Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dag Dasher,
Als ik jouw was zou ik sowiezo de voorspatborden even demonteren. Waarschijnlijk zijn de A stijlen ook aangetast.Heb wel goed nieuws voor je; heb wel een setje lichtmetaal origineel Rekord incl. bandjes voor weinig!
Succes
Het stuur en contactslot kun je eigenlijk gewoon laten zitten. Onder je dashboard zit de stuurpen vast met 1 bout tegen schutbord en twee bouten tegen bovenzijde. Die losdraaien. Onderaan de stuurpen bij het schutbord zit een klem. Die losdraaien en een beitel tussen de klem slaan. Als het goed is pak je nu de stuurpen compleet met stuur eruit.
Hoop dat je hiermee vooruit kunt, je vraagstelling is niet helemaal duidelijk. Mocht dit niet helpen, maak dan even een foto’tje.
Groet, MarcoDe zenith is een ‘moeilijke’ carb. Maar als ie werkt doet ie het gewoon naar behoren. Ik denk niet dat een solex beter zou zijn. Wil je meer pk of acceleratie dan moet je toch anders denken. Als de instellingen van de zenith nog goed zijn zou ik adviseren deze goed schoon te maken, benzine badje of zo en eventueel een pakkingsetje aan te schaffen en deze te vervangen.
Zou je de motor op gas gaan bouwen dan kan dit eenvoudig met een simpel tussenstuk. Nadeel is echter dat benzine afstelling dan aangepast dient te worden, specialistisch werkje…!
Mocht je nog een tweede zenith nodig hebben, ik heb nog een gebruikte liggen.
Groet, MarcoDe massa draad zit aan de carroserie in je kofferbak. Rechts tegen de wielbak. Onder de bekleding. Ff nazien of doormeten.
De centrale deurvergrendeling; Onder je dashboard net boven de zekeringkast volgens mij zitten twee relais, daar zit ook de massa draad. Op de aansluiting bij het relais zit deze parallel geschakeld. Ik zou deze draad even controleren. Ook zit er een soort van reset knopje onder je dashboard links naast de stuurstang. Even proberen als je dit knopje een keer indrukt. Helpt dat nog niet, de + draden en de – draden van de vergrendeling zitten alle vier op een las vast gemaakt vlakbij de relais. Is afgetapet. Misschien zit er een draad los.
Hoop dat dit je kan helpen.
Als alle lampjes kapot zijn, misschien toch ergens een zekering?? Of een massa kabel??
succestnx voor info, ga het zeker even proberen met een nieuwe
Groet Marco
Commodore Voyage van 81 niks voor je? Ga hem binnenkort te koop zetten.
Mc Kaamos,
Harstikke bedankt joh, je hebt een heel helder verhaal geschreven voor iedereen die zoekende is naar winterbanden.
Bedankt, Marco
Geef Gse gelijk, iets meer uitgeven heb je kwaliteit. Je zal maar een kopbout kapotdraaien…
Koppakking kun je idd nog altijd enigzins eenvoudig vervangen, als ie nu dichtzit…Geen takel, misschien met spanband aan een ijzeren spant ??
Heb nu geen foto, maar wij hebben zelf een bok gemaakt van ijzeren U balken. Kunnen we over de auto rijden en met kettingtakel werken.
Kan ev. foto maken binnenkort.Groet, Marco
Nee gaat inderdaad om de koeling van de motor. Kan niet zeggen dat ie doorverbonden is, motor heeft altijd normaal gefunctioneerd.
Mss temperatuur sensor ? Maar dan zou motor ook warm moeten lopen toch ?excuses, meende dat het duidelijk was.
Het gaat mij in 1e instantie om de veerpoten maar als ik met het vervangen van het binnenspatbord ook de A-stijlen kan meepikken…
De A-stijlen en wat er omheen zit heb ik in principe al gelast. Maar als ik het zo mooi origineel krijg..Deels ben ik het met GSE eens dat het gemakkelijk is een motor te wisselen dan de kop maar ik snap je dillema dat je wilt weten of de motor goed is.
Voordat je begint met de kopwissel kijk je zeker even na of de nokkenas van de andere kop goed is. Ff met de motor draaien en kijken of alle kleppen open en dicht gaan.
Denk eraan dat je beide motors op tijd zet op de 1 cilinder voordat je de kop demonteert.
Demonteer alle toebehoren die in de weg zitten. Zelf heb ik de motorkap laten zitten en met twee man de kop eraf genomen. Door b.v. een tayrip door de kop heen te halen kun je hem met 1 hand optillen.
Als de kop eraf is goed de oude pakking van de motor verwijderen en daarna de bovenzijde netjes afschuren met licht schuurpapier in een blok. In een blok om het vlak te kunnen schuren.
Vergeet bij montage niet het rubbertje bij het oliekanaal.
Gebruik nieuwe kopbouten om risico van kapotdraaien oude te vermijden.
Volg bij montage de juiste volgorde. Kan hem eventueel voor je kopieren uit het werkplaatsboek.
Oh ja, zorg dat je de juiste pakking hebt, koppakking is meestal hetzelfde maar de pakking voor het inlaatspuitstuk kan verschillen.
Ikzelf ben geen expert maar het is me gelukt bij een 2,5E.Suc6, Marco
Ik heb inmiddels iets van een flens met een buis eraan gelast met aan de andere kant ook een flens om tegenaan te slaan. En over de buis een andere buis om zo ook te kunnen slaan.
Zal het binnenkort eens uit proberen en foto’s plaatsen.
Wordt vervolgd…
Commodore komt er weer bekaaid van af hoor ik wel…. Maar ze hebben gelijk. De 2,5S en E is niet vooruit te branden.
ALs je iets koopt ben je met een senator beter af. Kijk ook even naar de wielbakken achter, die van mijn sennie zijn rot.
Als je kunt kijk naar een 4 traps automaat, scheelt je ook weer wat brandstof.Gr. Marco
Welkom.
“mooie wagen….”
Foto’s ?
Gaat om een voyage met de steekassen in de achteras.
tnx voor de tip fluks, kan ik zeker proberen.
Zag inderdaad in een ander forum dat de steekas eruit geslagen, c.q. gedraaid moet worden met een trekspindel of iets dergelijks.
Mocht iemand zo’n ding hebben, kun je misschien een foto hiervan in het topic zetten svp ?
Bvd, Marco
Dia van Commodore 5 cm. En er zit verschil in een S en een E heb ik me laten vertellen maar wat het verschil is kan ik je niet zeggen.
C&C parts in baarlo, google doen ook verzenden. Revisie niet doen, het zijn je remmen waar je over praat. Net als je schokbrekers moet dat zeker in orde zijn.
Zou ook je leidingen nazien, die gaan geen 30 jaar mee !!
grt
Dank voor de foto’s, wil ook nog een dergelijke reperatie uitvoeren. Hoe heb je de driehoek losgemaakt ? De laspunten uitgeboord, zie ik dat goed ?
Lascursus is eenvoudig, valt best mee. Rustbuster in Veenendaal geeft een dag praktijkles voor toen nog 90 euro. Was erg leerzaam en je wordt er nooit stommer van.
Beginnen is het halve werk.
Grt
Hoe heb je brandstofpomp gecontroleerd ? Op een losse accu ? Want je schrijft dat ie met starten niet draait…
Misschien massa van de pomp ? Zou aansluiting zeker ff controleren.
de 2.2i motor wordt toch zeer gewaardeerd onder de opel liefhebbers toch;
@ goodoldopel;
Weet je de oorzaak al ? Zit met een soortgelijk probleem.
Voyage van mij heeft 1400 kg op kenteken.
Oh ja,
De gordelbevestigingspunten van de achterbank zitten aan de buitenzijde in de achterste wielkasten, grote kans dat daar ook roest zit. Heb ze bij mij moeten lassen.
En remleidingen liever eerder vervangen.
Er zijn overzetstukken te koop voor het plaatwerk bij de veerpoot, in principe niet zo moeilijk.
-
AuteurBerichten