Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
gewoon de egr laten wegprogrammeren.
en dichtmaken met blind plaatje
probleem met egr opgelost .beste,
over welke motor gaat het hier ?
Omdat Pu nooit meer gaat kraken en bij dikkere stangen zien de rubbers meer af dus is PU echt 10 keer better en strakker en slijt minder hard.
als ik het goed heb, heb je het over de astra met hetzelfde onderstel van de saab 900NG ?? 1994-2003 (93-OG)
dan moet je de draagarmen hebben van de saab inc swaybar links en een 9-3 2.2tid swaybar 28mm
dit in combi met whiteline swaybar achter 22mm is echt geweldig om mee te rijden.indien intresse pd, kan alles wel leveren voor een goede prijs.
rubbers kan je best vervangen door PU rubbers
bv van whiteline http://www.whiteline.com.au/
distributeur benelux van whiteline http://www.whiteline-benelux.eu/en/contact.htmlgewoon afpluggen en laten zitten die kapote klep, en software aanpassen.
maar idd klep moet er blijven Of weerstandje
kan trouwens ook gasklep zijn, als die niet goed reageerd op de aansturing, dan haal je de EGR waarde ook niet die de ecu wilt. in dat geval ook gewoon EGR afpluggen en vlinder uit de gasklep halen !die foutcode kan ook lekke IC zijn of gescheurde slang…
thermostaat gaat echt veel kapot bij al die 1.9 dieseltjes, thermosstaatje kost 80euro + 1 werkuur. en beetje koelvloeistof. zo gefixed
De truc bestaat er ook in niet teveel koppel te halen op lagere toeren, maar het koppel vloeiend op te laten komen en zo langmogelijk aan te houden.
Hey sorry jongens mijn fout is een astra H station uit 2004 :roll: tsss te snel geweest…
De astra G is idd een 150pk 2004.
Er zit een hybride turbo op met intercooler dowpipe 3″ zonder kat of dpf, en 30 percent grotere injecotren om 300pk te halen.Maar 275pk is haalbaar met 20percent grotere injectoren.
Onder 2000rpm lever je idd wat koppel in. Maar de motor Is zoveel soeplere bovening zonder wervelkleppen en zonder gasklep…. lekker jakkeren met een diesel geweldig toch met een verbruik van 1op 20…. Rijdt welmeer als een benzine nu. :D
bij ons hing er veel smurrie in de inlaat collector. deze is schoongemaakt en geflowd, gaten van de wervelkleppen zijn toegelast.
ik lees hier overal dingen over opblazen en vermogen ec..
Ik weet verschillende 1.9CDTI 150pk blokjes rondrijden met 275+ pk….
en 1ntje ervan is mijn broer zijn astra G station. volgens mij had die een verbruikt van 5L /100km.
ik heb er ook nog 1 getuned naar 210pk en DPF verwijdert deze verbruikte 4.2L/100km maar daar wordt dan ook rustig mee gereden.
Wanneer deze blokjes goed getuned zijn, dan moet die bij dezelfde rijstijl wel echt zuiniger worden…
toen mijn broer zijn astra kocht had hij de eerste 3 maand een verbruik van 7L/100 en na eerste keer tunen ging dit al naar 5.5Lwat ik nog overal lees is het dichtslippen…. gewoon de EGR afzetten in de software en klaar is kees. geen vervuiling meer, DPF idem dito en tuurlijk moet je niet altijd als je oma rijden… maar een 100pk kopen ipv een 150 om minder risico te hebben op dichtslippen vind ik echt de grootste nonsens die ik al gelezen heb van dealers uit…
PS als je wervelkleppen kapot zijn… gewoon verwijderen die zooi, gaten in de collector dicht maken en in de software laten afzetten… scheelt top power en gezever.
Dit is ook gedaan bij men broer zijn auto, zelfde als de vlinder van de gasklep afhalen. -
AuteurBerichten