Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Monteur gesproken. Zuigveren versleten helaas. Nieuw motorblok incl. arbeid zou 1500 euro kosten.
Zonde, auto is echt in goede staat mits je op 4 cylinders draait, wat nu (tijdelijk) het geval is na het vervangen van de bougies.
Mocht een handig iemand interesse hebben in deze auto laat het me weten via een PM. Alle mogelijk opties incl. stoelverwarming zitten eraan.
Ik ga opzoek naar een andere auto :(.
Hallo Liviu2004, dank voor je reactie. Ik weet het niet, ik zal de monteur eens vragen om daarnaar te kijken. Dank!
27 augustus 2015 om 09:08 In reactie op: [Astra H GTC 2006] Motormanagement lampje knippert #18273690POST UPDATE 27 aug 2015
Porbleem eindelijk OPGELOST!!!
MET DANK AAN: bart-gsi
Probleem: Inlaatspruitstuk verstopt met vuil
Reden: Continu TE zuinig rijden (lage toeren in elke versnelling)
Oplossing: Schoonmaken :D
Kosten: Schoonmaken Inlaatspruitstuk 500 euro
@liviu2004 wrote:
@keysersozeh wrote:
Of woont iemand van jullie in de buurt die mij kan helpen. Zit momenteel met de handen in t haar :S.
Ik heb hier een computer voor uw motor. Stuur me het chassisnummer, zodat ik het kan programmeren. Misschien kunnen we het testen op uw auto.
Thanks. Ik heb t chassisnummer zojuist in een prive bericht naar je gestuurd.
@bart-gsi wrote:
nog een tip van een ander topic..
wil je geklapper van je inlaat voorkomen en dat ze bij de garage zeggen dat je nokkenas lagers eruit liggen..
als je de inlaat gaat schoonmaken heb je deze toch al in 2 delen liggen ( inlaat bestaat uit 2 delen) er zit een metalen plaatje met 2 boutjes in.. die kan los komen door trillingen.. haal deze los en doe er wat locktight aan en weer vast.. dan heb je daar later geen probleem mee en dat je inlaat er WEER af moet…
https://www.youtube.com/watch?v=vj96BtmHOyE” onclick=”window.open(this.href);return false;Goeie! Doen we ook.
@bart-gsi wrote:
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php/750006-P0300-p0301-p0302-p0303-p0304-p0314/page2
deze link samen gevat: probleem schijnt vaker voor te komen.. haal je inlaatspruitstuk los en maak deze schoon inclusief je EGR je inlaat zou verstopt zitten met zwarte troep van de motor…
Pfffff eindelijk een oplossing waar ik een goed gevoel bij heb!
Ook omdat ook ik meerdere foutcodes heb gehad behalve de p0301…
Contact met mn monteur gehad, deze oplossing gaan we proberen in te plannen deze week.Oh en dank Bart!
Ik meld me zodra ik meer weet.
@Opeltje17 wrote:
Kijk mijn vorige post, kan je wel stellen zijn vaste stoters.
Thanks Opeltje17, inmiddels gedaan, had geen effect.
We zijn inmiddels 3 garages en 3 maanden verder en het probleem bestaat nog steeds.
De laatste garage stelde dat het zeer waarschijnlijk een computer issue is.
Ik heb daarna bij 2 andere garages geprobeerd de computer te laten herstellen (flashen?). Zonder succes helaas.
Bij de Opel garage Ede aangekomen en alles uitgelegd. Zegt de hoofdmonteur: “Alles wat wij kunnen doen heb jij al gedaan”. Hielp niet echt die opmerking. Toen ik vroeg of t mogelijk aan de computer ligt was ook volgens hen die mogelijkheid groot. Specifiek vroeg ik of de auto computer een cilinder kan uitschakelen. Het antwoord daarop was ja. Ook zeiden ze dat als ik de auto bij hen aanbood voor reparatie dat zij dan alles wat ik al gedaan heb opnieuw zouden doen alvorens er naar de computer gekeken werd (??).
Bang voor hoge kosten heb ik nu de vraag, is er misschien een garage in de buurt van Ede die Opel gespecialiseerd is. Of woont iemand van jullie in de buurt die mij kan helpen. Zit momenteel met de handen in t haar :S.
p.s. Bij hoge toeren lijkt het probleem veel minder snel op te treden dan bij lage.
@Haasje17 wrote:
Zijn je kleppen al gesteld?
Hoi Haasje17, allereerst bedankt voor je reactie.
Wat betreft de kleppen… hierover zei “pixels66”:
“Volgens mij zijn de kleppen hydraulisch bij deze auto, dus die kun je niet handmatig strakker stellen..”
een paar posts terug.Of kan het volgens jou wel?
POST UPDATE 9 APRIL 2015
Gisterenmiddag de auto van de garage afgehaald. Die hadden dus de injectoren ge-checked en gereinigd zoals door Opeltje17 aangegeven. Tijdens het invoegen op de snelweg is het probleem in post 1 teruggekomen. Knipperend geel motorlampje bij gas geven boven de 50 km en duidelijk algeheel krachtverlies door uitvallen van cilinder 1.
Even op een rij wat al gedaan is:
– Bobines en bougies vervangen
– Kleppen en cylinders schoon geblazen en gespoten
– Schoonmaakmiddel bij oude olie gedaan en 15 minuten gereden
– Oliefilter vervangen
– Olie volledig ververst
– A Merk schookmaakmiddel bij een kwart tank benzine gegooid
– injectoren gereinigd:(
Iemand andere opties?Bedankt voor de reacties SimpleFace, Opeltje17.
De injectoren zijn in de garage vervangen nav. opmerking van Simpleface. Alles waar men bij kon is tevens schoongemaakt. Volgens de garage is het euvel nu opgelost. Men heeft mij geadviseerd om geen euro 95 meer te tanken (serieus.. 98 voor een auto van bijna 10 jaar oud?).
Toevallig moest de auto ook gekeurd worden.. daaruit kwam dat er ook een gat in de einddemper zit.
De leverancier van de garage levert een nieuwe einddemper voor 192 euro.
De kosten zijn 92 Euro bij Mister Auto: http://www.mister-auto.nl/fl/einddemper-knalpot/opel-astra-h-gtc-1-6-105pk_v18296_g3437.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Dus ik bestel de eindemper van Mr. Auto lijkt me en laat t eronder zetten door de garage.
24 februari 2015 om 15:08 In reactie op: [Astra H GTC 2006] Motormanagement lampje knippert #18273673@pixels66 wrote:
Volgens mij zijn de kleppen hydraulisch bij deze auto, dus die kun je niet handmatig strakker stellen..
Ff kijken of Wim, Carlo, of Opeltje17 meelezen, misschien hebben zij ideeen..Thanks pixels66. Hoef ik dat ook niet meer te proberen. Kost tijd en geld, dus bedankt!
Ik ga waarschijnlijk eerst “Forte” aan mn bezine toevoegen en de motor een uur laten draaien… voordat ik de opel garage bel.http://static.drentsemotorenrevisie-webshop.nl/Files/2/29000/29829/Attachments/Product/9k7OH06g9B64p733s658161aQ8eBB257.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Als ik alles zo lees.. maakt t nogal wat onderdeeltjes schoon… proberen waard. Ik houd de thread up to date.
@RobRieschke wrote:
hallo,
Gister begon mijn Astra moeilijk te lopen, weinig power en het geluid wees erop dat hij op 3 cilinders liep. ODB II gaf P0300 en P0303. dit al een beetje opgezocht op het forum en Google en kwam vaak neer op Bougies en Boubine. weet iemand nog meer wat het zijn kan. ik heb de bougies vervangen maar dat hielp niet en een Boubine kan ik nieuw lenen vanavond om te kijken of dat werkt.
ook heb ik her en der gelezen over de EGR klep die verstopt kan zitten maar ik kan nergens een duidelijke beschrijving vinden.
kan iemand mij hier mee helpen??MVG,
RobHoi Rob,
Hoe heb jij t bovenstaand probleem uiteindelijk opgelost? Ik zit er nu namelijk mee.
edit: sorry voor de bump.. ik dacht dat ik een prive bericht aan t sturen was. Excuus allemaal.
24 februari 2015 om 10:45 In reactie op: [Astra H GTC 2006] Motormanagement lampje knippert #18273671@pixels66 wrote:
Benieuwd wat er gebeurt. Dit zijn altijd vage problemen waar je lang mee bezig bent… Wellicht toch iets mis met ontsteking als cylinder 1 maar blijft weigeren..
Sowieso kun je de foutmeldingen resetten, als er weer wat is komt hij gewoon weer terug. Ben benieuwd..
Ben er nu idd. lang bezig.
Olie verversen heeft helaas ook niet geholpen.
Even op een rij wat al gedaan is:– Bobines en bougies vervangen
– Kleppen en cylinders schoon geblazen en gespoten
– Schoonmaakmiddel bij oude olie gedaan en 15 minuten gereden
– Oliefilter vervangen
– Olie volledig ververstProbleem bestaat nog steeds.
Na ongeveer 15 minuten rijden knippert het motormanagement lampje boven de 50km en hoor en voel je duidelijk dat cylinder 1 niet meer draait.Nu wil een vriend van mij de kleppen “strakker trekken”. Zegt dat wanneer een auto meer dan 150k heeft gereden dat deze losser komen te zitten…
Voelt voor mij niet echt als een oplossing, dus ik begin nu toch aan de Opel garage te denken voor alle zekerheid.
Wat denken jullie?21 februari 2015 om 16:01 In reactie op: [Astra H GTC 2006] Motormanagement lampje knippert #18273669Kleine update.. vandaag schoonmaakspul bij de oude olie gedaan en 15 km gereden. Morgen ververs ik de olie en verwissel ik de oliefilter. Ik houd deze thread up to date voor t geval t in de toekomst een ander forum lid kan helpen.
@iMistero wrote:
Wat is de zekeringsnummer van de aansteker?
Want ik heb namelijk ook die probleem mijn aansteker doet het opeens niet meer.Late reactie.. maar dat is dus nr. 29 (15 a).
Inmiddels doet mijn sigaretten aansteker ‘t weer niet.. ook al verwissel ik de zekering.
Accu omgewisseld en de auto kan weer in beweging komen met dank aan jullie. Groetjes!
Jongens hartstikke bedankt. Ga straks een accu kopen en meld me met het resultaat.
@TWA wrote:
Haal accu polen er eens af voor 10 min. Beste is zelfs nog dan de polen (zonder dat ze op de accu zitten!!!) tegen elkaar te houden. Dan weer aansluiten…
Denk eerder dat het een comp probleem is, zo de manier waarop alles weg valt.
Greetz Emiel
Will do. Ik post zodra ik t geprobeerd heb. Thanks.
@Mitta wrote:
Lijkt wel of de accu leeg is? Dit had ik laatst met me motor,zodra ik wou starten ging alle verlichting uit.(Nou is een motor niet met een auto te vergelijken, maar het lijkt er verdomd veel op).
Maar dan zou je tenminste een beetje geluid van de startmotor moeten horen komen niet?
@Mitta wrote:
Ben je niet lid van de ANWB of Opel service? Anders kan je hun gewoon bellen toch.
Nee helaas.. Niet slim, ik weet t.
@Astra-H wrote:
Als het de accu niet is, is het wss een verstoorde immobilizer. Ik kan je auto uitlezen in Haarlem als je in de buurt woont.
Was mooi geweest. Zit op 100 km van je af :). In Ede.
@Mitta wrote:
Lijkt wel of de accu leeg is? Dit had ik laatst met me motor,zodra ik wou starten ging alle verlichting uit.(Nou is een motor niet met een auto te vergelijken, maar het lijkt er verdomd veel op).
Dacht ik ook aan.. maar t media systeem lijkt zonder problemen een cd af te kunnen spelen.
@mich89 wrote:
Je kunt altijd naar de dealer gaan maar dan heb je kans dat je redelijk wat betaald. Misschien iemand hier van het forum die je daarbij kan/wil helpen en in de buurt woont? Heb zelf geen uitlees apparatuur helaas.
Wat is redelijk? Over de 100 euro denk je?
@mich89 wrote:
Uitlezen is het beste wat je kan doen ;)
Thanks mich89.. Daar heb je uitlees apparatuur voor nodig? Als ik dat niet heb, moet ik naar de dealer neem ik aan?
@dark-divx wrote:
meet eens of je spanning hebt op de sigarettenaansteker?
Waarschijnlijk niet.
en als je geen spanning hebt haal je hem eens los en kijk je of de stekkertjes vast zitten.Bedankt dark-divx… maar t is inmiddels opgelost.. zooo stom.. die zekering die goed leek toch voor de zekerheid omgewisseld en ik had ineens wel stroom.
Deze topic mag op slot of gewoon weg want t voegt toch niets toe aan t forum.
Topic starter hier.
Ongelooflijk die bedragen die ik hoor na de bump!
Ik was 8 euro kwijt bij de eerste beste autodealer die ik tegenkwam. Die zette m ook er meteen in binnen 10 seconden (idd. simpel kliksysteem).
Dus voor toekomstige gedupeerden -> niet meer dan 10 euro uitgeven aan dit geintje. Incl. montage en anders doe je de montage zelf.
Ik wil mijn remblokken vervangen. Heb dat weleens voor oudere auto’s gedaan. Is het ok als ik t voor mijn huidige astra h gtc doe? Er zit namelijk een bandenspanningschecker, abs, erp in.. ik weet niet of ik dat ga beinvloeden bij het vervangen.
zal ik doen, thanks
-
AuteurBerichten