kawamanCP

Aangemaakte reacties

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Motor management lampje Astra g #18307365
    kawamanCP
      Lid sinds:
      29 October 2012

      gewoon de egr laten wegprogrammeren.

      en dichtmaken met blind plaatje
      probleem met egr opgelost .

      In reactie op: Motor management lampje Astra g #18307363
      kawamanCP
        Lid sinds:
        29 October 2012

        beste,

        over welke motor gaat het hier ?

        In reactie op: stabilisatorstang vragen #18098116
        kawamanCP
          Lid sinds:
          29 October 2012

          Omdat Pu nooit meer gaat kraken ;-) en bij dikkere stangen zien de rubbers meer af dus is PU echt 10 keer better en strakker en slijt minder hard.

          In reactie op: 26mm stabilisatorstang #18099004
          kawamanCP
            Lid sinds:
            29 October 2012

            als ik het goed heb, heb je het over de astra met hetzelfde onderstel van de saab 900NG ?? 1994-2003 (93-OG)

            dan moet je de draagarmen hebben van de saab inc swaybar links en een 9-3 2.2tid swaybar 28mm ;-)
            dit in combi met whiteline swaybar achter 22mm is echt geweldig om mee te rijden.

            indien intresse pd, kan alles wel leveren voor een goede prijs.

            In reactie op: stabilisatorstang vragen #18098114
            kawamanCP
              Lid sinds:
              29 October 2012

              rubbers kan je best vervangen door PU rubbers

              bv van whiteline http://www.whiteline.com.au/
              distributeur benelux van whiteline http://www.whiteline-benelux.eu/en/contact.html

              In reactie op: Astra H 1.9Cdti Houd In #18077697
              kawamanCP
                Lid sinds:
                29 October 2012

                gewoon afpluggen en laten zitten die kapote klep, en software aanpassen.
                maar idd klep moet er blijven Of weerstandje ;-)
                kan trouwens ook gasklep zijn, als die niet goed reageerd op de aansturing, dan haal je de EGR waarde ook niet die de ecu wilt. in dat geval ook gewoon EGR afpluggen en vlinder uit de gasklep halen !

                die foutcode kan ook lekke IC zijn of gescheurde slang…

                In reactie op: Moter word word niet warm? #18097321
                kawamanCP
                  Lid sinds:
                  29 October 2012

                  thermostaat gaat echt veel kapot bij al die 1.9 dieseltjes, thermosstaatje kost 80euro + 1 werkuur. en beetje koelvloeistof. zo gefixed

                  In reactie op: Vectra C 150 pk chiptune ervaringen? #18029728
                  kawamanCP
                    Lid sinds:
                    29 October 2012

                    De truc bestaat er ook in niet teveel koppel te halen op lagere toeren, maar het koppel vloeiend op te laten komen en zo langmogelijk aan te houden. :-)

                    In reactie op: Vectra C 150 pk chiptune ervaringen? #18029724
                    kawamanCP
                      Lid sinds:
                      29 October 2012

                      Hey sorry jongens mijn fout is een astra H station uit 2004 :roll: tsss te snel geweest…

                      In reactie op: Vectra C 150 pk chiptune ervaringen? #18029718
                      kawamanCP
                        Lid sinds:
                        29 October 2012

                        De astra G is idd een 150pk 2004.
                        Er zit een hybride turbo op met intercooler dowpipe 3″ zonder kat of dpf, en 30 percent grotere injecotren om 300pk te halen.

                        Maar 275pk is haalbaar met 20percent grotere injectoren.

                        Onder 2000rpm lever je idd wat koppel in. Maar de motor Is zoveel soeplere bovening zonder wervelkleppen en zonder gasklep…. :-) lekker jakkeren met een diesel geweldig toch met een verbruik van 1op 20…. Rijdt welmeer als een benzine nu. :D

                        bij ons hing er veel smurrie in de inlaat collector. deze is schoongemaakt en geflowd, gaten van de wervelkleppen zijn toegelast.

                        In reactie op: Vectra C 150 pk chiptune ervaringen? #18029716
                        kawamanCP
                          Lid sinds:
                          29 October 2012

                          ik lees hier overal dingen over opblazen en vermogen ec..

                          Ik weet verschillende 1.9CDTI 150pk blokjes rondrijden met 275+ pk….
                          en 1ntje ervan is mijn broer zijn astra G station. volgens mij had die een verbruikt van 5L /100km.
                          ik heb er ook nog 1 getuned naar 210pk en DPF verwijdert deze verbruikte 4.2L/100km maar daar wordt dan ook rustig mee gereden.
                          Wanneer deze blokjes goed getuned zijn, dan moet die bij dezelfde rijstijl wel echt zuiniger worden…
                          toen mijn broer zijn astra kocht had hij de eerste 3 maand een verbruik van 7L/100 en na eerste keer tunen ging dit al naar 5.5L

                          wat ik nog overal lees is het dichtslippen…. gewoon de EGR afzetten in de software en klaar is kees. geen vervuiling meer, DPF idem dito en tuurlijk moet je niet altijd als je oma rijden… maar een 100pk kopen ipv een 150 om minder risico te hebben op dichtslippen vind ik echt de grootste nonsens die ik al gelezen heb van dealers uit…

                          PS als je wervelkleppen kapot zijn… gewoon verwijderen die zooi, gaten in de collector dicht maken en in de software laten afzetten… scheelt top power en gezever.
                          Dit is ook gedaan bij men broer zijn auto, zelfde als de vlinder van de gasklep afhalen.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)