Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dank je, dat gaan we dan meenemen/controleren, voor mij is het nog een beetje abracadabra waar je het over hebt maar goed :P
Misschien andere mensen nog ideeën?
Er zijn echt al veel topics over de EGR klep de laatste tijd :P Kben zelf net van mijn EGR problemen af gelukkig, hier in het kort wat je moet doen:
– EGR demonteren, alles schoonmaken met een doek, inspuiten met remmenreiniger
– EGR afdoppen als je dat wilt, dan schijn je er voor altijd vanaf te zijn
– EGR terug zettenMijn topics:
Indicatielampje uitlaatgassen/catalysator
Grotere problemen na schoonmaken EGR-klepEn jahoor, bobine vervangen en hij rijd weer als een zonnetje! :D
Hij staat sinds gister bij een goede kennis welke toch de bobine als veroorzaker zag.. hij zei dat 1 bougie niet meedeed en hij is vandaag om een nieuwe bobine geweest.. ik wacht nu af op een telefoontje dat hij inderdaad weer 100% in orde is..
Ik ga vanmiddag even rommelen dan, voorlopig plan van aanpak:
– met water/zeep en een schuursponsje eerst heel de gordel schoonmaken.
– helemaal uittrekken, in het begin beetje WD-40 spuiten, paar keer heen en weer halen/spuiten en herhalen..
– hele gordel droogmaken/WD-40 uitvegen/smeren over de hele gordel..Moet wel lukken zo toch?
maar waarschijnlijk is het oprol apparaat toch vies? Hoe kom ik daar bij dan?
Of is het echt alleen de gordel zelf schoonmaken?
Ik kom uit Middelburg, Zeeland :)
ehm de bougierail dat is toch de bobine? Op mijn bougies zit dat blok, maar dan kan ik toch niet meer starten? Ik vat hem niet helemaal :P
Misschien zegt het niks, of juist alles: maar ik merk dat ie ontiegelijk zuipt.. normaal ongeveer 400 kilometer op een tank van 50 liter (veel korte stukken) en nu zit ik na 130 kilometer al op 25 liter!!
Net alle vier de bougies vervangen, totaal geen verschil :(
Ben net naar de garage geweest om weer wat te informeren.. ik startte hem en hij zei gelijk dat het leek alsof hij op drie cilinders liep.. ook na wat voelen vond ie dat er ergens een vacuumlek zou zitten..
Nu vind ik het raar dat ik daar ineens last van heb na het schoonmaken van de EGR-klep..kan me ook niet voorstellen dat we een kabeltje losgetrokken hebben omdat de EGRklep zo goed te bereiken was..geen rare manoeuvres uit moesten halen enzo…
Is het nu lastig om zo’n vacuumlek op te sporen (dan denk ik door zelf maar met een rol ductape op zoek te gaan en af te plakken) of moet ik daarvoor echt naar de garage?
hooguit kan er wat vuil wat aangekoekt zat aan de EGR zelf in de EGR zijn gevallen toen ik het lospeuterde met een schroevendraaier, maar dan hebben we het over kleine hoeveelheden.. zoals ik zei, tijdens het gasgeven vloog er genoeg uit, dus lijkt me dat er niets of weinig inzit..
Maar voor hetzelfde geldt heeft het niet veel nodig natuurlijk…
Ik hoor nu via via ook dat het vervangen van mn bobine een oplossing kan zijn, dit ivm het ‘gevoel’ dat de motor op 3 cilinders loopt… wat vinden jullie?
Ja als we de sleutel daar voor hadden gehad hadden we hem ook zeker losgehaald, maar nu dus maar zo goed mogelijk gedaan… maar aangezien hij slechter ging lopen nadat we de EGR schoonhadden gemaakt kan het bijna het gasklephuis niet zijn toch? ik durf niks met zekerheid te zeggen maar ik gok dat toch mijn EGR vervangen moet worden?
Morgen ga ik naar dezelfde garage toe die hem hadden uitgelezen, laten luisteren naar de auto en vertellen wat ik er allemaal mee heb gedaan en horen wat ie zegt…
We kregen het gasklephuis niet los omdat daar 5 bouten of schroeven op zitten met een kop waarvan wij geen sleutel hebben :P soort torx maar dan gespiegeld zeg maar (uitwendige torx kop)..
Net met remmenreiniger rondom het gaskleppenhuis gespoten tijdens het stationair draaien en doordat hij in de klep zelf spoot viel hij uit.. verder zien alle slangen en aansluitingen er goed uit..
Bedankt voor je suggestie, we hebben het net geprobeerd.. hij was niet heel erg vies, maar goed schoongepoetst en ingespoten met remmenreiniger, maakt helaas helemaal geen verschil…
Heb je hier wat aan?
origineel gepost door j.pons
chromen deurhendels plaatsen astra g (overgenomen van astra friends.be)eerst en vooral het beste is je deurpaneel van je auto te halen, zodat je alles op het gemak kan doen.
wat hebben we nodig : – de chromé hendeltjes en een punt tang
nu als je het deurpaneel er hebt afgehaald heb je normaal al de cover van de hendels erahgehaald maar hier laat ik je toch nog eens zien hoe je deze er het makkelijks afhaalt zonder al te veel beschadigingen
met een plate schroevendraaier stilletjes kracht zetten zodat het er uit klikt
en dan gewoon trekken, en terwijl de klink open houdenen het schuift er gewoon afdaarna nemen we een punt tang (en hier is wa geduld voor nodig) en trekken we het pinnetje er uit
al dit er uit is moet je opletten dat je het veertje (in het rood omcirkelt) niet verliest.
dan kan je de klink verwijderen en de nieuwe in de plaats zetten zelfde stappen in omgekeerde volgorde dan
pinnetje er terug in en klaar is keesresultaat :
23 oktober 2010 om 10:21 In reactie op: Afstandsbediening Centrale Deurvergrendeling Kaputt #17746735heb je hem al gesynchroniseerd met je wagen? Misschien dat de afstandbediening wel werkt maar de ‘link’ kwijt is met jouw auto..
Als het echt einde verhaal is had een maat van me nog een goede tip :P gewoon je sleutel dichtlijmen en naar de dealer gaan om te vragen of ze het batterijtje verwisselen, gevolg is dat zij hem kapot moeten maken en gratis een nieuwe geven :Ppitten lijken goed? Heb je al geprobeerd er een nieuwe lamp in te stoppen? Bij mijn astra is het grootlicht een andere lamp dan mn dimlicht..
Heeft iemand een handleiding voor het schoonmaken van je EGR klep?
Blue Dragon, is dat de EGR die je daar hebt schoongemaakt?
Ben net terug van de garage waar hij is uitgelezen, de foutmelding had te maken met het recirculatie systeem van de uitlaatgassen en volgens de monteur was dat dus de EGR-klep..
Een nieuwe kost me 200 euro en dan nog de arbeid erbij, schoonmaken kon ook een oplossing zijn volgens de monteur.. hij heeft me dat ding aangewezen, is het lastig om hem zelf eraf te halen en schoon te maken? Misschien bestaan er handleidingen voor…
Ik heb net het oliepeil gecontroleerd, welke te laag zat.. kheb de olie gelijk bijgevuld en de motor gestart.. de eerste paar seconden liep hij weer op naar 1500 toeren in zn vrij.. daarna zakte hij gelijk terug en liep hij mooi stationair… paar keer in zn vrij toeren gemaakt tot 3000, dan 4000 en steeds wat meer toeren, zakte elke keer goed terug.. lampje brandt ook niet meer.. daarna een rondrit gemaakt van 10 minuten.. tot 90 km/u gekomen (mag niet harder hier :P ) en alles draait als een zonnetje.. lampje brandt niet, motor klinkt goed en draait lekker.. erg vreemd..
Ik heb een afspraak gemaakt bij een garage vanmiddag om hem uit te lezen.. ben benieuwd…
Dat maakt toch niet uit lijkt me? Het slimste is dit om het op de uiterste punten van de uitstekende delen te doen (bumpers).. Niet dat je ze schuin onder de bumper zet en dat er nog wat bumper buitenhangt zeg maar..
Astra-G-CC X1.6XEL
mooi dus! :D
-
AuteurBerichten