Kefke GSI

Aangemaakte reacties

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Astra F 1.6 16V (GSI) #18195786
    Kefke GSI
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 November 2013

      @vannos ja dat weet ik ook hoe je trommels ontlucht

      Maar het is zo dat de trommels moeten plaats maken voor remschijven maar op de klauwen zit geen ontluchting enkel de remleiding.

      In reactie op: Astra F 1.6 16V (GSI) #18195784
      Kefke GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 November 2013

        Voila astra staat in winter modus.
        Met BBS als wintervelgen.

        Vraagje: Zijn er hier “collega’s ” die weten hoe je het best remklauwen achteraan van een ASTRA f 2.0 ontlucht?
        Want er zit geen ontluchtingsnippel op die remklauwen.

        Iemand een oplossing laat maar horen.

        In reactie op: Astra F 1.6 16V (GSI) #18195783
        Kefke GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 November 2013

          Mja, met de egr-klep afgesloten heb ik nog een co-waarde van 0,13 op 0,3.

          De te hoge co kwam door teveel olie-rook in de uitlaat.

          In reactie op: Astra F 1.6 16V (GSI) #18195781
          Kefke GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 November 2013

            Is geen echte GSI, daarom dat in de titel ‘GSI’ tussen haakjes staat.

            De sideskirts zijn van Irmscher zelf, dat de lijn v/d skirts niet opvolgt met de bumpers vind ik persoonlijk niet echt afsteken ze. Valt in realiteit mss minder op.

            Maar zal nog wat foto’s plaatsen, zodat er nog wat vragen kunnen opgelost worden ;)

            Bij deze de motor, de X16XEL

            En dan begint men verhaal:
            Begin dit jaar is de koppakking stuk gegaan dus gelijk de motor opgedaan want chocomelk in de motor is niet goed:


            Dan ook maar de onderblok eruit en voorzien van nieuwe dichtingen
            Oeps waar is men motor

            Ah gevonden

            En dan motor weer terug gemonteerd en tydje mee gereden zodat ik wist dat hij goed was.
            Maar dan begonnen de problemen, moest men auto terug keuren om hem in te schrijven, kreeg men auto er niet door omdat de co-waarde te hoog was en er teveel blauwe rook uit de uitlaat kwam.
            Eerst dacht ik aan de katalysator te vervangen maar had geen effect, EGR-klep kon het niet zijn was al afgesloten, ben dan uiteindelijk uitgekomen op de klepsteelhoedjes van de kleppen.
            Dus deze vervangen zonder de cilinderkop te moeten demonteren, gelukkig.
            Of ongelukkig, want na deze te vervangen was het probleem nog niet opgelost en we waren dan al een maand of 2 bezig ermee.
            Ben dan uitgekomen op de olieschraapveren van de zuigers was het enige wat nog niet vervangen was dus gelijk maar geprobeerd é, dus terug de motor helemaal uit elkaar gehaald:

            Zuigers opgekuist:

            En dan eindelijk door de keuring geraakt na alles vernieuwd te hebben met dit als resultaat:
            Inlaat in kleur van auto
            Veerpootbrug geplaatst
            katalysator eruitgehaald en etc..

            Dan deze zomer Astra voorzien van nieuwe ‘occasie’ cupvelgen:


            En er liggen nog remschijven van de GSI te wachten voor onder de Astra in de plaats van men remtrommels, is trouwens een inspiratie geweest van iemand hier op het forum die dat ook heeft gedaan, dus altyd handig deze forums.

            Bij deze zowat een korte samenvatting van wat er al allemaal aan de auto is gedaan/gebeurd.
            Hopelijk heb je er ook wat aan voor sommigen hier.
            Men andere projecten zullen binnenkort ook wel op het forum verschijnen en de updates natuurlijk ook.

            En vandaag is de auto aan een mooi aantal km gekomen (200 000 KM):

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)