Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wordt toch geen overbluf wedstrijdje hoop ik, als ik alle nokkenassen en motoren op moet gaan noemen die hier zijn gebouwd ben ik nog wel even bezig ;)
Wat ts wilt moet hij zelf weten, zo heftig vondt ik dit persoonlijk niet. Maar stoort me vaak dat het meeste advies hier wordt gegeven zonder dat mensen dingen echt zeker weten. Als iemand begint over een storing krijg je al de meeste zelfde antwoorden (die vaak ook kant nog wal raken) en in dit precies het zelfde.
Juist net wat anders maken als de rest, daar kan jij ook over mee praten niet dan? Kan mis gaan maar je leert er weer van. Ik weet zelf persoonlijk wat TS nu heeft gewoon een goede combinatie is en wat goed gaat lopen (ook gewoon met hydro stoters en standaard klepveren, zo heel extreem is het allemaal niet).
Inderdaad, iedereen denkt het altijd wel beter teweten. En er zitten hier absoluut mensen met verstand van zaken.
Maar heb zelf een tijd met deze setup gereden. Auto liep stationeer, tuurlijk niet zo netjes als een standaard corsa maar absoluut niet stilvallen of andere ellende zodat je er niet dagelijks mee kon rijden. Is puur gebruikt voor woon werk verkeer toen, dat de leek denkt dat de motor niet goed loopt ivm stationeer… was het geluid voor mij juist muziek in de oren :wub
De ecu die nu in de corsa van gido zit is zelfs nog aangepast op de oude nokkenassen welke hij nu heeft gekocht. Als er niet geknoeid is met de verstelbare poelie staat die ook nog op tijd .
We hebben hier zelfs in de corsa van mijn collega een 312 graden nokkenas gehad in zijn A corsa 1.8 smallblock. En die liep zelfs stationeer. Auto was niet gemapt maar reed met 1.8E injectie en computer van een oud type kadett GSI. “experts” riepen toen ook dat het niet kon in een straat auto :sleeping hij heeft het tegendeel bewezen.
[rquote=1837667&tid=53018&author=jens276]zijn er ook foto’s van die airbrush van dichterbij??
ben wel benieuwd hoe dat er uitziet…. ik kan ze alleen niet vinden in he projecten topic.grtz jens[/rquote]
:angel in het zonlicht valt het wel goed op overigens
ik had nog wat terug gestuurd ? Vreemd !
Deze waren 8J rondom verbreed
Zit RVS groep a onder met rond eindstuk, alleen door de SFJ lip valt hij tever eronder :o. Ga hem wat verlengen binnenkort.
denk dat deze erook wel bij mag :D
:angel
Mooi spul ! Ga je een hoop plezier van hebben !
<– Heb zelf een 65'er :)
Dan is het dus niet degene die wij geimporteerd hadden, die was schade loos ! Toevallig komt uit dezelfde periode en lijkt er erg veel op !
Ik zal maandag eens op de zaak kijken in de gegevens.
Viel me op door enkele details zoals het vol leer en de sensoren in de achterbumper. Was een ex politie auto uit duitsland als ik me niet vergis.
Kenteken komt me erg bekend voor namelijk, zit onderhoudsboekje er nog in ? Heb ik volgens mij nog ingevuld met de aflevering
Die zafira komt me wel heel bekend voor ! Volgens mij hebben wij die op de zaak destijds geimporteerd, zal rond 2007 zijn geweest.
Zit er zowiezo een nieuwe turbo op enz.. enz.. ! :)
Dan gaan we er maar een 16V balk inzetten :D
ik durf het niet tezeggen, koelfan is ook een stuk groter !
Heb gehoord dat een radiateur van een calibra turbo ook zou moeten passen onder de slotplaat ?
in de kofferbak :P ben er nog mee bezig ! gaat niet passen met deze radiateur en koelfan :hmmz
meine, omgebouwde XE met let zuigers, drijfstangen enz.. met garret turbo erop :) in kadett GSI
Even de meine naar buiten gereden voor wat sneeuwfotos :D
:wub
Zijn het SFJ skirts ? Dacht dat het zender skirts waren, heb die het liefste maar zie ze maar eens tevinden !
M3 skirts.. weet niet eigenlijk ?
Ja zie er maar aan tekomen ! Vind ze ook erg mooi namelijk :o
Ja mis ik ook, twijfel nog tussen de originele of m3 zoals de kadett een paar posts terug !
Nu nog een flink stuk verlagen :wub
Even velgen gepast, DZ Exclusive 9J achter 7,5J voor :D
Had niet verwacht dat het zo makkelijk zou passen (ook na verlaging nog ruimte genoeg)
Nee, motor ligt gewoon in een kadett GSI !
Is eigenlijk gewoon allemaal stekkeren geweest zonder aanpassingen tot nu toe.
Auto was origineel een C20NE maar ligt nu een 20XE in (met kabelboom van een calibra oid denk ik ?).
Ik vermoed haast dat het in de ronde aansluit stekker zit, heb die zo aangesloten op de ronde stekker van de auto maar twijfel of de draden wel in de goede positie zitten ? of zouden die ronde stekkers als ze passen goed moeten zijn ?
Startmotor draait gewoon rond, en brandstof relais wordt ook ingeschakeld alleen brandstofpomp gaat niet aan en als de bobine aangesloten is dan gaat het brandstofrelais van slag zeg maar (trilt met inschakelen ipv een klik)
Blauwe op min gedaan, rode op +
Geen vonk, ook bij contact aanzetten maakt het brandstof relais nu een raar geluid ? Zodra ik de rode draad loskoppel klikt hij wel gewoon eenmaal.
Brandstofpomp is goed maar als ik hem op contact zet gaat hij niet draaien hoor het brandstof relais wel klikken, maar klikt pas weer uit als ik het contact uitzet ookal duurt dat een paar minuten.
Als ik stroom op de pomp zet gaat hij wel draaien (van achter direct op de pomp).
Wordt er gek van :puke
Hoop hem volgende week rijdend tehebben :angel zoek nog wat kleine dingen om het af temaken.
Thanks voor de leuke reacties king:
Hier wat nieuwe fotos van de vorderingen, kabelboom gelukkig nog op mijn werk kunnen vinden (degene tussen dynamo en startmotor). Morgen monteren en dan startpoging doen, verder nog wel een hoop aan tesluiten maar goed… :)
‘
Het digitale dash heeft al weer gewerkt een goed moment :D
:)
Het is inderdaad niet de oude van jeffry, heb daar pas fotos van gezien :o erg zonde van die kadett wat daar van geworden is.
Airbrush van de voorbumper gaat er af als het een beetje meezit (bumper opnieuw laten spuiten).
En heeft misschien iemand nog het kabelboompje welke op je Startmotor en dynamo gaat naar je accu en weer aansluit op de auto met de ronde stekker ?
Is het enige wat nog ontbreekt om hem tekunnen starten :mad:
-
AuteurBerichten