Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
mooi hoor :thumb
misschien is het toplager die in het vliegwiel zit wel versleten en dan gaat je priesas doorzakken met als gevolg dat hij slecht gaat schakelen.
vooras is nu van een opel gt met schijfremmen/remklauwen van een calibra en met een kadett E 20/16v hoofdremcilinder en corsa A rembekrachtiger
in het voorfront ruimte gemaakt voor een koeler van een audi 80
lekker krap maar ik wou de balk op de orginele plek houden , sommige zetten die balk naar voren maar dat wou ik niet, er nu een electrice fan op omdat de orginele fan niet meer paste ivm de de balk
een tunnel van een B kadett automaat zodat de vijfbak past
achteras van een opel GT en omgebouwd naar schijfremmen
zelf een rvs uitlaat gemaakt
instelbare panhardstang gemaakt
voor de liefhebbers heb ik denk ik nog wel een paar foto’s
ik had min of meer het zelfde probleem als jij , ik weet alleen niet of we over het zelfde geluidje praten maar lees deze link maar eens door. ik heb bij mijn blok gewoon met een schroefendraaier tegen het blok en tegen mijn oor gehouden en toen bepaald waar het geluidje vandaan kwam.
20 mei 2012 om 19:39 In reactie op: Snelle vraag: getrag 240, 3 versnellingen kwijt :shock: #18018131bij mij zit die oliedop er ook muurvast in , ik heb hem gevuld via de achteruit rij schakelaar
20 mei 2012 om 17:02 In reactie op: Snelle vraag: getrag 240, 3 versnellingen kwijt :shock: #18018129http://www.eurol.com/nl/2-producten/35-adviseur/1-D6hBbkKQyVehcT5QjmJYmElIRg1gKoPgUfOUPXdZAXTm5r4=.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik ben ook van de partij met de kadett
22 april 2012 om 19:10 In reactie op: Het Groot Internationaal Opeltreffen 21 & 22 April 2012 #17933962was super voor elkaar en volgend jaar zeker weer :thumb
keuring is goed verlopen en hij is goedgekeurd :jerry stelde niet zo heel veel voor maar toch altijd weer spannend.
nu nog ff een andere 5 bak erachter want van deze is de derde niet goed en dan is ie klaar :thumb@c-dett16v wrote:
en toch denk ik dat het enkel de hrc was…..
tenminste dat zou ik me zeer goed voor kunnen stellen.
je mag deze namelijk gewoon niet helemaal intrappen…..
in ieder geval tof dat hij het nu goed doet!!
heb je nog meer :kewlpics
die zien we zo graag :vertag :D
ik had deze hoofdremcilinder eral op zitten met de remklauwen van een opel gt en die hebben twee zuigers per klauw en toen remde de auto niet en de kadett 16v klauwen heeft er maar 1 maar dan een grotere diameter en nu remt het wel dus dan heeft het volgens mij toch met de opbrengst van de hrc te maken.
maar wat boeit het verder nog, het remt :thumbhet is opgelost , het probleem zat hem blijkbaar toch in de opbrengst van hrc.
ik heb nu deze setup, voorkant geventileerdeschijven van een E kadett 16v plus remklauwen en de hrc van de 16v en aan de achterkant schijven van een audi 80 met golf 2 16v remklauwen.
al met al een hoop leer geld betaald maar krijg je aals je van standaard afwijkt ;)
maar ik ben in ieder geval blij dat hij nu goed remt.het heeft even geduurd maar ik heb het probleem gevonden, het zat hem toch in de oliepomp deksel!
ik had deze voorzien van een stalen kogel ipv. de kunststof overdrukkogel en bij een bepaalt aantal toeren ging het kogeltje blijkbaar een beetje klapperen op zijn zitting met als gevolg het vreemde geluid.
ik heb nu het kunststof kogeltje er weer in gedaan en nu is het geluid weg :D
dus verder gelukkig niks aan de hand.
morgen ga ik ermee naar de rdw voor lpg keuring en voor de keuring om de 2.0.e op kenteken te krijgen.ja ik kom uit nijverdal , jij bent al een keer met jeroen bij mijn kadettje wezen kijken maar toen was ik niet thuis .
jij bent danny tochnee geen c coupe maar deze B kadett
maar ik denk niet dat je mij er al mee hebt zien rijden want ik ben nog bezig om hem te bouwen van een 1100 naar 2.0.e met 5 bakecht een hele mooie kadett , volgens mij kom je uit de buurt van nijverdal of niet want ik heb je daar al een paar zien rijden ( of is dit niet de kadett met 2.4 op achterklep ? )
ik heb nog niks geprobeerd of gedaan ( geen tijd gehad ) maar nogmaals het geluid was naar mijn idee het sterkst hoorbaar bij het pompdeksel .
lagers of lagerschalen denk ik haast niet want ik heb het blok helemaal uit elkaar gehad en wat versleten was heb ik vervangen maar de lagers waren naar mijn mening allemaal nog goed .
eerst even tijd krijgen , zaterdag ga ik eerst nog naar een één of andere rally in duitsland met vooral oude opels en fordjes ( genieten dus )tot nog toe bedankt en wordt vervolgt
ik heb de v-snaar er al af gehaald en dan maakt hij het zelfde geluid , dus in dat gedeelte hoef ik het niet te zoeken .
ik zal dat met idee met de boormachine eens even proberen , want ik wel zo’n lange pen .
die had ik al gebruikt om de olie rond te pompen voor de eerste start .wordt vervolgt , bedankt alvast voor de reacties
E+Bkadett wrote:mischien de rem te ver ingetrapt met het ontluchten heb ik ook een x gedaan. dan doet hij niets meer :hmmzniet om beter te weten maar ik denk van niet want ik heb eigenlijk alles nieuw waar onder ook de hrc dat wat jij zegt heb ik wel eens gehoord met een oude hrc
ik had dit probleem al toen ik alles erop had gebouwd , dus ik dacht de hrc zal wel kapot zijn maar ik heb daar een nieuwe opgezet maar het voelt nog precies het zelfde aan
ik zal morgen nog eens alles bekijken
ik heb er nieuwe geleidingsblokjes opzitten en een nieuweketting en spanner.
maar ik zal de pompdeksel er eens afdraaien en kijken of ik niks aparts zie want als ik tijdens stationair draaien een schroevendraaier op het pompendeksel houd en mijn oor aan de andere kant van de schroevendraaier leek het toch echt of het geluid daar vandaan kwambij mij zitten dus aan de corsa hrc vier uitgangen , bij de twee die naar achteren gaan zitten rechtstreeks in de hrc remdrukbegrensers gedraaid en daar zitten dan weer de leidingen aan die naar achteren gaan . verder zit er niks tussen .
-
AuteurBerichten