Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wim-v6 wrote:
Gasklep zit gewoon Vast, meer niet, maak deze eens schoon en goed gangbaar…
boor gelijk het gaatje van de Carteventilatie iets op….
Willem
Het heel gaskleppenhuis is er al uitgeweest schoongemaakt en opgeboord.
@spacekeek6 wrote:
Dat is dan waarschijnlijk de overdrukslang, die heb ik ook lek gehad.. Dacht ook dat dat het kon wezen met valse lucht etc, alleen het was valse hoop.. Probleem is bij mij ook nog steeds.. Op 3 poten lopen heeft ie de laatste weken niet meer gedaan :), alleen heb nog steeds het bokken bij rustig rijden en hetzelfde probleem als wat jij beschrijft met de koppeling intrappen.
Heb van de week de voltmeter in de aansteker gehad en alle elektische apparaten uitgedaan en wat mij opviel was dat de voltage toch behoorlijk schommelt,(tussen 14/14,5V, ook als je op een vaste snelheid blijft rijden.. Weet niet of dit normaal is?Gister nog eens na gekeken, wat mij opviel is:
Lampen uit
Ventilatoren uit
alleen de radio aandan doet het probleem zich niet voor alleen zodra ik een bocht neem en dan de koppeling in trap dus als de stuurbekrachtiging in werking gaat doet het probleem zich wel voor
nog iets als ik stil sta en zet de ventilatoren op 1 niks aan de hand draai ik hem op stand 4 begint mijn toerental te pruttelen en gaat een beetje op en neer.is het dan toch de accu of de dynamo die te zwak zijn? of kan het nog iets anders zijn in de elektra dat de zwak is?
Heb het zelf ook gehad, na een maand weer eruit het is echt irriterend licht voor je tegenliggers. Ik had ze ook nog zo laag mogelijk afgesteld. Ik raad het je echt af mensen gaan zich eraan irriteren. Om het zelf te ervaren heeft een vriend met mijn auto achter mij gerede toen heb ik ze eruit gehaald. Je verblind mensen gewoon in de spiegels als het donker is
probleem nog steeds niet verholpen, hij is vorige week op keuring geweest en toen kwam eruit dat er een lekkende brandstofslang was bij de tank. Hij zij als ik hem vol zou tanken de benzine eruit zou lopen. kan dit niet het probleem zijn van het toerental valse lucht of iets? of is dit alleen voor de benzine weg te voeren als hij te vol zit. Deze word pas volgende week gemaakt, denk vraag het even.
@darknight2003 wrote:
Nee hoor dan niet :) krijg je wel weer mooi glimmende lampjes haha
En welke blanke lak kan ik hiervoor gebruiken gewoon in een spuitbus? Heb je niet toevallig een linkje
@darknight2003 wrote:
Wat je ook kan doen is de lampen er even uit pakken. Het opschuren met watwr proof. Beginnen met 800 ofzo daarna 1000, 1500 en kan ook nog eindigen met 2000 (korrel). Wel echt met water doen voor het mooiste resultaat en daarna een laagje blanke lak!! :) worden ze ook niet zo snel dof :) en zijn ze weer als nieuw!!! Wel goed obtvetten voor je ze gaat spuiten!!
Dan hoef ik ze niet te polijsten met een polijst middel ofwel?
@Fearless wrote:
Koop maar gewoon schuurpapier en een polijstmiddel. Werkt beter als die troepsetjes. Wel heeel fijn waterproof schuurpapier halen
Moet dit machinaal gebeuren of kan ik dit ook met de hand doen?
Dat heb ik niet ik heb alleen als ik de koppeling intrap dat die helemaal naar 500 valt lijkt wel of die verzuipt en vanmorgen starte ik liep die op 3 cillinders
Gasklep schoongemaakt + carteropgeboord
Andere bobine
Egr klep schoongemaakt en afgedopt
Temp sensor vervangen
Accu en dynamo doorgemeten
Uitgelezen geen resultaattemp sensor vervangen nog steeds hetzelfde probleem :(:(. Weet het nu echt niet meer
same here, ja van de week word deze vervangen. Het rare is vandaag is het 10 graden en dan is de motor sneller op temperatuur en is het ook sneller weg en minder, dus grote kans dat het aan de temp sensor ligt.
@spacekeek6 wrote:
ik zou het even niet weten, die van mij begint nu nog raarder te doen, vanmorgen liep ie even 10 seconden op 3 poten :shock: ,
ga hem van het weekend uitlezen, even kijken of er nu wat in staat… :hmmzja zodra je iets weet laat het me even weten want weet het ook niet meer. uitlezen gaf bij mij niks aan enige wat nu nog word vervangen volgende week is de temperatuur sensor omdat volgens de opel dealer dit ook de oorzaak kan zijn.
niemand?
bobine reeds van iemand anders geprobeerd probleem blijft aanhouden
bougies vervangenDus temp sensor hoef ik niet te vervangen ? Omdat die er alleen maar last van heeft in de winter en als de temp meter op 80 graden komt. Dan moet ik ergens een bobine zien uit te halen.
Limburg ja eigenlijk zodra de tempratuurmeter op 80 graden is word het minder. En als ie goed warm is heeft hij het bijna niet meer. Dus dit kan niet aan de temprstuursensor liggen die zorgr voor de motor dat deze verkeerse waardes doorgeeft ?
Ja hij liep ook slechter kwa optrekken etc stotteren zonder lmm
@spacekeek6 wrote:
weinig kans dat het aan de bobine brug ligt, als dat zo was moet de motor ook met warm weer slecht slopen,
ik heb dit probleem ook al een jaar en heb ook nog geen oplossing..
waar ze het wel over hebben is iets met luchtmassameter..,
het schijnt dat je het kunt testen als je stekker even lostrekt van de lmmsensor(je hebt dan wel motorstoring), en dan een stuk gaat rijden..,
heb nog steeds geen tijd gehad om dit te testen :POok dit heb ik al getest zonder lmm maar nog steeds hetzelfde zakken in toeren
@Blue-Dragon wrote:
Is de bobine brug al is vervangen
Nee maar ik denk dat het mischien aan de tempratuursensor ligt. Omdat hij het alleen heeft als die koud is en in de winter. Of heeft dit geen verband me de regeling van de motor
Auto uitgelezen: geen foutmeldingen
Gasklephuis gereinigd + carter opgeboord
Egr afgedopt + schoongemaaktNog steeds hetzelde probleem :(
@spacekeek6 wrote:
@Kevin1234 wrote:
@spacekeek6 wrote:
ik zit met het exact zelfde probleem,rij ook in een 1.8 16v x18xe1
egr al afgedopt, 2x gasklep gereinigd, pakking vervangen etc. en nog steeds het zelde probleem….
vooral met dit koude weer is het smorgens een ramp.,
zou dit een opel kwaal wezen?,Ik zie dat jij je bougies vervangen heb voor die 4 punts bougies, had je dit probleem ook al toen je die andere bougies erin had?
Jaa klopt, was een fout van een leveranvier dat ik die 4 punts kreeg,
ze hebben er 4000km ingezeten en toch vertrouwde ik het niet ze sloegen wit uit dus heb de oude bougies er maar weer ingedraaid.. Het maakte geen verschil trouwensHeb je hem ook al laten uitlezen of nog niet?
@spacekeek6 wrote:
ik zit met het exact zelfde probleem,rij ook in een 1.8 16v x18xe1
egr al afgedopt, 2x gasklep gereinigd, pakking vervangen etc. en nog steeds het zelde probleem….
vooral met dit koude weer is het smorgens een ramp.,
zou dit een opel kwaal wezen?,Ik zie dat jij je bougies vervangen heb voor die 4 punts bougies, had je dit probleem ook al toen je die andere bougies erin had?
@spacekeek6 wrote:
ik zit met het exact zelfde probleem,rij ook in een 1.8 16v x18xe1
egr al afgedopt, 2x gasklep gereinigd, pakking vervangen etc. en nog steeds het zelde probleem….
vooral met dit koude weer is het smorgens een ramp.,
zou dit een opel kwaal wezen?,Ja ik ga hem vanavond laten uitlezen, ik laat je weten wat hieruit komt want het is echt zeer irritant als je wilt inparkeren of iets dergelijks en hij valt bijna uit
accu doorgemeten, dynamo doorgemeten allebei nog goed. Carterventilatie nogmaals doorgespoten met remmen reiniger. nog steeds hetzeflde probleem
-
AuteurBerichten