Ken

Aangemaakte reacties

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Corsa C probleem #18183375
    Ken
      Lid sinds:
      24 September 2011

      Hoi allemaal,

      Ik denk dat het defect gevonden is. er zit een behoorlijke scheur in het uitlaatspruitstuk. De scheur zit voor de lambdasonde. Kan het zijn dat de lamdasonde de computer bijregelt zodat er extra brandstof word ingespoten waardoor de motor haast verzuipt zodra je gas geeft? Stationair lopen gaat namelijk wel nog, maar zodra je gas geeft dan verdwijnt al het vermogen.

      Ik hoor hier verschillende verhalen over.

      In reactie op: Corsa C probleem #18183373
      Ken
        Lid sinds:
        24 September 2011

        Spruitstuk is van kunststof, zonder twijfel. Blokje heeft 141k km gelopen. Ik zal eens kijken of er iets mankeert aan het flexibele stuk.

        In reactie op: Corsa C probleem #18183371
        Ken
          Lid sinds:
          24 September 2011

          Bedankt voor je antwoord. Als ik het goed hoor lekt er lucht weg langs het uitlaatspruitstuk (achter het hitteschild) Je kunt dit ook voelen als je je hand er boven houdt.
          Morgen even het hitteschild demonteren om te kijken of ik iets kan zien. Gelukkig komt het geluid van voren (uitlaatspruitstuk) waarbij ik vermoed dat het inlaatspruitstuk nog intact is en hopelijk is er geen defect aan de katalysator.

          In reactie op: Corsa B – X16XE Motor #17923138
          Ken
            Lid sinds:
            24 September 2011

            Dag Willem/allemaal,

            Ik heb de computer nog niet vervangen omdat ik bij de oude motor geen enkel probleem had.

            Ik heb in de tussentijd laten controleren of de riem goed afgesteld was, dit was helemaal in orde.

            Bijna alle sensoren zijn op dit moment vervangen, bekabeling heb ik gecontroleerd. Geen verschil. Ook tijdelijk een andere/nieuwe massakabel aangelegd, ook geen verschil.

            Ik heb vandaag maar eens de bovenzijde van de motor gedemonteerd en zag dat het inlaastspruitstuk en de gasklephuis behoorlijk onder het roet en de olie zaten. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze demonteer, kom er nauwelijks bij. Aangezien ik de bekabeling/slangen nog verder wil controleren, wil ik deze geheel verwijderen.

            De volgende storingscodes worden momenteel nog aangegeven:

            12 Diagnose
            47 Air Pump relay
            61 Fuel tank vent value (FTVV) – low voltage
            63 Amplifier control signal, cylinder 2 and 3 (Direct Ignition System) – low voltage
            71 Air temperture sensor – high voltage
            16 Knock sensor
            64 Amplifier control signal, cylinder 1 and 4 (Direct Ignition System) – low voltage
            34 Manifold absolute pressure (MAP) sensor – low voltage

            Kan iemand mij vertellen wat de foutcodes 63 and 64 betekenen? En wat ik hier aan zou kunnen doen?

            Alvast bedankt voor jullie reactie.

            Groetjes Ken

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)