Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18360323]Even langs een airco specialist rijden die heeft vast de juiste op voorraad.[/quote]
Ja ok maar die zit niet in de buurt en de auto is dan voor een deel uit elkaar. En ik zal net zien dat ze dat ene ringetje dan niet hebben. Ik bereid liever de spullen voor dan dat ik halverwege de klus nog wat moet gaan halen. Vandaar het topic
Ah dan weet ik dat, bedankt!
Geen idee. Voor mij ook geen vereiste zo lang hij maar werkt met deze Corsa. Mocht ik een keer een andere Opel krijgen dan probeer ik hem wel te updaten en anders koop ik gewoon weer een nieuwe.
Geen duurkoop hier. Ik heb mijn OP-COM van €13,83 vandaag gebruikt om de foutcode uit te lezen en te wissen. Blijkt dat mijn EGR klep een poetsbeurt kan gebruiken.
Hier een linkje naar Aliexpresss.Er loopt aan de onderkant inderdaad wel een subframe van het dashboard (metalen buis die over de hele breedte van het dashboard loopt). Voor zover ik heb kunnen zien zit deze daar niet vast (op de 2 pootjes die door een plaatje heen steken na) maar er zat deels ook een dikke kabel bundel in het zicht. Sowieso is de constructie van de zekeringskast mij niet helemaal duidelijk omdat hij uit 2 delen lijkt te bestaan, de grijze voorkant en een zwarte achterkant die met clipjes met elkaar zijn verbonden. Ik heb ze geprobeerd van elkaar de scheiden maar ook hier zit die dikke kabelbundel weer in de weg.
@Vannos wrote:
Hier nog een linkje, met hun hebben we al aardig wat ervaring zijn erg behulpzaam
http://www.stuurbekrachtigingspecialist.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik heb contact gehad maar helaas doen ze geen Corsa B’s.
Mijn zekeringskast is gewoon vrij aan de bovenkant dus dat is niet het geval.
Stuurkolom er zo uit trekken lijkt mij onmogelijk. Aan de linker kant van de kolom zit de servo en die zit, jawel, direct achter de zekeringskast. Al schroef ik de kolom los heb ik alsnog 0 speling om hem eruit te trekken.
Kortere veren en dempers als in een verlagingset? Er zaten standaard schokdempers en veren in. Maar ook hier weer als dit het geval zou zijn dan zou het geluid ook bij links-voor vandaan moeten komen.
Het geluid komt onmiskenbaar rechts-voor vandaan en zoals ik al zei, de intensiteit van de knal kan onmogelijk door een relatief licht onderdeel als een uitlaat worden veroorzaakt. Als je in de auto zou zitten was het niet eens in je op gekomen, daar ben ik zeker van.
Maar om de uitlaat verder uit te sluiten als oorzaak, zoals ik al eerder heb gepost heeft de auto op de brug gestaan bij de universele garage en heeft de monteur aan de auto lopen sjorren waar ik bij stond. Ik heb daar uitgebreid de kans gehad om de (prachtig nieuwe :agent ) uitlaat nogmaals te bewonderen en ik kan je garanderen dat deze nergens tegenaan komt.
Het is niet de uitlaat (overigens enkele weken geleden alles vernieuwd vanaf de kat, zaten flinke gaten in). Het geluid is dermate hard dat dit nooit door een uitlaat kan worden veroorzaakt, die heeft daar gewoon de massa en dus de kracht niet voor.
Ik heb gebeld en er werd gemeld dat het op de factuur stond. Klopt ook ik had niet goed gekeken. De schokdempers zijn van het merk NK oftwel deze toko
http://uk.sbs.dk/business-areas/automotive/catalogues-pdf-nk.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;Geplaatste onderdeelnummers zijn:
60361603
62363602Wat de juiste onderdelen zouden moeten zijn volgens NK/SBS.
Het merk en type heb ik geen idee van. Ik ga daar maandag eens even naar informeren. De Opel monteur vroeg daar ook naar omdat er niks op de dempers stond.
Bestaat er trouwens een manier/testbank oid om je vering/demping te testen en die meting vast te leggen?
Heb ik ook aan gedacht, maar dan krijg je meer een tik, dit is echt veel meer een knal/bonk. Zoals ik al eerder zei het klinkt alsof hij het eind van de veerweg bereikt.
Misschien, maar ik vind het geluid daar wel erg hard voor en het gebeurt echt alleen maar rechts-voor. Ik zou dan verwachten dat ik links-voor ook af en toe wat hoor maar dit is niet het geval.
Ik heb de auto net opgehaald en mee test gereden. Helaas is het probleem nog exact hetzelfde als hiervoor. Ik zou bijna denken dat ik gewoon te hard over drempels ga, maar zo rij ik al 80.000km met deze auto en het probleem doet zich nu pas voor, direct na het vervangen van de schokdempers.
Ik begin het vermoeden te krijgen dat ik de oorzaak nooit zal achterhalen en weet nu opeens hoe prima oude auto’s in rammelbakken veranderen :(
Net even gebeld naar de dealer over de status van de Corsa. Conclusie: Veerpoten zijn inderdaad niet goed opgebouwd door de andere garage en het probleem is nu als het goed is verholpen. Het gerammel uit de achterbak blijkt speling op de sloten (ofzoiets, precies hoor ik het morgen wel).
De auto heeft vandaag nog op de brug gestaan bij die universele garage, ik heb er zelf naast gestaan. Zo op het oog is er niks te zien. De man heeft op verschillende manieren aan de auto lopen sjorren maar op die manier niks kunnen constateren.
Dat is duidelijk, dan gaan we het gewoon zien. Thanks :thumb
Ik ben er even langs gereden maar hij had niet meteen tijd en is er dinsdag pas weer, dus wat betreft druk kan ik nog niks zeggen. Ik heb als het goed is wel de spoel door kunnen meten, het resultaat was 3,05 ohm en ik lees hier en daar dat die waarde ongeveer 3-5 ohm moet zijn dus ik gok dat dat wel goed zit met de magneetkoppeling. Er komt ook geen spanning te staan op de stekker als ik de airco aanzet.
Dat weet ik maar het was hier 10+ graden dus daar lag het niet aan helaas
Dat ga ik zeker doen, ik vind het echter nogal toevallig dat de airco het een maand doet en dat hij meteen na een bezoek /alweer/ defect lijkt te zijn. De aircoman heb ik nog niet te pakken kunnen krijgen, morgen doe ik weer een poging en zal ik meteen eens even meten of er wel spanning op de stekker van de compressor komt te staan. Hij koppelt in ieder geval niet meer, is het mogelijk de spoel van de magneetkoppeling door te meten zonder hem te demonteren?
@richardschaeks wrote:
foto is van x10xe/x12xe met airco…. hij doet zijn naam wel eer aan…. kaptein koek:P
ik heb zelf een x12xe met airco dus daar raakte ik mee in verwarring :-P
wist ik niet eens, excuus :-P
Daarzo, maar ik kan je natuurlijk niet garanderen dat dat ook echt het probleem is, daarom eerst de computer uit laten lezen.
Sloop heb ik uiteraard aan gedacht maar dan heb ik toch weer een stel oude brosse kapjes te pakken. Dan zal ik wel eens even gaan checken of een opel garage alleen die lullige kapjes kan leveren haha.
-
AuteurBerichten