Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
zo lichter help ook niet zoveel.het lichter maken en kleiner maken van de buitendiameter van de krukwangen ga je merken. dit merk je niet eens en de krukas is ook minder sterk!
18 september 2011 om 03:31 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373383:thumb Ok, miss dat je een goed koppel hebt je met die bak nog iets kunt pakken! dat hij in elke versnelling net iets meer versnelt. het begint bij mij ook al te kriebelen om iets te gaan bouwen voor de sprint.ik doe nu 10 jaar aan autocross en ben aan wat nieuws toe ;) maar zou het ooit zover komen, word het een audi quattro.wat je ook nog kan doen is veel overtollig plaatwerk er af boren.doen wij ook in de cross wat lichter wat sneller king:
gr jan17 september 2011 om 15:39 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373281Ha Marcel, zag je gister rijden.Ding gaat hard!Heb je de f18 bak er al achter? of nog steeds de f20?
gr jankan best hoor, ik draai ze altijd uit en zet de tractioncontrol klep er in.deze is 2 a 3mm groter.
bij de nac in friesland rijd er 1 met een vrijestandaard calibra turbo.standaard motor met mtech chip. deze rijd redelijk mee tussen de emming motoren…..
nee, alleen de carter ontluchting komt er boven uit.
kijk ook even of alle vacuum slangen er op zitten of gaar zijn.
zitten 2 op en soms 3.ik heb het ook wel gehad met mn cross astra dat en een paar zandkorrels tussen de gasklep zaten met de wig.beide gaskleppen heb ik open gezet en schoongemaakt met remreiniger.toen liep hij weer normaal.je kon het niet zien dat hij niet goed sloot.misschien zit er bij jullie ook wel wat vuil tussen. kool/vet/zand enz…wel goed schoon maken bv met wat pers lucht er bij want het zit vaak in de hoekjes waar je niet bij kan.als de stappen motor vast zit geeft hij onregelmatig ongeveer 4500 toeren..geeft uitzichzelf gas. controleer ook even of de stekkers wel de pinnetjes nog goed in zitten,deze willen er wel eens uit liggen.
gr jandop dan ff de stappenmotor af. bv kurk in slang.loopt hij dan goed zit het probleem bij je stappenmotor…
zuigt vast ergens valse lucht. is ook moeilijk oordelen op afstand…
5 januari 2011 om 15:50 In reactie op: Komt geen warme lucht uit kachel in de auto… Wat kan ik er #17785549bevroren of verstopt of er komt geen water door…..
4 januari 2011 om 19:21 In reactie op: Komt geen warme lucht uit kachel in de auto… Wat kan ik er #17785544denk ook niet dat het een diesel pomp is maar bv een 1.8 8v of 1.8 16v benzine.trouwes er er wel een 1.8 diesel?
4 januari 2011 om 18:52 In reactie op: Komt geen warme lucht uit kachel in de auto… Wat kan ik er #17785541wat motorcode heeft een 1.8 diesel? ik heb nooit geweten dat een diesel ook een pomp in de tank heeft.of is dat geen astra f?
1 januari 2011 om 21:53 In reactie op: Komt geen warme lucht uit kachel in de auto… Wat kan ik er #17785529deze ombouw heb ik gedaan.gewoon pomp van gsi er in zetten en klaar.anders zit je weer met losse pomp en slangen te kloten.heb trouwens wel pompen liggen.
mijn ascona type c 2 deurs c20let is verkocht zonder motor maar word gerestaureerd zo goed ik weet en komt c20xe in.weer orginele nederander gered
gr janfoutje…:P
verkeerde topic aars :cool:
zitten deze lichte krukassen alleen in de 20xe? of ook nog in de c20xe van bv een kadett uit 89?
gr janals je de stappenmotor er af hebt kun je hem makkelijk even testen.je hebt een plus en min en even op de accu aansluiten.als je een klepje open en dicht ziet gaat werkt hij prima.ik cross met de c20xe en hij liep precies zo als jij zegt en toen zat bij mij de stappenmotor vast.of hij zuigt ergens valse lucht aan?
jf-23-sp ascona van mij,blauw metallic deze had ik een c20let in gehangen.rondom schijfremmen en 5 gaats calibra turbo remmen,16 inch 5 spaaks velgen verder in orginele staat.
ik ga de auto verkopen zonder turbo motor en heb de 1.6 (90 pk) er nog bij maar missen paar dingetjes van af.heeft iemand hier intresse in? hijs belastingvrij en is een harde opknapper! oja er zit een f16 5 bak achter.auto is niet versleuteld of misbruikt aangezien ik er misschien 20 km mee gereden heb. stuur maar u2u bij intresse.
gr janik heb de bak al uitelkaar.moest inbusje los achter keerring.
gr janidd meestaleen zandkorrel die tussen je stappen motor zit.knijp de slang welke naar sfi bak loopt eens dicht.als hij dan goed loopt is het je stappenmotor.
ik heb al een een c18xe in een 1.4 i astra gebouwd en moest idd de pomp ook ombouwen.deze had te weinig druk…
even de klepstoters uitelkaar halen. olie er uit drukken,dagje in benzine weken en nogmaals kogeltje indrukken en olieresten er uit drukken. vaak is het gewoon dikke smeerdrap waardoor de stoters gaan tikken. komt vaak door te te laat met beurtjes waardoor de olie dikker word. je ziet soms wel carterpannen waargewoon een soort koolaanslag in zit….komt door achterstallig onderhoud…
de nieuwere x2.2 heeft balansas….
-
AuteurBerichten