APK! :jerry maar het heeft wel wat gekost…
Bij het onderzetten van de veerpoot, wilde de bout van de stuurstang niet loskomen. Ik heb ongeveer een uur lopen :swear om die bout los te krijgen. Uiteindelijk moeten los zagen. :???:
Daarna bij het spruitstuk dichtgeplamuurd bij een beunhaas. Toen dacht ik slim te zijn om de auto gelijk daar een apk te laten doen. Maar daar kwamen nog een aantal punten extra bij de afkeuring. Waaronder tactileren van remleidingen. (totale geschatte kosten iets minder dan 400 euro) Maar het spruitstuk zat dicht. ;)
Ik ben daarna een stuk gaan rijden en het plamuur liet al wat los :???:Massasluiting bij achterlichten: Daarbij lichte ook het mistlampje op het dashboard op. Ik heb alle contactpunten schoongemaakt en een nieuw lampje erin gezet. Daarna was dat opgelost.
Toch maar terug gegaan naar eerste garage gegaan. Die ging voor 150 euro de aandrijfhoes en draagarm rubbers vervangen.
De astra is uiteindelijk net door de co2 test gekomen.
Kosten totaal:
40 euro veerpoot
60 euro voor 2 banden
80 euro Doe het zelf garage kosten
20 euro dichtplamuren
40 euro Apk bij beunhaas
150 euro rubbers
30 euro apk
conclusie: uitkijken naar een andere astra…Bedankt voor de reacties :wors
Ik heb vandaag 2 (bijna) nieuwe bandjes gehaald bij de sloop. 30,-
en een veerpoot. 40,-
Nu het spruitstuk… :hmmz
ik heb niks van die tap spullen, en de ruimte tussen de radiator en het motorblok is erg small.
Hiervoor heb ik blijkbaar een haakse boormachine nodig. :???:Als ik de veerpoot ga vervangen, wil kijken of ik die rubber ook kan doen, anders laat ik die (samen met de aandrijfhoes) door de garage doen.
Aloha
FF update:
Ik was maar weer eens bij een garage langs geweest. Nu Mahmut van Autobedrijf West Sloterdijk. Die zei dat ik eerst maar eens de uitlaat moest vervangen en dan zouden ze eens goed gaan kijken.
En… nadat ik er een nieuwe knalpot onder had gezet. Geen getik meer!!! king: Was het dan toch de uitlaatbuis die ergens tegenaan rammelde.. :shock:Enige opvallende nu is bij de rit naar (nieuw) werk door het westerhaven gebied in A’dam. Bij een paar bochten gaan de voorbanden trillen. Als een soort heftig spoorzoeken. Ik voel het zelfs in het gaspedaal.
Ondanks de twijfelachtige staat van mijn opel, toch maar naar zuid frankrijk gereden tijdens pinksteren :thumb En gewoon met 140 op de teller 12 uur doorgereden. Zonder problemen… (alleen wat trillen bij 110 km p/u, dus ik ga de banden laten balanceren)
Nog even fotootje van de kwart milijoen :kewlpics
Inmiddels is het al 253346 :agent
Update:
Ik heb de aandrijfas vervangen met de sloop as.
Tijdens het vervangen was het opvallend dat er geen olie uit het differentieel kwam.
Bij de proefrit bleek dat het geluid niet weg te zijn. Wel iets minder. Daarna het differentieel helemaal volgegooid met olie.Nu lijkt het wel als de auto warm is dat er nagenoeg geen ratel geluid te horen is. Bij een koude motor, een bocht linksaf en van een drempel rijden geeft het heftigste geluid, dat ook iets door ratelt na het rechtdoor sturen. Wel alleen bij gas geven.
Ik zie er nog een topic is met een vergelijkbaar probleem: viewtopic.php?f=5&t=174793
Het is voor een station 1800cc 16v. Ze hebben de as ook uit zo een gehaald.
40 euro voor een nieuwe? hmmm betere deal king:
Dank TWA voor de tip!Ik heb de aandrijfas hier liggen, 35 eurootjes.
Even goed gekeken bij de demontage. Ziet er simpel uit. Eén vraagje: moet ik de (rode) olie van het differentieel bijvullen? Ik zag niet of er veel uitkwam bij de demontage.Weet iemand of er in de omgeving Haarlem/Beverwijk een mogelijkheid is om een brug te huren om te sleutelen? :hmmz
Ik zie weer hoop voor mijn Astra :wub
Ik ga zo op de fiets bij de sloop langs. Ze hebben nog een auto met aandrijfas liggen.
Top gasten voor deze snelle reply :wors
ik zie dat het youtube filmpje niet getoond wordt. dit is de link: https://www.youtube.com/watch?v=CfpjguyycIA” onclick=”window.open(this.href);return false;
even homokineet gegoogled. Dat is idd waar wat meer speling op zat:
19 februari 2012 om 14:24 In reactie op: iets bij ophanging kapot. Kan ik nog veilig rijden? #17995108Bedankt voor de snelle reactie!
Ik ga morgen na werk zelf sleutelen. Kijken of Opel of Gamo het onderdeel heeft.
Cheers
Heb nu twee dagen met een schone stappenmotor rond gerenden en …
:thumbup FIXED !! :thumbupZe is toch nog 1 keer afgeslagen, waarschijnlijk om het af te leren. Ook gaat het terug vallen naar stationaar toerental veel strakker.
:wors Vele kudos voor Koenelsenaar voor het helpen :wors
Bedankt gasten :wors
Achterruit verwarming: idd uitrekken ventilatie knop
Benzine dop: zou idd op slot moeten gaan maar ijzere staafje is verroest en zit vast…
Hoog op poten: blijft vrij hoog maar voelt soepeler met minder bar.
Oliepijl: Aha, klink logisch. ff bijvullen dus.Achterklepslot: Er zit centrale vergrendeling op. Als ik de sleutel een beetje naar links draai, gaan de deuren op slot. Soms schiet ik door, en draait de sleutel een kwart slag verder. Het voelt alsof het niet goed is en er iets stuk is. Maar dat heeft ook een functie?
Heb een het boekje van de Astra f op het internet besteld. Staat er vast in. :)
Startonderbreker: Het is een unit aan de sleutel hanger die je in een gleuf moet steken bij het stuur. Ik heb auto’s gehad in West Australia en daar is het verplicht voor elke auto. Je zet de sleutel op de (verste) contact stand, dan moet de unit contact maken en dan kan je de sleutel doordraaien en de motor starten. Zonder de unit doet alles het wel maar wil de motor niet starten.
Stappenmotor: Heb het nog niet gedaan. Koenelsenaar van het forum woont in de buurt en hij help met hopelijk een handje. :thumbup
– Waarom moet het carterventilatie pijpje opgeboord worden? En wat voor een maat boortje heb ik dan nodig? (1 mm groter in diameter of radius?)
Thanx
-
AuteurBerichten