Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik weet niet hoe dat bij een senator zit, maar bij mijn kadett was het pennetje van het stangetje waardoor je deur niet te ver open kan uitgesleten.
Oliepomp kan ook nog versleten zijn. De dikke koude olie krijgt ie dan wel rond, de dunne warme niet…
Minerale olie gebruiken, synthetische vinden deze blokken niet altijd lekker…
Heb je een nieuw oliefilter gebruikt bij het vervangen van het blok?Groeten, Mark
Of het moet een tweeling zijn… Heb t kenteken niet onthouden, maar alle kenmerken komen overeen. Verlaagd, oranje blokjexinterieur, gte spoiler en als belangrijkste de matzwarte strepen op de motorkap. Maar deze heeft toch ook te koop gestaan?
Groeten, Mark
Deze afgelopen zondag in Alkmaar bij woonwinkels gespot. Wel met ATS velgen eronder.
Groeten, MArk
En nu weer on topic of anders een slotje? Ook de reacties komen in een Google pagina en komen forum ook niet ten goede…
Heeft ie een elektrische sproeier? Kijk even of er een stroomdraadje naar je carburateur loopt. Deze gaan wel eens stuk.
Even vervangen voor een andere, eventueel niet elektrische.Succes, Mark
Leuk juist, jaren 80 tuning… Oh nee, toen heette het nog gewoon customizen!
Lekker er op laten, alleen nog een jalouzie op de achterruit!Groeten, MArk
Voldoende spanning? Bij mijn ascona was de dynamo slecht, andere er op en prima.
Gr, MarkHoe heb je ontlucht? Kleine pompslagen met pedaal of tot de bodem? Bij laatste is je hoofdremcilinder waarschijnlijk van binnen lek geraakt.
Groeten, MArk
Verf zou ik niet doen.
Heb dit zelf gehad en de hemel blijft werken en dan zie je witte naadjes.
Weet je niet iemand die handig is met de naaimachine? Haal de hemel er heel uit, dit lukt zo der ramen er uit te halen, bij de voorruit beginnen en dan naar achteren werken. En dat als pasvorm gebruiken.Groeten, MArk
Kijk, dat is weer info! Ik ga er naar zoeken!
Top, bedankt voor de foto’s Rik! Vooral op foto 3 is goed te zien hoe de stoel lager staat. Dat indalen achter is wel prettig om voor nog wat ondersteuning onder de benen te hebben.
Groeten, MArk
Als je dat wilt doen, graag! Dan kan ik mooi het verschil zien!
Groeten, MArk
Haha, ja dat weet ik :D ! Ben best lang en merk dat ik tijdens het rijden ga hangen om onder de dakrand door te willen kijken. Dan ga ik op zoek naar een verstelbaar frame. Dat is ook plug and sit…
Maar anders had ik een vast frame moeten verlagen.Groeten, MArk
6 juni 2013 om 19:31 In reactie op: Kadett E Cabrio gekocht: Wat vragen: uitlaat / trekhaak #18144626Nu drie weken met mijn “nieuwe” kadett aan het sturen. Eindelijk ook wat mooi weer gehad, dus kap open!
Ik had wat lekkage, komt omdat de kap links te hoog op het rubber ligt. Zoals de post hierboven. Ook na een paar fikse regenbuien geen nattigheid en het blijft prima zitten. Ik ben nog wel van plan een keer een specialist te bezoeken. Maar voor nu valt het nauwelijks op, zit het er zo tussen en is supergoedkoop, dus het voldoet tot nu toe.
Wat ik nog wil veranderen aan de auto:
– windscherm plaatsen
– ter zijner tijd verbrede GT velgen 14 inch er onder. Deze heb ik al liggen, maar moeten nog gestraald en gespoten worden.
– trekhaak monteren
– uitlaat vervangenMeteen vraag hierover:
– welke trekhaak kan ik naar op zoek? Gewoon die van hatchback is passend? Mocht iemand wat hebben liggen: ik houd me aanbevolen!
– uitlaat: er zit nu een sport einddemper onder, maar die vind ik te veel herrie maken en trilt te veel door in de auto, zeker met de kap open is dit irritant op langere stukken. Er staat U9 op het kenteken. Ik wil eigenlijk de auto even op de brug zetten en kijken hoe de verdere staat van de uitlaat is, maar ik heb het idee dat hij ook nog ergens lekt, want hij pakt in de lage toeren niet zo lekker op en ik hoor ook tijdens het rijden wat zuigend geluid en bij terugvallen naar stationair het rommelende brommen. Als de kat slecht is: moet ik deze dan vervangen of kan ik deze voor een katvervanger vervangen. Wordt de uitlaat hier luider door?Groeten, MArk
21 mei 2013 om 05:00 In reactie op: Kadett E Cabrio gekocht: Wat vragen: uitlaat / trekhaak #18144625Dat van de motortjes zou mooi zijn!
De sluitplaten ga ik ook ff naar kijken.
Heb er nu links dubbelgeslagen ducktape met een koord erin tussengestoken (niet geplakt!) Om zo de kap wat te “verlengen”. Nog niet mee gereden, maar tot nu toe droog.Groeten Mark
17 mei 2013 om 18:57 In reactie op: Kadett E Cabrio gekocht: Wat vragen: uitlaat / trekhaak #18144622Kijk, dat zijn antwoorden!
Ik wil inderdaad nog wel een anti-roest behandeling geven, maar eerst dit oplossen…
Bekende plek dus… Het lijkt inderdaad alsof de kap aan de passagierskant wat verder over het rubber heen valt. Is dit op te lossen met het rubber? Of moet de stof anders gesteld worden.
Ik heb zojuist gezien dat de stof aan de voorkant in een rand geschroefd zit in de binnenrand van de kap. Is dat door en door geschroefd? Of naar links / rechts te stellen? Lijkt echt alsof ik links wat stof te kort kom, terwijl die rechts gewoon mooi zit > kap te klein?
Raammotortjes gaan inderdaad met wat moeite > zijn deze te vervangen??? Origineel Bertone had ik al ergens gelezen = niet meer te krijgen. Of zijn er remakes / andere (conrad) oplossingen?
Het rubber boven het afdekkapje van de deur steekt dus ook iets te veel naar buiten > dit zit helemaal gekit > kan ik dit dan wijzigen? Heb het nog niet goed kunnen bekijken (regen continu!) loopt toch helemaal door boven de ruit?
Tijdens het rijden vandaag merk ik ook dat de kap links voor een beetje ruist, rechts helemaal niet…
Dus links strakker stellen en rechts wat losser???
Maar belanrijker > hoe krijg ik de kap wat meer naar links? Denk dat dit de lekkage voor heel wat zal op lossen. Het water loopt nu halverwege de deurruit op het rubber en zo naar voren. Op de snelweg lekt het ook niet, langzamer wel een beetje, maar parkeren het meeste. Proberen een beetje achterover te parkeren?Groeten, MArk
Zit er wel een verstevigingsplaatje tussen?
Dit is een upgrade die later door de dealer werd gedaan.
Kun je trouwens ook gemakkelijk zelf maken.Groeten, MArk
@opelmanta29 wrote:
@Kadett C wrote:
Op de achtergrond een rode Manta in de Bros Tablet reclame.
http://www.youtube.com/watch?v=LsSJ22O7yfw” onclick=”window.open(this.href);return false;Groeten, MArk
Die is van mijn vrouw, mooi he.
Dat dacht ik al! Ik herkende hem aan de velgen.
Mooi is ie zeker!
Sta er bijna dagelijks voor of achter geparkeerd :)Groeten, MArk
Op de achtergrond een rode Manta in de Bros Tablet reclame.
http://www.youtube.com/watch?v=LsSJ22O7yfw” onclick=”window.open(this.href);return false;Groeten, MArk
In ieder geval heeft specefiek deze lak niet meegeholpen aan het conserveren.
Ik heb zelf een Kadett E gehad met een kenteken die met RJ begon en twee straten verder stond er eentje met RL. Allebei zilvergrijs en allebei viel de lak er als ware vanaf. Bij navraag bleek dat de hechting van de lak op de grondverf erg slecht was. Je ziet ook nu nog wel eens auto’s waarbij de blanke lak loslaat op bijvoorbeeld hoeken van deuren, vooral VW midden jaren 90 heeft hier last van.
Mijn Kadettje leeft al lang niet meer, had nu wel een leuke rat geweest!Groeten, MArk
Ziet er goed uit zeg!
De hoekjes van de raampezen kun je nemen van een Rekord of Ascona (C)
Dat zijn dezelfde pezen.Groeten, MArk
Hoe doe je dat ontluchten??
Je moet erg kleine stukjes pompen en vooral niet het pedaal tot aan de bodem trappen.
Het zou zo maar kunnen dat je hoofdremcilinder van binnen lekt.
Prima zelf op te lossen als je de juiste rubbers besteld.Wat ook nog kan is dat er achter iets lek is?
Of dat de handrem niet strak staat afgesteld.
De druk gaat dan te makkelijk naar achteren toe.Groeten, MArk
Vanmorgen rond 06.20 op de N242 vanaf Heerhugowaard richting Alkmaar:
Kadett City, groen achterklepje, ook wat schade aan de voorkant of C1 front/C2 spatborden, dat kon ik niet goed zien.
Groeten, MArk
-
AuteurBerichten