Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag heb ik afscheid genomen van mijn Signum. En ergens ook een opluchting. Na allerlei problemen, waaronder een defecte brandstof pomp, hogedruk regelaar regelaar nu ook kwaal nummer 3 meegemaakt: de ketting. Mijn moeder’s Astra uit 2000 loopt nog als een zonnetje, dus niks ten nadele van Opel. Maar dit was een complete miskoop.
Vandaag getekend voor een Prius uit 2012. Hopelijk heb ik meer geluk hiermee.
Bedankt voor de gezelligheid en adviezen op dit forum. Veel succes!
AnthonyArbeidslonen liggen inderdaad 80-100% hoger dan in nederland… zeker bij de dealers. en gezien het feit dat ik hier net twee weken woon heb ik nog geen Noors salaris kunnen opsparen.
Zojuist belletje gekregen: ketting niet gebroken, maar omdat er geen compressie plaatsvindt willen ze de kleppen inspecteren. Hiervoor rekenen zij 3,5 uren (E600) en dan mogelijk vervangen. Ruwe schatting zou zijn 10 uren (E1800).
3,5 uren om de kleppen te controleren. Is dat niet een beetje veel? Wat raden jullie mij aan om te doen?
Groet, Anthony
Gisteren hebben ze “vluchtig” gekeken en …. inderdaad …. onze grote vriend: de ketting kaduuk.
Nooit een rammeltje gehoord. Enkel de dag daarvoor een aanhangwagen met daarin onze nieuwe tafel de berg opgetrokken. Vandaag hoor ik meer. Maar het lijkt einde oefening… :cry
Vandaag verwacht ik een belletje.@arjontje wrote:
Als het alleen daar is. Dan zou het een probleem met een storende frequentie zijn idd.
Bij Opel draait de startmotor wel rond. alleen wordt er geen brandstof ingespoten. Als de startonderbreker ingrijpt.
Gebeurt op Schiphol ook vaak. Auto wordt 50 meter verplaast/gesleept en en motor start weer.
De fout codes. Kijk of ze pressent (aanwezig)zijn.
Dank voor jullie reacties.
Vandaag geprobeerd de auto te starten vanaf een andere locatie, maar helaas, geen succes. Ik verwacht vanmiddag een belletje van de Opel garage. Als ik meer weet zal ik het posten in deze thread.Groetjes,
AnthonySuper! Ik heb hem meteen even een e-mail gestuurd :)
gr. anthony
Hoi, dank voor je antwoord. Dan weet ik wat mij te doen staat. Ik zie enkele regelaars op de Engelse Ebay, dus ik denk dat ik maar eentje ga bestellen. Zodra ik hem binnen heb, zal ik de uitkomst hier plaatsen.
Gr. anthony
Ik ben bang dat die van mij ook kaduuk is. Nog geen maand in mijn bezit deze auto (met Siemens HPFP)
Zojuist de auto uitgelezen, P1191-5B storing. In neutraal de volgende waarden (@1000 – 3000rpm)
gewenste druk ~7k kPa
gemeten druk ~±12k en 16k kPa
P1191 (5B) – Druksensor br.st.verdeelleiding, ing.sign. op circ. te hoog
– AanwezigDaarna leek het probleem eventjes spontaan opgelost te zijn. Voordat ik mijn laptop dichtdeed, gaf hij weer keurig 7k kPa aan. Is de sensor nu stuk of is het toch de hogedruk pomp? Of kan het de drukregelaar zijn? Hoe zou ik het ene kunnen uitsluiten van het ander? Iemand enig idee?
Mijn dank is groot!
AnthonyGoed advies. Ik hou hem dan lekker zoals hij is En hopen dat ik de 300k haal
Hi SigNumberOne, dank voor je antwoord.
Dat is jammer. Was hiervoor niet ooit een terugroep actie?
Ik heb verder niks gemerkt tijdens het optrekken. Hij houdt niet in en gaat full-speed naar de 7000 rpm, en de acceleratie is vrij constant. Natuurlijk geen snelheidswonder maar wat je mag verwachten van een 2.2 liter.Zou het verstandig zijn om het apparaat preventief te vervangen, of gewoon lekker doorrijden totdat ik problemen krijg? Gezien het feit dat het makkelijk te vervangen is en het (volgens mij) geen verdere schade aan kan richten, neig ik naar het doorrijden… :D
Of is het bij deze krengen een kwestie van tijd tot ze het begeven?
gr. Anthony
Aha okee. Ik heb meteen even gekeken en ik meen dat het een GM is. Alleen weet ik niet zeker of dit het juiste onderdeel is. Zie onderstaande foto. Linker onderdeel is Siemens, rechter onderdeel GM.
Ik heb een Signum uit 2003 met 2.2i motor (Z22YH). De fout is tot nu toe nog niet terug gekomen. Ook vind ik de prestaties erg goed. Zou ik kunnen aannemen dat dit wellicht al vervangen is?
Interessant, ik ben ook benieuwd naar de uitkomst.
Keep us updated!
@speaker wrote:
ff opschuren kan het probleem verhelpen.
Dank voor de tip! meteen even een dremel er tegenaan gegooid, en inderdaad, probleem verholpen :D
+10 voor Speaker :)
@SigNumberOne, dat scheelt behoorlijk wat centen! Wat mij zou weerhouden is de vraag of de betreffende garage weet wat hij doet. Gelukkig heb ik een garage waarbij de monteur eerlijk aangeeft dat kettingen vervangen niet zijn ding is, maar dat betekent dat ik dus nog geen garage heb die dat zou kunnen.Ik sprak overigens vanavond ook nog een andere monteur en die raadde mij aan om de oude spanner lekker te laten zitten en gewoon door te karren, en hopen dat het defect niet bij mij optreedt.
Groetjes,
AnthonyZaterdag avond de auto opgehaald. Eerste observatie: super auto fijne auto!! (zie foto’s)
Ondertussen al weer bijna 1000km er op zitten (snelweg), zonder problemen. De auto rijdt heerlijk en heeft een hoop power. De automatische transmissie lijkt goed te werken en de verkoper verteld dat hij recent de bak olie had vervangen. Al moet ik daarbij ook zeggen dat ik weinig ervaring heb met automaten. Maargoed, so far so good.
Vandaag meteen naar mijn lokale vertrouwde garage gebracht en op de brug gegooid. En goed nieuws, hij is kurkdroog en roestvrij. Twee nieuwe knalpotten achterop en de uitlaat en ophanging in goede staat. Volgens de beste man weinig aan de hand. Wel het advies om meteen standaard beurtje uit te voeren (olie verversen/filter, luchtfilter, bougies, etc). Direct laten uitvoeren alsmede ook twee remblokjes achter. Bijna €300 lichter, maar wel een goed gevoel.
Één ‘apart’ probleem met de auto, namelijk dat de achterverlichting zich raar gedraagt. Een achterlicht unit heeft blijkbaar twee remlichten, en twee normale lampen (dagrijverlichting). Bij aanschaf deden twee lampen het niet, namelijk één remlicht lamp (links) en één normale lamp (rechts). Ook kreeg ik hiervan een error in mijn scherm. Vandaag beide lampjes keurig vervangen met nul resultaat! De error blijft. Ik ben verder gaan kijken en het viel mij op dat de twee lampen die nog wel werken, zich allebei gedragen als gecombineerde unit (normaal licht en remlicht, gebundeld in één lamp). Nougoed, op het moment voldoe ik nog aan de wet, ik heb drie werkende remlichten, en twee normale achterlichten. Alleen is het een gek gezicht want ze zitten beide op een andere plaats. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en wat ik hieraan kan doen?
Verder is het een erg uitgebreide auto met allerlei luxe, maar raar genoeg doen de parkeer sensoren het niet. Ik begreep van de vorige eigenaar dat er een nieuwe bumper op gemonteerd was dus ik zal alle aansluitingen nog even checken binnenkort. Ook vertelde hij dat tegelijkertijd een nieuwe “stuurmodule” is geplaatst (wat het is en waarom het vervangen is weet ik niet), maar het gevolg is dat de stuur bediening het in ieder geval niet meer doet. Ik raadde de beste man aan om een nieuwe garage te zoeken Hiervan was ik op de hoogte voor de aankoop. Nougoed, in ieder geval een uitdaging voor mij Iemand enige idee hoe ik deze elektrische problemen kan troubleshooten?
Grootste angst was natuurlijk de ketting. Wat is de staat daarvan? Nou, de monteur gaf eerlijk aan weinig ervaring te hebben met kettingen, maar hij kon mij wel vertellen dat tijdens de koude start het geluid normaal was (geen geratel). Toch nog maar even naar de VOD gegaan bij Amsterdam Westpoort (Opel van Kouwen). Deze monteur was behulpzaam en bevestigde ook dat het geluid prima was (motor was wel warm). Mede vanwege de tips van Jraaf vroeg ik gelijk of hij kon zien of dit het ‘nieuwe’ type kettingspanner was. Blijkbaar kan je deze bout niet zien zitten met het blote oog, maar hij voelde er aan en zei dat deze spanner géén bobbel had. Dus dat het een oude type spanner was, aldus de beste meneer. Ik vroeg of het mogelijk is om een nieuwe versie er in te draaien. Hij zei dat het zeker mogelijk is. Maar hij raadde het sterk af omdat het blijkbaar mogelijk is dat de spanner nog op druk staat en dat daardoor de tandwielen verspringen bij het verwisselen. Met als logisch gevolg een kapotte motor. Hij voert deze reparatie daarom liever niet uit en raadde mij aan om dan beide kettingen geheel te vervangen, als ik het nog waard vond (€1200). Klopt dit verhaal? Wat raden jullie mij aan? De motor heeft ondertussen 170k gelopen.
Nouja tot nu toe een opsomming van de problemen en angsten, maar daarmee doe ik deze geweldige auto geen recht. Hij rijdt heerlijk. En de bocht prestaties. Geweldig! Ik heb ruim continu vermogen en de prestaties zijn boven verwachting. Gemiddeld verbruik van 1:13 – 1:14 (snelweg). Voor een 2.2 liter en dit gewicht niet gek denk ik!
Groet,
Anthony
Zou ik ook best willen :D
Nog twee dagen wachten en dan kan ik kan ik mijn Signum in ontvangst nemen :D Ik zal dan meteen aan aantal foto’s plaatsen.
Gr. Anthony
@Lucas, nog een tip voor een leuk adresje voor zo’n Osram of Philips set?
gr. anthony
@lucien wrote:
hoy
beste anthony heb je mijn email ontvangen mischien heb ik het niet goed gedaan
ben niet zo goed met met computers wat ik nu doe is al heel wat
gr lucienHi Lucien, hij was in mijn spam folder terecht gekomen. Bedankt! Ik heb je een e-mail terug gestuurd
gr. Anthony@lucien wrote:
ps heb nog wel het inbouw schema van de standkachel
Ah super, daar zou ik erg blij mee zijn :) kan ik een goede inschatting maken van de inbouw procedure. Ik zal voor het geval ook even mijn e-mail adres via PM sturen. Een howto zou zeker leuk zijn. Als ik besluit een standkachel in te bouwen zal ik zeker een eigen howto maken met foto’s en al
Gr. Anthony
@lucien wrote:
nooit meer krabben in de winter
Alleen al daarom al het overwegen waard, Lucien Ik lees op de volgende website dat ik wellicht een andere ECC (?) unit nodig heb? Heb jij dit ook ervaren?
Hi jraaf,
Dank voor je antwoord
Ik zal zeker de community vragen naar hun ervaringen met de verschillende H7 lampen en aftermarket kits. Ik ben ook zelf alvast op onderzoek uitgegaan en kwam drie plausibele opties tegen, namelijk €79 bij hidxenonverlichting.nl, €139 bij Xenonlamp.nl, €179 van Einzelmann en €199 bij pilotxenonshop.com (beiden incl. Canbus aansturing).
En tja, voor €79, daar kun je je geen buil aan vallen… tenzij er een mogelijkheid is dat een el-cheapo ballast de boordcomputer frituurt? :D Ik zal es wat dieper in het forum gaan speuren en de gebruikservaringen lezen. Ik weet haast zeker dat dit eerder is besproken
En ja, een echt mod uitvoeren met dual bi-xenon is natuurlijk wel heel stoer… misschien iets voor op een later tijdstip. Eerst maar eens de auto afwachten
Nogmaals dank!
AnthonyIk las zojuist dat je een 2x-bi-xenon hebt ingebouwd in je vec. Ziet er netjes uit :D
Het gebied waar ik ga wonen in Noorwegen kent veel vallende rotsen op de weg en overspringende herten (bijna dagelijks!). En daarnaast is het in de koude maanden om 16:00 uur al pikkedonker. Goed zicht en ver vooruit kunnen kijken is in dit gebied dus erg fijn ;) Daarom mijn interesse; ik zou dat ook wel willen :DDe Signum (2003) die ik zaterdag ontvang heeft een OEM xenon installatie (‘mono’-xenon?). Wat zou ik kunnen doen om (met een beperkt budget) mijn lichtopbrengst te maximaliseren? Voornamelijk het groot-licht is belangrijk, en dat is nu nog normaal halogeen. Zou ik een (bi-)xenon kit kunnen installeren op de locatie van mijn groot-licht zoals jij? Hoe zou jij dat aanpakken, en welke producten zou jij me aanraden?
Alvast bedankt!
AnthonyPS Externe verstralers monteren heb ik ook overwogen, maar ik vind dat afdoen aan het mooie ontwerp van de Signum :angel
@svdHeijden wrote:
Kost 220 euro + een uurtje of 3 knutselen om de parrot mooi weggewerkt in te bouwen.
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een dergelijk systeempje :thumb . Waar heb jij het scherm en controller weggewerkt?
GR. Anthony
Zeker het overwegen waard :) Ik wacht even de auto af, en als het onderhoud meevalt en ik wat budget over heb, dan lijkt mij dit zeker een goede investering! Dank voor de tip.
Is mijn boordcomputer voorbereid op een OEM standkachel? Is dat gewoon een kwestie van activeren via OP-TECH, of heb ik ook een nieuwe middenconsole nodig?
Zo’n standkachel klinkt best goed. Goed voor de motor en mijn ochtendhumeur aangezien ik dan geen ramen hoef te krabben ;)
Een kleine zoektocht op dit forum leert mij dat er ook een OEM versie is, die doormiddel van de boordcomputer bediend kan worden. Hoeveel kost zo’n apparaat schatten jullie? En is deze tweedehands te vinden (lijkt mij best lastig). Verder begreep ik dat er nog geen alarm op de auto zit. Ik denk dat ik deze maar ga inbouwen. Hebben jullie aan aanrader qua type?
-
AuteurBerichten