Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb niet eens een paypal account en zou niet wete hoe het werkt…
Vind het al erg genoeg dat ik mijn autotje moet verkopenHaha ik Wist niet dat je hiervoor moest betalen. Hij staat te koop op http://www.2dehands.be en http://www.kapaza.be
Mvg
KennethHallo allemaal,
Triestig nieuws aan te kondigen.
Vanaf deze moment zet ik mijn ascona c te koop.
Je kan haar dus vinden bij “te koop” op dit forum. :shock: :cry :cry :cry :cryIk doe haar weg omdat ik een werkbruk gekocht heb en omdat ik volgende week
de papieren moet gaan tekenen ivm de werkplek die ik ga kopen. “toch iets positiefs” :DDit alles gaat me al pakken geld kosten. De werkplek moet ook nog een grote opknapbeurt krijgen:
Nieuw dak erop, lampen hangen, nieuwe ruiten plaatsen, stuk muur bouwen enz enz…Omdit allemaal te financieren zal ik dus eerst mijn ascona moeten verkopen..
Wanneer heel de plek opgeknapt is gaat er zeker een ander opeltje in huis komen maar dat zal nog wel
een dik half jaar duren ;)Hoe krijg je die los? Zou graag straks me nieuwe steken
no problemo :) dastraks ineens nieuw carterpan besteld ;)
morgen heb ik ze al nu alleen me oude er nog afkrijgen want ik geraak aan 1 vijs ni aan tussen carter en boit xD@opelpower89 wrote:
nee sorry ik maak er nooit fotos van haha nooit aangedacht
als ik aan mijn asco begin dan word overal fotos van gemaaktKKga er morgen aan proberen tee beginnen
pIemand foto’s hiervan? Kan ik er na mijn werk aan beginnen
@opelpower89 wrote:
zo moeilijk is dat niet je zorgt met krik onder het blok dat hij op hoogte blijft ,dan verwijder je de aandrijfassen,je maakt de koppelingskabel en de km teller kabel los en de massa strip na de carosserie, en het schakelmechanisme, je trekt alvast de bak bouten waarmee de bak aan de motor vast zit een beetje los en dan maak je de bak steunen los ,dan kan je de motor en bak dmv de krik een beetje laten zakken en dan kan je de bakbouten verwijderen en de bak eraf trekken (dit laatste zou ik wel even met twee man doen ) en de 5 bak monteren doe je in omgekeerde volgorde , alleen moet je dan een 5 bak pook monteren of je 4 bak pook zo aanpassen zodat je de 5 in kan schakelen
Hmm.. misschien moet ik t er toch eens op wagen om het te proberen… maar is wel redelijk wat aangezien ik t zelf nog nooit gdn heb en ik niemand ken, die kennis van zaken heeft, mij kan helpen of bijsturen indien nodig.. ik heb ook geen zin om halverwege vast kome te zitten en dat ik hem nimeer in elkaar krijg.. xD maar dan moet je eigenlijk een put hebben anders krijg je die boit toch nooit onder de auto uit?
Iemand die toevallig een “How to” heeft van hoe je 4 boit demonteerd en 5 boit installeerd?
Liefst MET fotos king:kzal maar in nederland beginnen zoeken denk ik want hier vind ik niets :p
mja dat zou ik inderdaad moeten maken. K zal maar eens opzoek gaan naar materiaal en prijzen :p
@ nybra als je die platen verkoopt laat me dan je prijs weten aub ;)
ik zou ze toch graag vervangen moest ik er 2dehands passende vind :) net zoals de carterpan… beter voorkomen dan genezen eh ;)
ik bedoelde niet letterlijk rot eh :) gewoon de schade door het verlaagd zijn… Vorig jaar begonnen ze al moeilijk te doen op de keuring.
Mn karterpan staat altijd zo vettig als iets omdat die een zeer klein beetje lekt..en mja zwaardere motor mag niet in belgie maar zijn er geen zwaardere motoren die er identiek uitzien als de 1.6s die er nu insteekt ?
Voila hierbij de fotokes van de rotte onderdelen :shock:
Nieuwe carterpan heb ik dus ook vandoen!!
En dan ja de platen waar men triangels op scharnieren..Kzou het alleen graag 2dehands vinden want kmoet ook een beetje op het geld letten..
Rekeningen, auto afbetalen en dan ascona ook nog eeh ;)
volledig ingebluste carterpan..
en beide kanten ehVerlaagd rondrijden is toch ook ni super hoor haha :thumb
fotos zijn gearriveerd even werk van maken voor ik ga eten ;)
mja jullie hebben zo nog echt een sloop eh.. hier als je op de afbraak het woord ascona zegt dan krijg je al een gezicht van wat komde gij hier vrage :p
op de afbraak hebben ze hier gewoon niets@wim-v6 wrote:
Kan je die platen niet vinden bij M&M dronten, Cope, Classic Opel Parts en dergelijke??
voor de 5bak moet je ook de pook aanpassen of vevangen voor een 5bak pook had ik begrepen (heb bijde Ascona’s C 1.6S-en met een originele 5bak, kan dus ook het verschil niet zien).
Sommige vragen prijzen inderdaad, heb je wel al een (juiste) bak en rest onderdelen die er bij horen??
Willem
ja heb een juiste bak hoor staat ergens ander topic over van me hier op de site met foto’s bij ;)
aanpassen mja dat weet ik niet andere zeggen dat je enkele stukken korter moet maken maar voor de rest alles hetzelfde blijft@opelpower89 wrote:
is niet zo moeilijk de versnelllingsbak wisselen als je al het gereedschap hebt dagje werk
welke platen bedoel je ?? heb je er een foto van ??
das nadeel van belgie dat je niet een zwaardere motor erin kan leggen
heb zelf ook nog een apparte grille hier op de sloop gevonden voor weinig heb m nog nooit gezien op een ascona
em is echt wel suuuuper nice die grill !!! mja heb foto maar staat nog op de camera en die is niet bij me maar ik zal eens even bellen miss heb ik ze straks dan
zeeer proper :p
kzou graag een zwaardere blok steken maar eerst en vooral nu mijn 5boit plaatsen ..
Maar ik kan het niet en andere vragen hopen geld om het te doen :( :cryen ik moet dringend die platen vervangen waar me triangels op scharnieren maar die vind ik ook nergens ;(
fotokes van me ascona en mijn kia pro c’eed Btcs
zo krijg je een idee van hoe laag men ascona ligt
en deze zijn speciaal voor u eh opelpower89 !!!!!! :wub
Foto’s van mijn draagarm achterhet voorste wiel king: :angel@opelpower89 wrote:
toch moeten ze er zijn de firma matter in duitsland heeft ze ook gemaakt ma of die nog te krijgen zijn
anders ebay.de of dergelijke sites in de gaten houden voor een tweede hands ofzoheb je niet meer fotos van je ascona waar je recht ziet hoeveel bodem speling hij heeft ??
Gisteren mijn ats-velgjes terug gemonteerd en moest direct aan u denken king:
Ik heb enkele foto’s gemaakt die ik zodadelijk zal posten.
Niet van super kwaliteit maar die zullen binnekort volgen :ass@opelpower89 wrote:
jammer dat je verlaging niet weet heb je kortere schokdempers erin ?? of standaard schokdempers ?
ik rijd zelf op 15 inch ats cup velgjes en ik wil echt zo laag mogelijk gaan
hier een foto van mijn ascona
Achteraan steken kortere schokdempers, vooraan originele maar zijn totaal kapot!! Je bent eigenlijk echt wel verplicht kortere te plaatsen maar ik heb deze nog nergens gevonden.. Iemand site fso ?
@opelpower89 wrote:
dat is een hele mooie c ascona :wub :wub
die kleur wil ik strax ook op mijn c ascona :thumbwat heb jij voor een verlagings kit eronder zo laag wil ik mijn ascona ook graag hebben
Ik ben er achter gekomen dat er momenteel V-maxx veren onderzitten die 55mm verlagen.
Heb vorige week setje H&R-veren besteld die 55mm verlagen maar dan met alle nodige papieren erbij.
Zodra deze binnen zijn komen die eronderHalloow
Allereerst allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst ! :puke
Nee er is momenteel bijna niets meer veranderd. Ik heb de schade van het ongeval terug laten herstellen en hier en daar nog een stukje bij laten spuiten.
Stuk rotte wielkas weggeslepen en er een nieuwe ingelast.Nu ben ik opzoek naar een werkplek, garage of schuurtje, zodat ik terug zou kunnen verder doen want buiten werken is nu volledig onmogelijk :(
Ik ga waarschijnlijk volgende week nog een asconatje bijhalen om in stukken te doen voor reserve te hebben..Heb trouwens ook nog een vraagje !! Mijn kleine 13” met laag profiel band erop komen achteraan juist uit mijn wielkassen..
Nu heb ik mij laten vertellen dat dat met wat camber zo is opgelost en het geeft natuurlijk nog een vette look ook maar hoe doe je dat ?
Hoe bekom je die camber? king:mvg Kenneth
-
AuteurBerichten