Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ff een topic van een half jaar kicken ;)
het is overigens allemaal gelukt, ik heb de kop uitgekottert met een zelfgemaakt kotterkopje, toen van ST 51 aluminium een lager uitgedraait, gevlakt en geschraapt op de nokkenas met pruisisch blauw en een ander lagerkapje van de sloop afgevlakt zodat deze onder de maat was, en vervolgens ook uitgeschraapt
mijn ‘zelfgemaakte’ lager had minder speling als de rest van de nokkenaslagers
king:
@wim-v6 wrote:
Ik zou nooit lagerkappen los verkopen, ze horen bij de kop waar ze op zitten…
ik heb ook nog 3 sets 2.5 koppen liggen hier..
Willem
ik ga zelf nieuwe glijlagers maken
van sinterbrons, babbit, of grofweg dezelfde aluminium legering als de kop
ik heb dus een lagerkap nodig om het hart te bepalen, ik heb er ondertussen een van de sloop gehaald, binnenkort de kop uitkotteren en een lager draaien en frezen
@xr1 wrote:
ik heb nog wel een paar koppen tekoop voor weinig ;)
toevallig ook losse lagerkapjes? ik ga namelijk de kop uitkotteren, en een lager voor in mijn kop frezen uit sinterbrons of aluminium, en heb alleen nog een goede lagerkap nodig, het gaat hier om een de voorste lagerkap aan de distributiekant (dat is dus de lagerkap waar de nokkenaspositiesensor op gemonteerd zit)
@hillclimber16V wrote:
Met de riem kan je geen lager laten vast lopen.
Dit lager heeft echt geen olie gekregen.
Wat ook kan is de speling tussen lager en nokkenas te klein.
Had je na het aanspannen van de nokkenassen ze eens met de hand
rondgedraaid?ja, de nokkenassen draaiden soepel rond bij montage
en nogmaals: de lagerkappen zaten 100% zeker op de goede plek gemoneerd, op het juiste moment aangetrokken, er was oliedruk, de cilinderkop heeft olie gekregen en de oliekanaaltjes waren open
rara?
@wim-v6 wrote:
aanvoer kanaal in de kop dicht???
Verkeerd aanhaal koppel gebruikt.
Lager toch beschadigd geweest..
dingen waar je waarschijnlijk niet meer achter komt…
Word wel een andere kop helaas…
Willem
cilinderkop heeft olie gekregen, en ik heb gecontroleerd of de oliekanaaltjes dicht zaten, deze waren brandschoon en 100% open
aanhaalmoment is zeer cikuur gebeurd, en in de juiste volgorde aangetrokken
maar zoals ik al zei, zal de riem er dan toch wel te strak op hebben gelegen, dit is eigenlijk de enige verklaring, juist omdat het die ene lagerkap is aan de distributiekant en de rest er nog als nieuw uit ziet
_____________________________________________
wat ik nu ga doen is de beschadigde lagerkap uitkotteren en dan een gedeeld lager van sinterbrons of babbit in makenvandaag de kleppendeksel eraf gehaald, en toen de nokkenassen eruit gevist en hieruit is gebleken dat de nokkenas op een plek loeiheet is geworden….
het nokkenaslager aan de distributiezeide is weggesmolten. In de cilinderkop is dat lager ook gesmolten.
dit verklaart ook waarom ik hem stilzette, hij toen toen nog goed liep, en toen ik hem na een paar minuutjes af laten koelen hij vast zat.
hij heeft wel olie gekregen, de kop staat vol met olie, en de lagerkappen zaten allemaal op de goede manier gemonteerd.
ik heb net ook even olie op de kanaaltjes geperst en gekeken of het er ook uit alle kanaaltjes uit kwam lopen, en dit was ook het geval, dus de kanaaltjes zaten niet verstopt
ik snap er dan ook heeelemaal niks van
het vreemde is ook dat de rest van de lagers er nog spik en span uitzien
dit is godverdomme balen
@otdh wrote:
zal wel een lagerkap verkeerd om zitten
ook 1x met een c20xe gehad die iemand anders had opgebouwd
lagerkappen weet ik 100% zeker dat die goed zaten, die heb ik genummerd, op dezelfde plek weggelegd en daarna nog 5 keer opnieuw gecontroleerd toen ik ze heb gemonteerd
@81supporter wrote:
Groeten uit Deventer.
wow! supermooie auto
ziet er erg gelikt uit, in tegenstelling tot die meterhoge spoilers en botsauto bumpers wat je ook ooit ziet :puke
op de auto zit airco, en heb al gekeken maar er zit niks in de buurt waar hij op zou kunnen
-
AuteurBerichten