Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Haasje17 wrote:
Het komt er dus op neer dat je niks kunt gebruiken van een c20xe of je moet de kop en zuigers ervan overzetten in je x20xev.
En dan ben je een zo goed als nieuw motorblok aan het opbouwen.Wil je vermogenwinst behalen zul je opzoek moeten gaan naar spagettie spruitstuk en scherpere nokkenassen voor een x20xev, bijvoorbeeld die van een x20xer.
wilt nog niet erg lukken om die te vinden.
@2000 wrote:
Ik zou de keer ringen wel vervangen (je hebt ze toch liggen), het enige lastige is/wordt de krukaspoulie bout, die zit erg vast en is trouwens ook een rekbout. Er zijn aardig wat c20xe’s stuk gelopen door het niet vervangen van deze bout na demontage.
Als ik die krukaspoulie niet loshaal is er toch niks aan de hand? Juist omdat hij zo vast zit en weer knetterhard aangedraaid moet worden. Of is de krukasbout goed te doen met een grote momentsleutel?
Aangezien het motorblok toch een stukje omhoog moet omdat ik anders niet de spanrolbout kan vervangen, ga ik dit weekend de complete distributie vervangen, samen met een nieuwe waterpomp en spanner/looprol. Ik krijg er nokkenaskeeringen en een krukaskeering bij, deze hoeven niet perse neem ik aan aangezien ze nu gewoon goed zijn?
@johanhummer9 wrote:
of een boutje oid ergens oplassen en dan ff voelen of die vast zit
Dit is heeel herkenbaar, al 3x gehad dit weekend :hmmz
Prima, ik ga een nieuwe bout halen en ga de boel op spanning zetten. De originele veer heb ik niet, die ga ik ook bestellen.
Bij mij was een bout niet aanwezig in de d-riem kap aan de onderzijde.
@Vannos wrote:
Controleer alle wielen eens, op het wiellager, soms lijkt het alsof het bijv linksvoor is. maar kan het net zo goed van de rechterkant komen. Soms is het zo slecht te horen dat het misschien wel eens de achterkant kan wezen. Maakt het vaak genoeg mee.
Hmmz nu zeg je me iets… Rechtsachter is mijn velg krom, deze wordt vrijdag gericht… Jeetje nog meer om te testen haha :jerry
@81supporter wrote:
@KiLLaHeRTz wrote:
Heb net de tip gekregen om tijdens het draaien van het wiel de schokbreker te voelen, trillen is wiellager kapot? Ga ik vanavond proberen :)
Niet tijdens het rijden toch met 80kmh ?
:jerryHaha had die vraag eigenlijk van despie verwacht :jerry
Heb net de tip gekregen om tijdens het draaien van het wiel de schokbreker te voelen, trillen is wiellager kapot? Ga ik vanavond proberen :)
@Despie wrote:
Daar heb je gelijk in. Maar vanuit stilstand een bocht draaien hoor je dan ook geratel? Dan kan het namelijk ook je homokineet nog zijn! En anders ben ik bang dat het inderdaad in je bak zelf zit! :thumbdown
Hoe bedoel je stilstaand een bocht maken? Lijkt me lastig :jerry
Maar homokineet bonkt meer, die zingt eigenlijk nooit…
Nope geen speling… Net gecontroleerd.. Wel hoor ik een ratel uit de bak komen, morgen even olie controleren.
Wat ook is, is dat bij een boch naar recht de as naar buiten getrokken wordt en het baklager dus een andere belasting krijgt. Hierdoor kan het geluid natuurlijk ook veranderen/verdwijnen.
Audio verder ingebouwd. 2x Kicker L7’s 12″ op 2500Wrms
@81supporter wrote:
@KiLLaHeRTz wrote:
Carterpanpakking vervangen bij mn calibra turbo…. Wat een werk zeg, je er nergens echt goed bij
Ik vond dat bij mijn auto een van de makkelijkste klussen.
Zeker met die nieuwe verbeterde pakking.
Maar je Calibra bakent zijn terrein niet meer af en dat is ook wat waard.Morgen gaat bij mij de complete RVS uitlaat set eronder , van spruitstuk tot einddemper.
Zou eigenlijk vandaag gebeuren maar helaas.
Tevens nieuwe distributieriem + rollen + waterpomp + polisnaar + benzinefilter .Bij mij zit de 4×4 bak tegen mn carterpan aan, dus moeilijkere klus dan bij een c20xe :swear
Hmm :( heb nieuwe bougies besteld, misschien lost dat iets op. Verder nog iemand die iets weet?
Carterpanpakking vervangen bij mn calibra turbo…. Wat een werk zeg, je er nergens echt goed bij
Afspraak werd gemaakt omdat ik toevallig ook met een maat naar een auto in het noorden ging kijken. Dit bleef echter een tijd onduidelijk of hij wel kon gaan ivm verzekeringswerk etc. Hij kreeg echter vorige week te horen dat hij kon fluiten naar zijn geld, dus de hele rataplan gaat niet door.
Als je motorkap geen logo had en je had je voorbump nog, had ik misschien zelf wel die 200km gereden. Echter wil ik logo-loos gaan dus helaas, ik heb die 400km totaal er niet voor over.
Jouw motorkap heeft een logo, mijne niet. Heb even geen tijd en zin om 200km te rijden voor een paar dingen :thumb
16 Knock sensor 1 No change in voltage
Staat toch op je tellerunit? M = mechanisch en K = elektrisch ofzo?
Dan moet gewoon de versnellingsbak gewisseld worden voor een niet ABS variant.
@injected, haha was de mooste foto dat ik op mn laptop had staan na het poetsen :)
@Dikkeminne wrote:
mooi motorblok, al snap ik de functie van het openluchtfilter niet zo goed. hij zuigt nu warme lucht op wat mijns inziens vermogen kost aangezien er in warme lucht minder zuurstof zit dan bij koude lucht. (tenzij je een gat hebt in de zijkant van je scherm)
of zie ik dit verkeerd??Meer lucht maar ook warmere lucht. Er zit een koude lucht aanvoer op maar het blijft warmere lucht idd. Zat er al op bij de aankoop.
Maar heeft niemand meer een idee waar het vandaan kan komen?? De rubberen ringen(kleine en grote) heb ik al vervangen!
Als het olie lampje al ging branden zat er nog maar een liter in ofzo. Hij vult 1L bij, er gaat rond de 4L in. Dus gewoon 2L bijvullen ;)
@KiLLaHeRTz wrote:
De verdeler heeft een stang richting de uitlaat nokkenas, daar zit één kleine rubberen ring op en een grote. Deze heb ik beide al vervangen, toen was het probleem een paar weken weg, nu is het weer terug
Heb de kleine “miniring” al vervangen en de grote dus ook.
Hier lekt hij:
Hij lekt dus nog ruim voor de verdeler. Nog voor de connector.
Je kunt echt de gekste dingen krijgen met massaproblemen king:
Controleer eerst eens alle kabels, uiteinden schoonmaken met contactspray en de rest van de contacten ook. Kijken of dat iets oplost.
-
AuteurBerichten