Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Probleem opgelost. Ik kon eigenlijk niet anders dan nog maar een dis-bobine te kopen. Bij de locale sloperij voor 3 tientjes.
Dus ja, een gebruikte bobine kan op het zelfde punt weer stuk gaan, is de conclusie. Astra rijd nu weer zonder problemen, ik hoop nu langer als een dagHaasje17 bedankt voor je aanwijzingen.
Het heeft allemaal niets opgeleverd. De bougie kabel is goed want twee en drie heb ik omgewisseld net als de bougies in een eerder stadium. Bobine/module-blok er weer uitgehaald alle connectoren bekeken en voor de zekerheid een beetje gekrast, ook het vier-polige stekkertje wat aangesloten wordt op de bobine ( zie onderstaande foto’s) Al die connectoren zien er trouwens perfect uit, geen spoor van corrosie, mooi blank metaal. Oude blok er zelfs weer ingezet en ook deze blijft hardnekkig voor cilinder 2 geen vonk geven. Er zijn nog twee mogelijkheden denk ik. Of deze bobine/module is ook stuk (van de onderdelenlijn.nl) en ‘toevallig’ ook voor uitgang cilinder 2. Of er is verderop iets aan de hand waar ik geen idee van heb (ik ben maar een amateur-sleutelaar
Welke voltages komen er op dat stekkertje te staan en waar komen deze vandaan? Is dit te meten? Ik ben nu eigenlijk een beetje ten einde raad, het is moeilijk te accepteren dat beide bobines op het zelfde punt stuk zouden zijn (maar niets is onmogelijk natuurlijk)
aha, mooi, vandaar dat ik geen ontstekingsmodule kan vinden, die zit dus gewoon in dat bobineblok. Ik heb bougies gewisseld maar dat gaf geen verbetering. Met stationair draaiende motor heb ik één voor één de kabels van de bobine losgehaald en alleen voor cilinder 2 zag ik geen vonk uit de bobine komen. Die bougie ziet er ook anders uit, alsof er benzine op gespoten is maar geen verbranding heeft gekregen, dat is dan ook logisch als daar geen vonk komt. Dus (ook deze) bobine is stuk of de kabel voor die cilinder. Ga ik morgen even checken, bedankt voor de info! Ik laat nog wel iets weten.
-
AuteurBerichten