Kadett_Wdijk

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 67)
  • Auteur
    Berichten
  • Kadett_Wdijk
      Lid sinds:
      1 September 2004

      Bij mij (X18XE) was het dat bochtje tussen het schutbord en de distrikap, onder je inlaatbuis zegmaar.. Helemaal rot. Heb overigens nu een andere boom, van de sloop! ((En ook gelijk een cruise control handle (moet de actuator nog hebben) en een MID met handle meegenomen:D Was al voorbereid, moet alleen nog ff alle sensoren hebben!))

      Maargoed, de andere kabelboom dus ingebouwd! Ennnn, hij loopt weer op 4 cilinders!!!!!!!!!!!!!!! Moet nog even alles afbouwen en netjes dichtmaken, en dan ff rondje rijden morgen, dan laat ik even weten of alles weer in orde is!

      Bedankt in elk geval voor alle hulp en ik laat de resultaten nog even horen!

      Grtz, Pim

      Kadett_Wdijk
        Lid sinds:
        1 September 2004

        Hoi Edwin,

        Ja, ik zat daar zelf ook al erg aan te denken. Heb er al 1 op het oog, van iemand hier van het forum. Die gaat vanavond even kijken in wat voor staat die van hem is. Mits goed, rij ik er gelijk om, want deze is geen redden meer aan.. ZIjn ook meerdere draden van dezelfde kleur.. Wordt lastig…

        Thx

        Kadett_Wdijk
          Lid sinds:
          1 September 2004

          Nou.. Ik vermoed dat ik het gevonden heb.. Ik ben vanmorgen begonnen met de motor starten, en een schroevendraaier op de verschillende injectoren leggen. Nu hoorde ik dus dat de injector van cilinder 3 NIET meedoet, stond ook andere spanning (of geen spanning) op de kabeltjes.

          Goed, dus ik eens even de kabelboom open trekken. Heb ik opeens een stuk kabel in mijn hand, van die injector. Hmmm. Ik de kabelboom verder open trekken; ik denk dat ik nu ook weet hoe de rest van die storingen in de computer komt.. ZIE FOTO:

          Nu zit ik dus te twijfelen, of deze boom proberen op te lappen door nieuwe draden te trekken, of gewoon een andere kabelboom ergens vandaan trekken. Maargoed, met een andere 2e hands kabelboom kun je hetzelfde probleem treffen.
          Eens even kijken of ik uberhaubt kan zien welk draadje bij welk draadje hoort.

          Grtz!

          Kadett_Wdijk
            Lid sinds:
            1 September 2004

            Oke, bedankt, ik haal ze er morgen maar weer uit, en dan even kijken of ik de benzineleidingen aangesloten kan krijgen, moet wel lukken! Zo maar eens stukje bij beetje dingen elimineren.

            Wim, als jij het verhaal zo leest, lijkt het jou dan op een lekke koppakking, gezien hij geen olie, geen water verbruikt, en ook na langer rijden niet meer stoomt? Compressie ook goed.

            Grtz!

            Kadett_Wdijk
              Lid sinds:
              1 September 2004

              Oke, goed om te weten! En het signaal van de injectoren, kun je dit meten met een multimeter?

              Kadett_Wdijk
                Lid sinds:
                1 September 2004

                Hm, ja, niet zo over nagedacht!:) Oke, en een storende bobine geeft hij niet altijd aan in de computer?

                Anders idd een andere proberen. Ga eerst de injectoren maar eens proberen te testen. Ik vond wel dat de kabelboom er erg slecht uit zag in dat kabelgootje boven de injectoren zeg. Is dat normaal dat daar de buitenmantel helemaal uitgehard is? Ik heb de kabels wel opgelapt, maargoed. Kun je het signaal op de injectoren meten met een gewone multimeter?

                Bedankt!

                Kadett_Wdijk
                  Lid sinds:
                  1 September 2004

                  Hoi Wim,

                  Bedankt voor je reactie! Beetje teleurstellend, haha, dat het resetten van de computer niet zal helpen.

                  De injectoren zijn vandaag gereinigd, daar hebben ze de werking ook getest. Ik heb de werking niet getest gekoppeld aan de auto, omdat het wat moeilijk was om de benzineslang aan te sluiten wanneer de injectoren niet op hun plek zitten. Morgen dan toch maar proberen die slangen wat rond te bewegen om ze wel te testen.

                  Ik twijfel niet aan je uitleg hoor, maar hoe voelt de bobine de compressiedruk precies? En voor de bougie zou het toch eigenlijk ook niet uit moeten maken? Of mis ik iets?:)
                  Ik heb overigens wel met draaiende motor de bougiekabel van de desbetreffende cilinder eraf getrokken, en dan sloegen de vonken aardig over tussen de kabel en de bougie, of het metaal van de kop.

                  Nogmaals, bedankt!

                  Grtz, Pim

                  Kadett_Wdijk
                    Lid sinds:
                    1 September 2004

                    Pff.. Vandaag lekker bezig geweest. Injectoren zijn gereinigd, getest, etc. Goede service bij van der Peijl Techniek, nog 50% korting ook:)

                    Maargoed, vervolgens de injectoren terug gezet. Testen vond ik wat moeilijk omdat je niet echt de benzineslangen kan aansluiten zonder dat de injectorrails op z’n plek hangt.
                    Wel getest of de afdichting tussen injector en rails goed is, dat was prima.

                    Gestart.. Wat denk je, nog steeds op 3 cilinders. Nog steeds cilinder 3 die niet meedoet. :argue

                    Kan het zijn dag ik de computer eerst moet laten resetten (om die fouten van bij voorbeeld die EGR en Injectoren eruit te krijgen)????!!! Ik hoop het dat dan echt, want heb toch echt binnenkort de auto weer nodig:)

                    Bedankt voor de info!

                    Grtz, Pim

                    Kadett_Wdijk
                      Lid sinds:
                      1 September 2004

                      Hm nou ja, maar eens een beetje kijken morgen, zit hier in de buurt ook nog wel een motorenrevisiebedrijf enzo, dus kan vast wel iemand vinden!:)

                      Kadett_Wdijk
                        Lid sinds:
                        1 September 2004

                        [rquote=1849772&tid=140709&author=svdk20]of brezan dat kan ultrasoon cleanen durf ik niet te zeggen maar een restaurateur vaak wel of anders een motor zaak ivm carabarateurs[/rquote]

                        Ah, oke, ik ken hier wel een tuningzaak (dynojet), die mensen ken ik vrij goed, dus misschien hebben die er wel iets voor!:)

                        Tx

                        Kadett_Wdijk
                          Lid sinds:
                          1 September 2004

                          Oke, thx, moet ik maar ff voor langs de dealer dan, want ik ken niemand met die apparaten:)

                          Kadett_Wdijk
                            Lid sinds:
                            1 September 2004

                            Hoi Sjouke,

                            Ja, ik laat ze zeker allemaal doen:) Ze liggen er klaar voor!

                            Heb vanmiddag een plaatje gemaakt om de EGR af te doppen, dus dat zou ook goed moeten zijn. Moet hem nog wel even reinigen, gewoon voor het goede:)

                            Trouwens, het resetten hè, kan dat mij deze ECU nog gewoon door de accupool er een nachtje af te leggen, of moet dat echt met een computer gedaan worden?

                            Thx!

                            Grtz, Pim

                            Kadett_Wdijk
                              Lid sinds:
                              1 September 2004

                              Ah, oke, ja klinkt logisch die 1690 haha:)

                              Nouja, zoals gezegd, ik laat morgen de injectoren ultrasoon reiningen (hopelijk doen ze dat bij Brezan?), omdat ik zelf ook al dacht aan een niet werkende injector, omdat de bougie van cilinder 3 een stuk droger is.
                              Kijken wat dat oplevert, en dan inderdaad even alles laten wissen!

                              Bedankt voor je reactie!

                              Grtz

                              Kadett_Wdijk
                                Lid sinds:
                                1 September 2004

                                Zojuist heb ik de injectoren eruit gehaald. Ook de EGR-klep eraf gehaald en een dicht plaatje gemaakt van aluminium.
                                Morgen de injectoren wegbrengen om ultrasoon te laten reiningen.

                                Iemand een idee hoe je die EGR het beste reinigd. Wil hem, ondanks het afdoppen, toch ff schoonmaken, hopen dat die storing dan uit de computer is!

                                Thx!

                                Kadett_Wdijk
                                  Lid sinds:
                                  1 September 2004

                                  Hmm, oke. Gisteren dacht ik, laat ik de paperclip methode eens toepassen om de computer uit te lezen (had hier wel eens van gehoord, maar was nooit in me opgekomen).
                                  Dus, ik doe een paperclip in de stekker, zet het contact aan. Geen motorstoringslampje. Blijkt nu dus dat heel die tijd er geen motorstoringslampje in heeft gezeten:o
                                  Moet ik zeggen dat ik me wel een beetje schaam dat ik dat nooit heb gezien, maar oke:sleeping

                                  Vandaag, op zondag geen Opel-dealer open uiteraard, dus heb ik even wat lampjes verwisseld, nou, ik vond een WASLIJST aan storingen in de computer.
                                  Hier komt hij:

                                  0130 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor
                                  0115 Intake Coolant Temperature Sesnor (CTS)
                                  1110 Switch over valve solenoid
                                  1690 MIL/Engine fail (malfunction indicator lamp)
                                  0203 Injector valve 3
                                  0204 Injector valve 4
                                  0403 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve
                                  0443 Niet kunnen vinden wat dat is

                                  Nou, dus dat ziet er weer spannend uit. Injector valve 3, klinkt erg aannemelijk aangezien die cilinder niet meedoet. Zelf had ik ook wel eens het idee dat hij soms op 2 cilinders liep –> injector valve 4!

                                  Dan zijn er daarnaast die nog een aantal sensoren kapot. Iemand een idee wat de Switch over valve is? EGR is dus ook in storing. Die ga ik dan maar afdoppen.
                                  HEGO sensor kapot (weet iemand weer ik die kan vinden?)
                                  CTS sensor kapot (weet iemand waar die zit?:))

                                  De injectoren. Zouden deze echt overleden zijn, of zou ik deze ultrasoon moeten laten reinigen?

                                  Bedankt weer voor de eventuele info!

                                  Grtz!
                                  1690 MIL/Engine fail (malfunction indicator lamp) die klinkt wel ernstig, wat betekent deze?

                                  Kadett_Wdijk
                                    Lid sinds:
                                    1 September 2004

                                    Hallo iedereen,

                                    Ik heb weer een update..Gisteren nadat ik klaar was met mijn cursus ben ik naar een doe het zelf garage gegaan in Almere, heb daar een compressietest gedaan. Compressie zit tussen de 14,5 en tegen de 16,5, de hoogste compressie vreemd genoeg in de cilinder die NIET meedoet.
                                    Lijkt mij dus wel goed, toch?

                                    Nou, ook de bougies er allemaal uit, op het blok gelegd en even gestart, alle 4 vonken ze perfect, mooie blauwe vonk.
                                    Wel vond ik dat die bougie van cilinder 3 een heel stuk zwarter is dan de andere 3.

                                    Oke, vervolgens de ANWB weer gebeld. Deze keer kwam er een monteur die er tenminste aardig de tijd voor nam. Allereerst heeft hij gekeken welke cilinder niet meedeed, andere bougiekabel geprobeerd, compressietest gedaan(!!), naar de injectoren geprobeerd te luisteren, etc..

                                    Toen zei hij dat de EGRklep wel eens roet in het eten gooit. Hij heeft paar klapjes tegen de EGR gegeven, ik had toen het idee dat hij wel IETS beter liep, nog zeker niet perfect, maar de cilinder leek wel deels mee te
                                    doen.

                                    Vervolgens wou hij zelfs nog even een rondje rijden, ff kijken hoe dat ging. Toen keek hij eens naar de uitlaat, hij vond hem nogal stomen. Maargoed hij was aardig koud (al was het koelwater al wel op temperatuur). Hij kwam door de stoom dus tot de conclusie dat mijn koppakking een beginnend lek heeft. Het vreemde is alleen, hij bouwt geen druk op in het koelsysteem, verbruikt GEEN water, GEEN olie…

                                    Toen dus naar huis gereden (hij zei dat ik er prima mee thuis kon komen), Almere naar Goes. Op zich constante snelheden liep hij best prima, vooral in de iets hogere toeren (vanaf tegen de 3000), maar als je af moest remmen, en weer optrekken, dan liep hij zeker niet lekker, trillen, weinig vermogen.
                                    Toen ik thuis kwam, na zo’n stuk rijden, nog eens gekeken of hij nog stoomde, en dat deed hij dus niet..
                                    Iemand nog mooie ideeen?

                                    Ik ga zo in elk geval mezelf eens even inlezen in hoe die EGR werkt, of het dat dus kan zijn, en ik zit toch nog steeds een beetje in mijn hoofd met een haperende injector, wat denken jullie daarvan?

                                    Bedankt weer!!

                                    Kadett_Wdijk
                                      Lid sinds:
                                      1 September 2004

                                      Klopt, is niet zo moeilijk:) Goed idee, ga ik even doen.

                                      Thx!

                                      Kadett_Wdijk
                                        Lid sinds:
                                        1 September 2004

                                        Oke, dankjewel! Dan moet ik hem dus maar eens uit laten lezen!:)

                                        Dus nog een verzoek, is er iemand in de buurt van Almere met zo’n uitlees computertje (kan even niet op de naam komen).

                                        Over het testen van of hij vonkt. Heeft het een meerwaarde om ze er allemaal uit te draaien? De ANWB monteur heeft een voor 1 de bougiekabels eraf getrokken met draaiende (warme) motor, en bij 3 hoorde je de motor gelijk terugvallen, bij cilinder 3 hoorde je niks, dus die doet niet mee. Bougie is overigens goed:)

                                        Bedankt nogmaals!

                                        Kadett_Wdijk
                                          Lid sinds:
                                          1 September 2004

                                          Heb hem nog niet uit laten lezen nee. Ik heb ook geen storingslampje, die kerel van de ANWB zei dat als er geen storingslampje is, dat er dan ook geen storing in de computer te vinden is (al dacht ik van wel). Klopt dit, of zou er toch een storing te lezen zijn.
                                          Zelf dacht ik ook aan een haperende injector, zouden ze dat kunnen lezen uit de computer?

                                          Bedankt voor je reactie!

                                          Grtz

                                          In reactie op: benzine verbruik 1.8 GSI KAN DICHT!!!! #17671601
                                          Kadett_Wdijk
                                            Lid sinds:
                                            1 September 2004

                                            Ik had ook een 18E in mijn Kadett.. Ongeveer 1:8,5 ofzo is niet vreemd voor die dingen..

                                            In reactie op: kadett gespoten #17487750
                                            Kadett_Wdijk
                                              Lid sinds:
                                              1 September 2004

                                              Vet hoor! Mooie slicks ook:afro

                                              In reactie op: ABS Voorpoten op kadett zonder ABS? #17487570
                                              Kadett_Wdijk
                                                Lid sinds:
                                                1 September 2004

                                                Denk het wel, volgens mij zit het verschil bij ABS alleen in de homokineet, daar zit dan een getande ring aan.

                                                Correct me if i’m wrong..

                                                Grtz

                                                In reactie op: voor ruit vervangen e kadett #17487305
                                                Kadett_Wdijk
                                                  Lid sinds:
                                                  1 September 2004

                                                  Waar kun je het beste beginnen, want je zult ergens een gaatje moeten maken om die staaldraad erdoorheen te krijgen.

                                                  Gr

                                                  In reactie op: De ontsteking klopt niet, wat is de reden? #17484101
                                                  Kadett_Wdijk
                                                    Lid sinds:
                                                    1 September 2004

                                                    Heb je het rotortje ook vervangen, dus het rode ding op een asje die uit de ontsteking komt. Je ziet die rotor zitten als je de verdelerkap eraf haalt.. Moet je echt ook even vervangen, en als de bougiekabels er slecht uit zien, ja je kunt ze altijd even vervangen, kan geen kwaad in elk geval..

                                                    Maar voorontsteking, het zou ook kunnen dat je ontsteking een stukje verdraait is, en moet je met een stroboscoop aan de slag, en dan heel je ontstekingshuis kleine stukjes verdraaien totdat de strobo de goede waarde aangeeft.. Maar daar heb je dus apparatuur voor nodig!

                                                    Gr

                                                    In reactie op: De ontsteking klopt niet, wat is de reden? #17484099
                                                    Kadett_Wdijk
                                                      Lid sinds:
                                                      1 September 2004

                                                      Klopt:)

                                                      Ik denk dat als hij wat vuil zou zijn, dat ie dan te laat zou vonken, of slechte vonk.. Je kan natuurlijk voor de zekerheid ff nieuw verdelerkapje en rotortje erop zetten, dat is zo gebeurt en kost niet veel! Kan nooit kwaad..
                                                      En dus de volgorde van de bougiekabels ff checken!

                                                      Gr

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 67)