Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Vinci wrote:
Klopt, ook versleten lagers kunnen je oliedruk kosten. Want hoewel bij een gezonde motor een te hoge oliedruk helemaal niet zo gunstig is (en pk’s kost!) wordt een te lage oliedruk op een gegeven moment vaak veroorzaakt doordat op alle lagers de olie er makkelijker door komt. En als dat op het ene punt gebeurd krijgt het andere punt al gauw te weinig olie en krijg je slijtage als een kettingreactie.
Bij versleten lagers zou toch ook de druk met draaiende motor lager zijn? Heb gewoon 4,5bar continu..
@2000 wrote:
Ik heb exact hetzelfde, is gekomen nadat ik de kop eraf gehaald had. Ook bij mij duurt het ongeveer 2 a 3 seconden, en ook mij zit het niet lekker :(
Bij mij is het ook sinds de kop eraf is geweest, als ik de ontsteking en brandstofpomp af laat en dus enkel met startmotor op druk breng, moet ik een batterij volledig leegstarten en bij de volgende begint hij na een tijdje pas druk te krijgen, eens ik die druk heb en hem dan start heb ik mooi 4,5 à 5 bar druk, en heb ik geen problemen meer, na 20uur stilliggen ongeveer terug proberen en weer 0,0 druk en weer een batterij leegdraaien..
Als ik hem direct laat aanslaan heb ik na 5sec nog geen druk, langer durf ik niet proberen..@a-manta-turbo wrote:
heb het zelfde gehad en heb de klepstoters vervangen (zijn niet goedkoop ) maar bij mij is het nu al jaren perfect
Als de motor eenmaal draait, draait hij zuiver en geen tikkende kleppen? Had jij tikkende kleppen toen?
Alle ventilatieslangen zijn proper, ik gebruik mobil 1 5w50 peak life (de vroegere rally formula)
Heb je dit probleem nog kunnen oplossen?
Mijn motor maakt ook slecht oliedruk, maar eens hij druk heeft heb ik 4,5bar stationair..Heb alles teruggevonden denk ik,
klopt het dat een M2.8 een nokkenassensor heeft en een inlaattemp. sensor? Welke dus niet op een M2.5 zitten..Ik heb het schema gevonden, bedankt!
Maar heeft er nog iemand een lijstje bij met wat alle sensoren zijn, want zo ben ik er nog weinig mee..Rij even langs freddy cane, die heeft afdekplaten voor de m2.5 ontsteking liggen..
F16WR 4.19 werkt ideaal in het zand, met ultracross banden van 61 hoog..
Ik rijd met dezelfde pomp op mijn C20xe, de originele pomp zit er nog gewoon tussen en werkt perfect zo,
koelt veel beter dan met enkel de originele pomp…Is versie 100603 al beschikbaar? Ik heb namelijk een c20xe en deze is pas bij deze versie ingevoerd, en zolang deze versie dus niet gecloned is ben ik niks met mijn op-com :(
27 juni 2011 om 17:54 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302200@corsaboy wrote:
gaat niet passen.
Astra en corsa is haast niets van uit te wisselen.Helaas zul je dat toch nieuw moeten halen.
Corsa heeft ook geen sub-frame etcIs de topmount van de poot wel ongeveer hetzelfde?
Misschien dat het met kadett draagarmen wel gaat aangezien deze ook geen subframe heeft?26 juni 2011 om 18:05 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302198Ik wil mijn C20XE racemotor in een corsa A bouwen(ligt nu in een Astra),
voor gewichtsbesparing.. Nu is de vraag kan ik dit met de Astra/Kadett veerpoten en evt draagarmen,
heb namelijk rikken vering(idem als proflex) onder de astra en zou spijtig zijn als ik deze nieuwe moet kopen want ze kosten ongeveer 1000€/stuk ex. btw.. De wagen dient niet voor de weg gekeurd te worden, dus hoop dat dit om te bouwen valt?Allebei de assen zijn verschillend, astra assen zijn iets langer… Voor dagelijks gebruik geeft dit weinig problemen, voor racerij doeleinden is het wel belangrijk de juiste te nemen anders trek je ze gewoon kapot..
Het gaat om de grote keerring, aan het vliegwiel..
Heb zonet de lagerkap met 5926 gemonteerd, hoop dat hij nu dicht is,
het blok zit in een astra f en is echt geen pretje om de versnellingsbak enzo eraf te halen..Heb ik ooit ook gehad, bij mij was het de bobine die af en toe niet meer wou, bij mij sloeg hij toen ook regelmatig af..
Op 3pitten lopen kijk ik altijd na door de uitlaattemp te meten op het spruitstuk, vlakbij elke cilinder, hiervoor heb je wel zo’n lasertemp meter nodig
Is ook een oplossing, waar kan ik zo’n draadbusjes halen?
M8 kan ik er niet in tappen,daarvoor is het gat al te hard beschadigd, een boutje van M8 kan ik er zo induwen… dus moet wel naar M10 gaan…
En een m10 past niet door de looprol, zou het dan zoveel kwaad kunnen als deze uitgeboord word?En welk merk zijn ze?
Ik zou het met oliekoeler doen, beter nu ineens dan achteraf weer te moeten aanpassen omdat de olie toch te warm word..
Klopt, zo is het compleet, enkel nog slangen eraan maken..
Ze zouden toch wel 230pk moeten aankunnen en 8000rpm ongeveer
En wat kosten deze?
Binnenin een asafdichting zit een veertje, welke de rubber aanspant..
Deze haal je eruit en kan je uit elkaar draaien, het ene uiteinde is conisch, van de andere kant knip je een kort stukje en dan draai je hem terug ineen, en steek je hem terug in de dichting..Ik heb gewoon de veer van de nieuwe krukasdichting een stukje korter gemaakt zodat hij goed aanspant, en lekt niets meer… Geen afdichtmiddel gebruikt, enkel aan de dichting een beetje mijn vinger in de olie gestopt en licht aangesmeerd
Ik dacht dat origineel goed genoeg was tot ongeveer 190-200pk
-
AuteurBerichten