Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Geef dat maar als reactie op elk autoprobleem hier op het forum…
Verschil tussen stationair en bijv 3000 toeren is het aantal kleppen wat beschadigd zal raken. Met een beetje geluk maar 2 kleppen.
Mocht je water niet vertrouwen, dan kvs of idd remmenreiniger. Maar bij een kop maakt het niet uit, aangezien dit aluminium is.
Ik verwacht er geen schade, maar je zou ook eens een kijkje kunnen nemen bij de zuigers.Simpel samengevat; de krukaspoelie is niet meer direct verbonden met de krukas? En dus is de timing er compleet naast?
Wat je zou kunnen doen, is de kop eraf trekken en zelf een inspectie doen op de kleppen. Mocht je heel veel geluk hebben, dan kan je de kleppen vervangen die geraakt zijn en je kan weer verder. Een volgende stap zou zijn dat de klepzittingen beschadigd zijn. Deze zijn meestal nog voor een redelijke prijs te herstellen of te vervangen. En mocht het helemaal mis zijn gegaan, dan zijn je klepgeleiders beschadigd, en dit kan bij de verkeerde revisieboer een aardige bak met geld zijn.
Testen in hoeverre de kleppen niet meer afdichten; kop ondersteboven leggen (kleppen boven) en een laagje water bovenop gieten zodat de verbrandingskamer gevuld is. Als de kamer binnen no-time leeg gelopen is, weet je dat er in die ruimte een beschadiging zit.
Heb 3 weken geleden nog 2 dames (Hongaarse) een lift gegeven. Waren zo slim om met een van hun fietsen tegen een stoepje op te rijden, waarbij er dus een slag in het wiel kwam; en Hongaren kennende, waren ze aan het proberen om het wiel rechter te krijgen.
27km verder heb ik ze voor hun huis afgezet en werd uitgenodigd om diezelfde zaterdag nog even langs te komen.De rest blijft aan mijn zijde ;P
Die prutzooi die ze tegenwoordig in de winkels verkopen zijn max 6mm2, waar je maar een waardeloos amperage doorheen geduwd krijgt.
Zelf heb ik een goedkoop setje aangeschaft (slechte dus), de kabels er vanaf gehaald en degelijke voedingskabels uit een elektro schakelkast ertussen gezet. Deze zijn ruim 28mm2 dik. Ook heb ik aan de uiteinden van de kabels 10cm gestript en zo dubbel gevouwen (via de achterkabt) in de bek van de klemmen, zo maakt hij optimaal contact met de accupolen.
Er zijn naar mijn weten geen verschillen tussen benzine – diesel auto’s, enkel dan de oude auto’s met 6V ipv 12V. Vrachtwagens zijn bijna altijd 24V.
Theoretisch kan je die ook wel starten, maar dan met 2 LOSGEMAAKTE auto-accu’s en in serie verbonden.Schroefdraad gewoon schoon en droog erin draaien. Het enige wat je op je bouten zou moeten spuiten is remmenreiniger om ‘m schoon te krijgen.
[Verwijderd door mij]
10 augustus 2013 om 21:05 In reactie op: wifi OBD-II auto diagnose tool voor Apple iPad iphone #18162745Heb wel zoiets van autowolf.nl, maar die werkte totaaal niet. Mijn mening; OBD2-tools alleen gebruiken icm Bluetooth of kabeltje, en het liefst een OP-COM.
@Oenatje wrote:
jullie altijd met je hamer, is gewoon niet nodig, strax is de boel weer kapot met die beun manier
Nee, daarom gaan sommige mensen ook voor de spanbanden ipv de hamer, of een combi ervan soms ook :P
Ja, en die zijn ook bijna aan de beurt. Geef ze nog 3 maanden voordat ze open staan.
Laagje vulkaniserende tape doet wonderen :PAangekomen op het werk met een bijna leeg tankje. Dus maar voor het gemak even de ANWB gebeld, en die kwam tot de conclusie dat het kunstof T-stuk kapot was wat bij de aansluiting naar de kachel.
Goed en netjes geholpen.
Is het allemaal plug en play met de accu? Weet niet of er iets opnieuw ingesteld moet worden?
Net eventjes gekeken, maar het is echt een hel om bij te komen :P Mooi begin zou zijn om de accu en turboslang af te koppelen…
Het is waarschijnlijk wel op kenteken te krijgen, alleen is het een auto van na januari 1998, wat als resultaat heeft dat je niet klaar bent met een simpele omkeuring van ±55,-.
Kort maar krachtig; ja
Bij het vervangen van de distributie altijd de waterpomp, spanrol en geleiderollen vervangen.
M’n collega kwam nog met een interessante theorie, alleen weet ik niet of dit van toepassing is op m’n dieseltje. Hij kwam ermee dat ‘t misschien kan liggen aan te timing van de brandstofpomp en/of vervroeging.
Niet al te lang voordat ik ‘m kocht is de distributie vervangen, dus kans dat hij er net een tandje naast staat ofzo?Ik weet’t verder niet, ik gooi alleen zijn theorie in de groep. Misschien dat iemand dit kan bevestigen / ontkrachten?
Schokdempers vervangen door Monroe Reflex schokdempers. Lijkt nu net een kart van 1295kg :P Hierbij ook de lagers, rubbers, aanslagblokken en beschermhoezen vervangen, en aangezien toch alles al los lag; stabilisatorrubbers vervangen. Deze waren al aardig verbrand…
Al met al een hele productieve dag :DWaarschijnlijk zit hier een stukje natuurkunde achter, maar toen ik de airco probeerde bij de aankoop (en dus al aardig vergaan was), werd er vrij weinig van het vermogen gevraagd, nu dat ik ‘m heb laten schoonmaken en vullen, begint hij er toch moeite mee te krijgen. Dus heb zo’n idee dat het daar ook aan ligt.
@WimV6: Sinds ik een dieseltje heb, is het inderdaad al veel te vroeg schakelen, zeker gezien het grote koppel onderin :P Al ging het bij de 2.6 V6 niet veel anders :P In beide gevallen toch al bij de 2100 a 2300 (dit is de max koppel).25 juli 2013 om 18:24 In reactie op: Helaas motorblok naar zijn kl.te x16xel[[UPDATE!!!!]] #18158099Ja, leuk… Maar wat als de vorige eigenaar de swap heeft gedaan en niet door heeft gegeven?
@stefanDTI wrote:
Voor de GTC had ik een H 5deurs diesel Z17DTH en daar merkte je helemaal niks aan als de airco aan ging.
Nou, ik merk er anders toch aardig wat van ;) Beetje het idee alsof er opeens 4 mensen in de auto zitten ipv 1…
24 juli 2013 om 22:33 In reactie op: Helaas motorblok naar zijn kl.te x16xel[[UPDATE!!!!]] #18158092Geen van de eerdergenoemde is veranderd, dus naar mijn weten hoef je niets te laten herkeuren.
Is maar goed dat ik geen uren ben gaan rekenen voor de revisie :P
Kan het geld goed gebruiken voor wat reparaties / updates aan m’n Astra, en een opknappertje van het huidige motorblok wat in de Vectra ligt.Had het blok een paar weken terug op MP gezet om te kijken hoeveel interesse er is, maar blijkt dus al niet veel te zijn.
Heb vandaag wel een mail gekregen van iemand die geïnteresseerd is in het motorblok. Hij wilde weten wat m’n uiterste prijs is (advertentie is bieden vanaf 1000,-). Dus ik gaf aan dat ik er 1400,- voor wilde hebben (heb een hekel aan dit soort mensen, vandaar -_-).
Nu verwacht hij dus een blokje te ‘krijgen’ voor minder dan de 1000,- die in de ‘bieden vanaf’ staat :PSinds mijn reactie niets meer terug gehad ^_^
@SiggieTigra: Bedenk het maar zo; hij boort zich vanzelf een keer in een boom of huis, of raakt z’n rijbewijs kwijt vanwege dit soort acties. Je kan je er wel druk over maken, maar de bestuurder zal toch niet luisteren…
Probeer de veer bij een sloop te krijgen. Nieuw zijn ze aardig aan de prijs ;)
Remmen, daarbij ga ik altijd voor Zimmermann-schijven en TRW blokken.
Ashoezen kunnen qua prijs variëren tussen de 10 euro en 30 euro per stuk (inclusief vet en klemmen).Stuurpomp van een Vectra B is gewoon een simpel pompje zonder electronica. Neem aan dat dit dan allemaal snelheidsgeregeld is ofzo?
Hoe dapper ik ook probeer te rekenen, aan de 2800 euro kom ik niet :P
-
AuteurBerichten