Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die zal ik eens gaan zoeken. Kan hem zo snel niet vinden in de handleiding… kun je misschien een hint geven waar ik dat klepje moet zoeken op de carb.?
De hele carburateur hebben we al schoongemaakt een tijdje geleden. Losgeschroefd uit de auto en met een tandenborstel en remreiniger helemaal minutieus zitten schrobben tot ie weer in shoowroomstaat is.
Het is trouwens een elektrisch geregelde carburateur. Een piersburg. Een van de laatst geleverde varianten heb ik begrepen. Stationair toerental is niet in te stellen, anders had ik die wel wat hoger kunnen zetten denk ik.
Wat bedoel je precies met het motor-stop-klepje op de carb.?
Niemand die dit probleem herkent?
En de C20NE in gweste heeft ook nog een andere nokkenas en grotere injectoren.
Afgelopen zaterdag heb ik hem opgehaald en dat ding is behoorlijk rap.
Nou, eerder een 40 á 50 pk, maar dat doet er niet zo toe.
Ik zie nu dit topic pas, Patrick, maar ik moet zeggen: petje af voor het werk aan de rode ascona! Hij is erg mooi geworden! Mooie trouwfoto’s ook!
En ook erg cool dat je ook nog in dat magazine staat!
Inmiddels heb ik een complete Ascona gevonden waar al een C20NE in ligt die ik compleet over kan nemen, maar waar ik alleen nog een stallingsruimte voor zoek. Ik kan hem thuis niet kwijt naast drie andere auto’s en aan de openbare weg mag niet (het kenteken gaat er af, slopen in eigen beheer).
Inmiddels heb ik antwoord gekregen van Asconahobbyist (patrick) en die verteld me dat het volgende aangepast moet worden als ik dat calibra blok wil swappen:
– Versnellingsbak van de Ascona moet overgezet worden omdat die van de Calibra een steun mist.
– Er moet een retourleiding aangelegd worden (carb -> injectie)
– De benzinetank moet daarvoor aangepast of vervangen worden door eentje met een retouraansluiting
– De benzineleidingen moeten vervangen worden door stalen leidingen (ivm met de druk denk ik)
– Ook zal de kabelboom van de Calibra toch anders zijn en moet er eea aangepast worden in de kabelboomSchop!
Ik heb vandeweek ook al een topic geopend in het C20NE deel, maar daar word niet echt opgeregeerd. Misshcien dat iemand hier antwoord heeft op mijn vraag…
Ik heb een C20NE uit een Calibra op het oog om de E18NV in mijn Ascona C (juni 1987) mee te vervangen. Kan iemand me met zekerheid vertellen dat dit 1-op-1 past in mijn auto zonder zaken aan te passen als de motorsteunen enzo?
Het blok is compleet met bak en ECU enzo.
Volgens mij is de Ascona C ook ooit geleverd met een C20NE, dus ik denk zelf dat het wel hetzelfde is, maar omdat het uit een Calibra komt twijfel ik er aan….
Gaaf! Ik zou mijn Ascona ook wel een klein stukje willen verlagen, want dat staat ze best goed, maar ik ben bang dat ik dan veel te veel comfort inlever.
origineel gepost door babyblue
Die laatste zijn MM velgen staan wel op marktplaats zijn mooie brede velgen ooit 1 setje verkocht met 225 banden eronderIk wil niet zeuren, maar die velgen van de laatste foto zijn Compomotive MO5 velgen. Toevallig zoek ik deze velgen ook al heel lang in 17″ voor de Impreza.
Kan het zijn dat die tempsensor bij mij op het thermostaathuis zit? Daar zit namelijk een sensor met een stekker. Als ik die stekker los trek valt de meter op het dashboard naar 0. Deze ziet er ook precies uit als op de foto.
Kijk! Dat ga ik vanavond eens proberen! Nu nog effe zoeken waar dat ding zit, want ik herken de plek niet zo snel aan de foto. Ben nog niet zo thuis in dit motorblok :)
Ik heb de kop niet laten vlakken, wel nieuwe bouten gebruikt.
23 juni 2010 om 20:59 In reactie op: Motor slaat af bij gas los. Valt te ver terug in toeren. #17690129Ja, is een elektronische carb. De auto blijft gewoon hetzelfde lopen als ik op het luchtfilterhuis druk. Die aansluiting is ook nog helemaal netjes en heb ik helemaal schoon gemaakt toen de carb er af is geweest en schoon gemaakt is (daar heeft het overigens niets mee te maken, want hij liep al zo laag stationair toen ik de auto kocht).
Als het blok gescheurd is zou ie toch ook veel olie moeten verbruiken? Dat doet ie namelijk niet (nog niet sinds zaterdag iig)
Argh! Dacht ik dat het probleem met de koelvloeistof weg was, is het gewoon weer terug :(
Nu heb ik een filmpje gemaakt. Als je goed luistert hoor je de dop sissen en na een tijdje loopt het reservoir over. Als ik de dop er af draai zie je hem behoorlijk overlopen. Daarna hoor je de leidingen gorgelen (in het reservoir zie je hem ook spetteren en je hoort hem gorgelen bij de thermostaat).
(filmpje word nog verwerkt door youtube, maar ik moet nu weg. zal zodadelijk wel werken)
http://www.youtube.com/watch?v=LhPPGeuWNcwIk baal hier wel echt van, want ik heb echt geen idee meer wat het is. En om nu lukraak wat onderdelen te gaan vervangen lijkt me ook niet zo’n goed idee.
22 juni 2010 om 21:15 In reactie op: Motor slaat af bij gas los. Valt te ver terug in toeren. #17690127Niemand die weet hoe je het stationair toerental op een Piersburg carb. kunt stellen? :cool:
Ik heb hem al meerdere malen met en zonder dop en met en zonder kachel laten draaien.
Na de behandeling van vanmiddag (goed knijpen in de leidingen) lijkt het niet meer terug te komen, maar ik heb alleen nog maar korte stukjes gereden in de stad. Morgen na het werk eens kijken hoe hij zich houd.
Vanmorgen bleef het niveau gewoon stil staan toen ik op mijn werk aan kwam, maar vanmiddag toen ik dus thuis kwam liep ie wel weer over (ik rook het toevallig toen ik met iemand stond te kletsen naast de auto).
Ik heb ook al gedacht aan de dop op het overdruk tankje, maar die lijkt goed te werken. Als ik hard met twee handen naast elkaar in de onderste slang knijp hoor ik lucht uit de dop sissen. Daarna lijkt de lucht er ook weer in te stromen. Dus die twee fentielen die in de dop zitten doen hun werk goed, denk ik?
Ja, ik ben er ook echt blij mee. Ik was al bang voor een afgebroken bougie ofzo.
Filmpje van de oorzaak: http://www.youtube.com/watch?v=r7qNcXNVWN4
Gloeiende… het is de vin van de dynamo…
Riem er af en het geluid is weg. Zal zo een filmpje uploaden waar je het in kan zien/horen :)
Goed punt… zal straks eens gaan kijken.
Enige wat we zondag los hebben gehad is het huis van de thermostaat, de bougies en het luchtfilter. Als bij een van die iets zou missen zou ik het wel merken denk ik… toch effe kijken als het dadelijk droog is.
Ik hoorde mijn vriendin net al aan komen en ben meteen buiten gaan kijken of ik de bron van de ratel kon achterhalen, maar ik kan niet vinden wat het is. De ene keer lijkt het geluid uit de dynamo te komen en als je een pas de andere kant op zet lijkt het weer van onder de carburateur te komen.
Olie en waterniveau zijn nog steeds goed.
Hier een filmpje van het geluid. Als je gas geeft is het geluid ineens weg rond de 1500 toeren:
http://www.youtube.com/watch?v=hdrOanbg7-M
Verder rijdt de auto gewoon goed en lijkt er verder niks mis.
Ik krijg trouwens net weer telefoon van mijn vriendin (die nu met de Ascona op pad is) en die zegt dat het geratel bij stationair weer terug is.
Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn?
Het geluid komt ergens van rond de carburateur. Hij loopt verder goed en doet het alleen bij lage toeren (stationair). Zitten daar hitteschilden die kunnen rammelen ofzo?
Goed idee om die even te smeren, als ik dat topic zo lees :D
Effe dat ding er uit prutsen als het niet regent. Hij piept nu heel soms. Als ik dan de motor effe uit en aan zet, of effe op vol vermogen, is het meteen weg. Dat lagertje zal niet meer helemaal goed zijn, zoals in de Corsa A die ik toen had. Niet echt irritant nog, maar als ik zo lees van die fik wel goed om het even preventief te fiksen.
Die roest is erg vreemd. Onder het rubber zijn een paar plekjes (stuk of 4) waar een klein rond stukje de lak afgesprongen is en waar het net een beetje begint te roesten. Lijkt wel of iemand er een schroevendraaier op gezet heeft en er een paar keer op getikt heeft ofzo. Erg vreemd. Voor de rest is ie nog steeds 100% hard, zo ver ik kan zien.
ja, ik vraag me ook af waar die olie gebleven is… ik heb hem in het begin nadat ik hem bij jou meegenomen heb goed in de gaten gehouden maar he verbuikte geen druppel. Laatste maanden geloofde ik het wel, maar ergens in die tijd is het fout gegaan.
De schakelaar in de radiator doet het nog wel goed, maar ik vind wel dat ie érg laat aan gaat. Pas vlak onder het rood.
De auto is verder nog precies zoals ie was. Ik heb er alleen een radio in gezet. Ook heb ik alle verlichting in het dashboard gerepareerd. En laatst heb ik de motorruimte gepoetst. De aanjager motor maakt soms een beetje herrie, maar dat hoort bij een opel schijnbaar :P
Gisteren heb ik toevallig een set dakdragers gekocht. Verder wil ik nog de antenne vervangen (ik luister al sinds dat ik hem kocht naar dezelfde CD en dat word saai) en de rechterbuitenspiegel (binnenwerk is stuk). Op de bestuurdersdeur zijn een paar magische plekjes roest gekomen die ik nog een keer weg wil werken. En ik wil nog een keer een mooi setje vloermatten op de kop tikken.
Ik probeer de auto echt zo origineel mogelijk te houden.
-
AuteurBerichten